Bemutatkozott a Ford Puma Titanium X
A Ford ma mutatta be először a gazdagon felszerelt Puma Titanium X modellt, röviddel azt megelőzően, hogy az autó a jövő héten reflektorfénybe áll a Frankfurti Autószalonon.
Kényelmi és biztonsági extrák
A Puma SUV-ihletésű crossover-stílusát kényelmi technológiákkal kiegészítő új Puma Titanium X modellben jelenik meg először a Ford levehető és mosható üléshuzata valamint a szegmens első derékmasszírozó ülése. A jármű alapfelszereltségében olyan technológiák szerepelnek, mint a vezeték nélküli okostelefon-töltő, a szegmensben elsőként kínált, kézhasználat nélkül nyitható csomagtérajtó és a prémium B&O hangrendszer.
Az alapáron kínált, vezetést segítő technológiák még kényelmesebbé, biztonságosabbá és kevésbé fárasztóvá varázsolják az autózást. Ilyen például a Sávtartó rendszer, amelynek működését tovább tökéletesíti az Útpadka Érzékelés, ami felismeri a határt az aszfaltozott útburkolat és a járhatatlan felületű padka között – még akkor is, ha ez a határvonal nem egyértelmű, mert a padka kavicsos vagy füves. A rendszer finom kormányzási nyomatékkal akadályozza meg, hogy az autó lesodródjon az úttestről.
A Gyalogosészleléssel kiegészített Ütközésre Figyelmeztető rendszer felfedezi az úton vagy az úttest közelében tartózkodó embereket, illetve azokat is, akik keresztezhetik az autó nyomvonalát. A Ford mérnökei arra tervezték a rendszert, hogy csökkentse bizonyos frontális ütközések súlyosságát (más járművekkel és gyalogosokkal egyaránt), illetve hogy segítségével a vezető akár teljesen el is kerülhesse az ütközést. A Pumába már a technológia továbbfejlesztett változatát építették be, amely a szélesebb látószögű kamera révén jobban nyomon tudja követni a gyalogosok mozgását.
Mild hybrid technológia
Az EcoBoost Hybrid technológia egy szíjhajtású, 11,5 kW teljesítményű integrált indítómotor/generátorral (BISG) egészíti ki a Puma 1,0 literes EcoBoost benzinmotorjának erejét. A BISG képes elektromos árammá alakítani a fékezés és egyenletes sebességű haladás közben többnyire veszendőbe menő energiát, és az így termelt áramot egy 48 voltos, léghűtésű lítium-ion akkumulátor tárolja.
A BISG ugyanakkor elektromotorként is működik, zökkenőmentesen kapcsolódva be a hajtásba a csekély súrlódású, háromhengeres benzinmotor mellett, normál haladás és gyorsítás közben felhasználva az akkumulátorban tárolt energiát, valamint meghajtva az elektromos segédberendezéseket.
A 125 és 155 lóerős változatokban kínált intelligens, önvezérlő mild hybrid rendszer kétféleképpen használhatja fel az akkumulátorban tárolt energiát. Az egyik mód a forgatónyomaték-helyettesítés, ami csökkenti a benzinmotor terhelését, és így (a WLTP-alapú mérések szerint) akár 9 százalékos üzemanyag-megtakarítás is elérhető; a másik mód pedig a forgatónyomaték-kiegészítés, ami még élvezetesebb vezetési élményt biztosít.