fbpx

Elektromos kisautót tervez bemutatni a Lexus

Október végén, a tokiói autószalonon mutatkozhat be a Lexus sorozatgyártású elektromos típusának közvetlen előfutára. Az autó a presztízs helyett minden bizonnyal az ésszerűség útját követi majd.

Míg az európai és észak-amerikai prémium autógyártók előszeretettel licitálnak egymásra villanyautóik méretét, árát és műszaki paramétereit illetően, a Lexus más utat választ: felső kategóriás zászlóshajói helyett egy városi luxustörpével teszi meg első lépését az elektromos átállás felé – a várakozások szerint már idén októberben. Habár konkrét ígéretek nem hangzottak el, a 2015-ben bemutatott LF-SA tanulmányautó minden szempontból tökéletes jelöltnek ígérkezik arra, hogy a márka első villanyautója legyen.

A modern akkumulátor-technológiáknak köszönhetően a rendelkezésre álló minimális helyen (az LF-SA mindössze 345 centis volt) is elegendően nagy kapacitású akkumulátor fér el ahhoz, hogy az autót gondtalanul használhassuk városi környezetben, az apró méretek pedig rendkívüli manőverező képességgel ruházzák fel a típust.

Biztosra vehető például, hogy a tervezők látványosan (de a felismerhetőség határain belül) módosítják majd a Lexus legfőbb ismertetőjegyét, az orsó alakú hűtőmaszkot – annál is inkább, mert az elektromos hajtáslánc működéséhez nincs szükség levegőre, illetve a villanymotor hűtési igényei is eltérőek, így a villanyautó valójában egyáltalán nem igényel hűtőrácsot.

Az LF-SA szériaváltozata elsőként, de nem egyetlenként valósulhat meg. A modell várhatóan egy túj, EV-specifikus padlólemezre – esetleg a TNGA platform speciálisan módosított változatára – épül majd, amelyet a Lexus mellett a Toyota is alkalmazni fog. A két márka 2025-ig együttesen tíz akkumulátoros elektromos típust kíván piacra dobni.

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb