fbpx

Citroën DS5 facelift – francia elegancia

Ha „Citrom”, akkor általában nem egy hétköznapi, utazásra alkalmas doboz, hanem egy igényesen kidolgozott, részleteiben is mutatós jármű jut az eszünkbe. A DS5 ráncfelvarrott változata ugyan vélhetően nem lesz olcsó mulatság, cserébe viszont prémiumkategóriás autót kaphatunk.

GAZ_a65fea899f8945b4981b303c273736f8

Mielőtt még elájulnánk, természetesen a francia gyártónál is vannak egyszerű és A-ból B-be eljutásra tervezett modellek, de mostanság nem ezek a típusok vannak előtérben a Citroën háza táján. Tavaly kaptunk egy bohókás crossovert, a Cactus azonban nem egy ligában játszik a DS5-tel. Utóbbi más oldaláról közelíti meg a vásárlókat, egy komoly, mégis fantáziadús autó képében. Nem hazudunk, ha az mondjuk, hogy a DS5 leginkább a külsejével próbál meg hatni a nagyérdeműre, mintsem az árával. Aztán ha valaki odáig jut, hogy kipróbálja, valószínűleg a kiemelkedő anyaghasználat is megragadja majd a figyelmét.

Röviden a már agyondicsért dizájnról. A DS5 kellemes vonalai eddig is ismertek voltak, a ráncfelvarrott változat leginkább az orr átdolgozásáról lesz felismerhető, amely merőben más kinézettel rendelkezik, mint az előd frontja. A komolyabb ábrázat összességében nem tett rosszat a típusnak, bár talán kissé beleolvad a mezőnybe, és kevesebb maradt meg az identitásából, de mindenképp modernebbnek hat. Belül sokat okosodott a DS5, kényelmi és biztonsági szempontból is észrevehető a fejlődés. Az középkonzol körüli gombrengeteg letisztultabb lett, az érintőkijelző pedig képes lesz megjeleníteni a csatlakoztatott okostelefon képernyőjét. Ezen felül a használatot könnyebbé varázsoló csomagok is rendelhetőek lesznek, virtuális szervizkönyv és a vezetési stílust elemző programok képében, melynek segítségével az autó hasznos tanácsokkal és információkkal látja el gazdáját. Biztonsági oldalról említésre méltó a holttérfigyelő, a kanyarvilágítás, a sávelhagyásra figyelmeztető segédlet és az intelligens kipörgésgátló is. A kényelmi szint is erősödött, memóriás masszázsülés belső hangulatfény és kétzónás automata klíma garantálja a komfortos utazást.

635597860707020579

Ötfajta, új fejlesztéseket is felvonultató erőforrásokkal támad a DS5, a 120 lovas, 3.8 literes fogyasztású BlueHDi az alapmotor, a csúcsot pedig a 210 pacis, hatsebességes manuális váltóval szerelt THP-benzinmotor jelenti majd. De az összesítve 200 lóerős Hybrid 4×4 (négykerekes dízel-hibrid) is a kínálatban marad.

A kép nem lehet még teljes, hiszen a hivatalos bemutató még hátravan, a március 15-én kezdődő 85. Genfi Autószalonon azonban már élesben is látható lesz az új DS5.

Bense Róbert

Használt vagy új autóra kérjen ajánlatot az autotveszek.hu weboldalon!

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb