Audi Karmann Asso di Picche – elkaszált pikk ász
Ismét a hetvenes évek ék-divatját vesszük elő, azon belül is az Asso di Picche nevet viselő koncepciót, mely a Karmann és az Italdesign együttes munkájának köszönhetően született meg, azonban az Audi négykarikás márkajelzését viselte.
Ez egyébként nem véletlen, hiszen a magyarul Pikk Ásznak nevezett tanulmány az Audi 80 alapjaira épült. Az elképzelések alapján az elsőkerék-meghajtású, manuális sebességváltóval ellátott modellt 1.3 és 1.5 literes motorral szerelték volna, végül azonban a formatanulmányból nem készült működőképes változat. A cél egy kisszériás modell piacra dobása lett volna, ám a Volkswagen közbelépett, mivel úgy vélték, hogy az Audi-koncepció túl nagy egyezést mutat a bevezetés előtt álló Scirocco-val, házon belül pedig nem akartak konkurenst.
Így aztán az Asso di Picche maradt show-autó, 1973-ban a Frankfurti Autószalonon, 1976-ban pedig a torinói autómustrán is kiállították. Megjelenését tekintve az Alfa Romeo Caimano és a Maserati Boomerang állt hozzá közel, de nem csak a karosszéria tartogatott érdekességeket. Az utastérben olyan megoldásokkal kísérletezgettek, mint a henger alakú műszeregységek és középkonzol.
Az Italdesign egyébként egy teljes tanulmány-családot épített erre a koncepcióra, az Asso di Quadri a BMW, az Asso di Fiori pedig az Isuzu elképzeléseit igyekezett összekötni a valósággal.