fbpx

Cenntro Logistar 260 teszt – Pénzszállítónak álcázott nagy teherbírású elektromos teherautó Kínából

Tavaly a Cenntro Logistar 100-as járt nálam egy rövidebb menetpróbán. Ezúttal viszont a méretskála másik oldalán található Logistar 260-as járt nálam egy költözködős hétvégén. Így alaposan megpakolva is leteszteltük a városi forgalomban és az elővárosi tempósabb részeken is.

A Cenntro Logistar 260 külseje

Az 5457 mm hosszú, 1850mm széles és 2046mm magas hófehér doboz vonalai mérhetetlenül egyszerűek, ugyanakkor figyelemfelkeltőek. A keskeny oldalablakok még inkább erősítik a pénzszállítós jelleget. Helyettem beszéljenek inkább a képek:

A Cenntro Logistar 260 belseje

Az utasfülke egyszerű, letisztul és igénytelen. Ugyanakkor modern is. A kényelmes ülésekre és az üléspozícióra nem lehet panasz. A digitális óracsoport informatív, az infotainment kijelzője a középkonzol tetején kapott helyet. Ez kicsit olyan, mintha egy tabletet raktak volna oda, a rajta futó rendszer az esetek többségében jól működik. A telefontükrözés kábellel, applikáció nélkül lehetséges. Az egyetlen dolog ami hiányozhat egy futárnak az a még több funkcionális rekesz vagy tároló. Például az utasoldali ajtóban még rekesz sincs…

A raktér 2,89 m hosszú, 1,73 m magas és 1,38 m széles, és a teljes befogadóképessége 7,5 m3. A belső rögzítési pontokat vagy egyéb tároló rekeszeket a vevők a saját igényeikre tudják szabni. Az üresen 1650 kg-os jármű 1280 kg-mal terhelhető. A rakodás a hátsó ajtókon keresztül a legkézenfekvőbb. Akár targoncával is megvalósítható, ugyanis az ajtók 270 fokban nyithatók. A raktér elején még egy felfelé és lefelé megosztottan nyitható ajtó is található, ami miatt egy pénzszállítóhoz hasonlították a járművet.

A Cenntro Logistar 260 hajtáslánca

A hatalmas bódé mozgatásáról egy 75 kW-os 265 Nm csúcsnyomatékú elektromotor gondoskodik, ami a hátsó kerekeket hajtja. Az energiatárolásról egy 43.5 kWh-s LFP (lítium-vasfoszfát) akku gondoskodik, amely számos előnnyel rendelkezik. A 400 V-os csomagot az orrán lévő CCS csatlakozón lehet tölteni, amelynek nyitógombját eldugták rendesen, de végül egy kis segítséggel megtaláltam. ( Köszi Gergő) Ha már töltés. Egy 50 kW-os (125 A) DC töltőről 30%-ról 80%-ra fél óra alatt lehet feltölteni. Míg a 6.6 kW-os fedélzeti töltővel egy éjszaka fel lehet tölteni (7-8 óra).

A Cenntro Logistar 260 vezetési élménye

Úgy gondolom, hogy egy áruszállító nem szolgálhat a mindennapi értelemben vezetési élménnyel. Viszont tény, hogy a Logistar 260-ast kényelmes vezetni. Az első tengelyen MacPherson független felfüggesztés és tárcsafékek találhatók, hátul a laprugók és dobfékek vannak. Meglepően kényelmesek az ülései, a vezető oldalnál lévő kartámla hasznos. A kilátás megfelelő. A fordulóköre meglepően kicsi és a hatalmas doboz ellenére nagyon könnyű vele manőverezni és parkolni. A tolatókamera és a szenzorok nagyon hasznos funkciók, amik alapból megtalálhatók benne, nem pedig egy magasabb felszereltségben kérhetők, mint a legtöbb konkurensnél. Mondjuk ebben az esetben egyetlen felszereltségi szint van.

A Cenntro Logistar 260 árfekvése

A Cenntro Logistar 260 ára 2025 február elején bruttó 18 millió forint körül mozog. Az egyetlen kérhető kivitel LFP akkumulátoraira 8 év vagy 128.000 km garanciát vállal, emellett gépjárműveire 4 év vagy 100.000 km garanciális szolgáltatást biztosít az importőr.

A Cenntro Logistar 260 röviden

Összességében azt kaptam amit vártam, egy feltűnő külsejű funkciótárgyat, amelynek otthona a város, azon belül belül viszont nagyobb és nehezebb árut is tud szállítani. A 260-270 km közötti hatótávval pedig városon belül ki is bír egy műszakot…

 

A tesztlehetőséget a Cenntro Europe biztosította.

Kövess minket Te is!

Facebook:
tesztelok.hu

Instagram:
tesztelok.hu

TikTok:
tesztelok.hu csatorna

YouTube:
tesztelok.hu csatorna

Teszt/fotók: Háfra Zsolt

Javasolt cikkek

Back to top button