fbpx

Dongfeng Shine teszt: A kínai márka, amely átírhatja az előítéleteinket

“Már megint egy kínai autó” – gondolhatják sokan, amikor meghallják a Dongfeng nevét. De egy hetes tesztelés után kijelenthetem: ideje félretenni az előítéleteket. A Shine ugyanis jóval több annál, mint amit a legtöbben várnának tőle.

blank

Első benyomások a volán mögül

A Shine-nal való első találkozásom meglepően pozitív volt. Az autó külseje visszafogott eleganciát sugároz – nincs túldíszítve, nincsenek felesleges krómbetétek vagy harsány elemek. A formatervezők láthatóan az európai ízlésvilágot célozták meg, és ez sikerült is nekik. A LED-es fényszórók és a 16 colos kerekek harmonikus összképet alkotnak.

blank

Az autó 4670 milliméteres hosszával, 1812 milliméteres szélességével tekintélyt parancsol az utakon. A 2680 milliméteres tengelytáv pedig már előrevetíti, hogy a hátsó utasoknak sem kell majd a lábukat a fülük mögé hajtogatniuk.

Belső értékek

Bent ülve az első, ami feltűnik, az a meglepően igényes anyaghasználat. A műszerfal és az ajtók középső része a bőrhatású kárpit pedig kellemes tapintású. Persze találni olcsóbb műanyagokat is (műszerfal és az ajtók felső része), de ezek már olyan helyeken vannak, ahol ritkán érintjük meg az autót.

blank

blank

A műszerfal központi eleme az érintőképernyős rendszer, amely meglepően jól működik. A menürendszer logikus, a válaszidők elfogadhatóak. Az infotainment rendszer hátránya, hogy le kell tölteni egy illesztőprogramot a telefon tükrözéshez.

A szívó motor meglepetése

A motorháztető alatt egy 1.5 literes szívó benzinmotor dolgozik, amely 117 lóerőt és 142 Nm nyomatékot produkál. Az ötsebességes manuális váltóval párosítva elsőre szerénynek tűnhet ez az erőforrás, de a gyakorlatban kellemesen teljesít. Városi használatban kifejezetten élénk, az országúton pedig kulturáltan végzi a dolgát.

blank

A gyorsulás nem földrengető: 11,8 másodperc kell a 0-100 km/h sprinthez. De valljuk be: a célközönség nem a gyorsulási versenyek győztese szeretne lenni. Ami viszont fontos: a fogyasztás kellemes meglepetés. Egyhetes tesztünk alatt, vegyes használatban 6,5-7,4 liter között mozgott 100 kilométerenként.

Közlekedés a mindennapokban

A futómű hangolása kellemes kompromisszumot kínál: nem túl puha, de nem is sportosan feszes. A városban magabiztosan nyeli el az úthibákat, országúton pedig stabil és kiszámítható. A kormányzás precíz, bár a visszajelzések mennyisége lehetne bőségesebb.

blank

Ami kifejezetten pozitív, az a hangszigetelés minősége. Városi tempónál szinte néma az utastér, és még országúti sebességnél sem kell túlkiabálnunk a szélzajt vagy a motort. A fékrendszer hatékony és jól adagolható – ezen a téren sincs szégyenkeznivalója.

Praktikum és kényelem

A tágas belső tér a Shine egyik legnagyobb erőssége. Elöl kényelmesen elfér két nagydarab utas is, hátul pedig három felnőttnek sem kell szorongania. A csomagtér 500 literes, ami családi használatra tökéletesen megfelel, bár a rakodónyílás lehetne nagyobb.

blank

Az ülések kényelmesek, bár hosszabb utakon hiányzik a beállítható combtámasz. A klímaberendezés hatékony, a kezelőszervek logikusan elrendezettek. A kilátás minden irányba jó, a tolatókamera pedig alapfelszereltség.

Kinek való a Shine?

A Dongfeng Shine nem tökéletes autó – de nem is állítja magáról, hogy az lenne. Ez egy őszinte próbálkozás egy olyan szegmensben, ahol kemény a verseny. És meglepően sok dolgot csinál jól:

Erősségek:

– Tágas, minőségi belső tér

– Kedvező fogyasztás

– Jó hangszigetelés

– Stabil menettulajdonságok

– Versenyképes ár

Gyengeségek:

– Visszafogott motorteljesítmény

– Hiányzó combtámasz

– Szűk csomagtérnyílás

– Márka ismeretlensége

A Shine ideális választás lehet azoknak, akik egy megbízható, tágas és gazdaságos családi autót keresnek, és nyitottak az újdonságokra. Az ár-érték aránya kifejezetten versenyképes, különösen ha figyelembe vesszük a gazdag alapfelszereltséget.

Hogy megállja-e a helyét a magyar piacon? Ez nagyban függ a márka által kiépített szervizhálózattól és az alkatrészellátástól. De egy biztos: a Dongfeng Shine-nal már nem lehet félvállról venni a kínai autógyártást.

Ára: 8.250.000Ft

A tesztlehetőségért köszönet a Dongfeng Motor magyarországi importőrének.

Kövess minket Te is!

YouTube:
tesztelok.hu csatorna

Facebook:
https://www.facebook.com/tesztelok.hu

Instagram:
https://www.instagram.com/tesztelok.hu/

Teszt/fotók: Kajári Zoltán

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb