fbpx

Az új hűtőközeg térhódítása

A klímagáz témája már több éve húzódik az autóiparban, hiszen az R134a leváltására kifejlesztett R1234yf-et több autógyártó is veszélyesnek találta, és tiltakozásuknak hangot is adtak. 2017-től azonban nincs apelláta, tilos lesz az új autókat a régi gázzal forgalomba helyezni, idén pedig már nem adnak ki típusengedélyt az R134a-val töltött járművekre.

cikk1

A váltás nem csak az új gáz gyulladási hőmérséklete miatt vitatott, hanem az ára is borzolja a kedélyeket: 1 kg R1234yf beszerzési ára kb. 60 ezer Ft, míg a régi gázért mindössze 2000 Ft-ot kérnek kilónként. Egy átlagos személygépjármű klímarendszerébe 0,4-0,6 kg szükséges, vagyis egy töltés díja csak az anyagköltséget tekintve is 30 ezer Ft-ot kóstál majd. A 2016-os Autó Motor Tuning Show-n volt lehetőségünk megtekinteni a Lada modelleket, melyeket már az R1234yf gázzal töltöttek fel gyárilag. A 2milliós autó árának tehát tetemes részét teszi ki a klímagáz, mondhatjuk, hogy ez a legdrágább alkatrésze.

3

Értesülésünk szerint a VW-csoport is még idén átáll az új klímaközegre, később pedig az új klímaközeg legnagyobb ellenzője, a Mercedes sem tehet másképp, de már most bejelentették, hogy a nagy hőnek kitett területeken inert argon gázzal töltött patronokat helyeznek el, melyekkel baleset vagy túlmelegedés esetén meg tudják gátolni a gáz és az autó kigyulladását.

Őri Péter

Javasolt cikkek

Ez is érdekelhet
Bezárás
'Fel a tetejéhez' gomb