Bemutatón jártunk – Opel Insignia
A középkategóriás „business limuzinok” mindig tartogatnak izgalmakat megjelenésükkel, tudásukkal, illetve az egymás közti szoros versennyel és harccal. Az Opel is részese a sikeres vállalkozókért és középvetetőkért folyó háborúnak, a vadonatúj Opel Insignia pedig komoly ütőkártya lehet a németek részéről.
A Fábián Kft. budaörsi telephelyén vettünk részt az Opel friss, ropogós zászlóshajójának bemutatóján. Mielőtt még lehullt volna a lepel az újdonságról, hogy ne legyen túl rövid és sablonos a rendezvény, az autós körökben sokak által ismert szakkommentátor és versenyző, Czollner Gyula beszélgetett (mondhatni készített interjút) a Dakar Team tagjaival, Szalay Balázzsal és Bunkoczi Gyulával. A rallypárostól számos kulisszatitkot és érdekes tényt tudhattunk meg – izgalmas és kicsit hátborzongató lehet, mikor a sivatagban fegyveresek banditák állják a verseny útját és pénzt szednek a továbbhaladásért, csak hogy egy mozzanatot említsünk az élménybeszámolókból.
Egy másik „kulisszatitok” a versenyzők autójával kapcsolatos, melyet megosztanánk. Az aktuális gép, mellyel a dűnék között manővereznek különböző országokban, nem más, mint a fotók között is látható Opel Mokka. Nem meglepően a fényszórókon kívül nem igazán találni eredeti alkatrészt a versenyautón, melyben egyébiránt egy 7 literes, V8-as szív dobog. Nem tudom, ki mit gondol egy ilyen fenevad árcédulájáról (mely igazából egy hosszú lista a beépített alkatrészekről, hiszen nem, ez nem egy előre legyártott jármű, melyet meg lehet vásárolni a kiemelt Opel kereskedésekben), de nem lepődtünk különösen meg, mikor elhangzott egy valamivel 100.000.000 forintnál magasabb összeg az összköltséget illetően.
A beszámolók után nyugodtabb, de szintén izgalmas vizekre eveztünk át és végre szemügyre vettük az új Insigniát. A modell elődjéhez képest kb. 5 centiméterrel nőtt, a tengelytáv azonban közel 10 centiméterrel, melyet az első és hátsó túlnyúlások csökkentésével értek el a tervezők. Az autó súlya ennek ellenére csökkent, 1440 kilótól indul alapfelszereltséggel a modell, míg a drágább változatok átlépik az 1600 kilót is. Nem pehelysúlyban játszik, de a méretnövekedés és a megújulás mellett dicséretes, hogy Opelnél külön figyelmet fordítottak erre, nem véletlenül, korábban sokat kritizálták az Insigniát emiatt.
Az autó teljes hossza Grand Sport, azaz (szedán helyett) 5 ajtós, de lépcsős karosszériával 4897 mm, ehhez 2829 tengelytáv és 490 literes csomagtér társul, mely a hátsó üléseket ledöntve 1450 literre növelhető. Az egyébként elöl egészen izgalmas, hátul némileg visszafogottabb, teljesen új formatervvel a típus így „omegai magasságokba”, azaz méretekbe emelkedett, ami látszik első pillantásra is, minden szögből kifejezetten nagyméretű autó benyomását kelti az újdonság. Ennek megfelelően belül is szellős, kellemesen tágas, emellett pedig kifejezetten letisztult.
Kicsit konzervatív, sok izgalmat nem rejt, ellenben egységes, harmonikus és minőségi benyomást kelt – a gyors üléspróba alkalmával ezt szűrtük le a beltérrel kapcsolatban. A központi kijelző mérete a választott Infotainment rendszer kivitelétől függően változik 3,5” és 4,2” között, de 8”-es fedélzeti számítógép kijelző is rendelhető az árlista szerint 70.000 forint felár ellenében.
A választható extrák listája széles, de már az alapfelszereltség is tartalmaz olyan kényelmi szolgáltatásokat, mint a kulcs nélküli nyitás, fűthető tükrök. A fényszórók alapból LED-esek, ugyanakkor felár ellenében Dynamic és Innovation felszereltségi szinteken választható az autóhoz IntelliLux LED Mátrix fényszóró is adaptív fényszóróvezérléssel és automatikus fényszórómagasság állítással. A rendszer pedig ebben az opcióban vakításmentes távolsági fényszórókkal is fel van szerelve, ami nem mást jelent, mint hogy a computer folyamatosan figyeli a forgalmat, és automatikusan lekapcsolja a több, mint 30 led-et tartalmazó világítótestek azon égőit, melyek elvakítanák akár a szembejövő, akár az előttünk menő autóst úgy, hogy közben továbbra is működik a távfényszóró funkció és az út maradék része megvilágítva marad.
A biztonságra kiemelten nagy hangsúlyt fektettek az új modell tervezésekor, alapfelszereltségként jár az autóhoz követési távolság érzékelő, ráfutásos ütközés figyelmeztetés, aktív sávtartó rendszer, automata ütközéscsillapító fékezés (alacsony sebességnél) és gyalogosérzékelő elöl. Emellett rengeteg kényelmi és biztonsági kiegészítő rendelhető még, mint például hátsó keresztirányú forgalomfigyelő rendszer, vagy 360-fokos kamerarendszer és félautomata parkolóasszisztens.
Amiről pedig még nem szóltunk, az az ár és a motorok: a kisebbik benzines erőforrás egy 1.5-ös turbómotor, mely 140, illetve 165 lóerőt teljesít változattól függően és 6 fokozatú manuális, illetve automata váltókkal érhető el. A benzines csúcsot a 2 literes, szintén turbós, 260 lóerős motor jelenti, mely kizárólag 8 fokozatú automatával és négykerék meghajtással lesz rendelhető. Turbódízel fronton az 1.6 CDTI 110 és 136 lóerős változatai választhatóak, illetve a 2.0 CDTI motor 170 és 210 lovas (4×4) kivitelben. Az alap benzines Insignia 7 660 000 forintról indul, a belépő dízel 8 160 000 Ft, míg az összkerekes, fullextrás változatok már 11 millió körül járnak.
Az első benyomásaink abszolút pozitívak, véleményünk szerint ütőképes konstrukció lett az Insignia és sokat fejlődött elődjéhez képest. Hogy vajon milyen ügyesen veszi fel a harcot a Mondeok, Mazda 6-osok, Avensisek és Passatok ellen, csak hogy néhány versenytársat említsek, az hamarosan elválik, kíváncsian várjuk az értékesítési beszámolókat csak úgy, mint az első tesztpéldányt is!
Köszönjük a meghívást a Fábián Kft.-nek!
Bacsa Zoltán