Bemutatták a Škoda Karoq Sportline-t
A Škoda Karoq Sportline új, kimondottan sportos változatként bővíti a palettát, még vonzóbbá téve e modellsorozatot. A Sportline a 140 kW (190 LE) teljesítményű 2.0 TSI erőforrással is elérhető, mely kizárólag ezen Karoq-kivitelhez rendelhető.
A Karoq Sportline egyedi külső jellemzőit 18 col peremátmérőjű könnyűfém keréktárcsák és számos olyan részlet erősíti, mint például hűtőrácsa és hátsó diffúzora – egyaránt fényes fekete felülettel. Utasterében fekete sportülések, ezüstszínű díszvarrásokkal készült új üléskárpitok, bőrbevonatú multifunkciós sportkormány, illetve nemesacél pedálborítások tűnnek fel további sportos részletekként. A vezetőt speciális logó köszönti az infotainment-rendszer képernyőjén, az extrafelszerelésként rendelhető Virtual Cockpit műszeregység pedig Sportline-specifikus grafikával jeleníti meg tartalmát.
Összesen négy erőforrás sorakozik a Karoq Sportline palettáján, amelyek mind megfelelnek az Euro 6d-TEMP kipufogógáz-szabvány előírásainak. A legerősebb kivitel, a 2.0 TSI hétfokozatú DSG sebességváltón keresztül továbbítja 140 kW (190 LE) teljesítményét a négy kerék felé. A 2.0 TSI melletti másik benzinmotorként 110 kW (150 LE) teljesítménnyel az 1.5 TSI szerepel a kínálatban, az automatikus hengerlekapcsolás technikájának köszönhetően 100 kilométerenként mindössze 5,3 literes gyári átlagfogyasztással. Az 1.5 TSI mögött alapkivitelben hatfokozatú manuális, extrafelszerelésként pedig hétfokozatú DSG sebességváltó látja el az erőátvitel faladatát. Mindkét TSI-erőforrás benzinmotor-részecskeszűrővel működik.
A két dízelmotor a benzinesekével megegyező teljesítménylépcsőkben választható, már szériafelszereltségben egyaránt AdBlue-befecskendezéssel kiegészített SCR-katalizátorral, illetve dízel-részecskeszűrővel. A 110 kilowattos (150 LE) 2.0 TDI alapkivitelben hatfokozatú manuális sebességváltón keresztül az első kerekeket hajtja, de extrafelszerelésként a hétfokozatú DSG váltóművel összkerékhajtás is választható. A 140 kW (190 LE) teljesítményű 2.0 TDI csakis összkerékhajtással és hétfokozatú DSG sebességváltóval készül. Ez az ötödik generációs, állandó összkerékhajtás az útfelület pillanatnyi jellemzői szerint változó arányban osztja el a forgatónyomatékot az egyes kerekek között, így még agilisabb menettulajdonságokról és – például síkos úton is hatékony vonóerőátadási tulajdonságokat biztosítva – további biztonsági tartalékokról gondoskodik.