fbpx

A prémiumok hatótávja, az ár töredékéért – Hyundai KONA Electric 64 kWh Style teszt

Szerencsém volt az elmúlt hónapokban, hiszen az elektromos autózás aktuális slágermodelljeit vezethettem. Imádtam mindet, viszont szinte mindig maradt bennem egy kis hiányérzet… Egészen mostanáig! 

Hogy mi lehet ennek az oka?

Leginkább a hatótáv, amit a Duna Autó Zrt. bemutatótermében található modell tábláján olvastam, amig vártam a tesztautóra. Ez a szám pedig kereken 560 km, a KONA ennyit tud elmenni egyetlen feltöltéssel. A neten számos olyan videó terjed, amiben 500 km feletti hatótávolságról számolnak be, sőt, egy kísérletben még a dupláját is megugrották… Ez eléggé meggyőző, akárcsak a külsőségek.

 A Hyundai KONA Electric 64 kWh Style külseje

Szemben állva a járművel egyből feltűnik a fényszórók egyedi kialakítása, melynek köszönhetően összetéveszthetetlen megjelenése a fiatalos kasztninak. Mivel a belsőégésű erőforrással szerelt társaival ellentétben a hűtőmaszknak itt nincs jelentősége, szolid textúrált műanyaggal helyettesítették azt. A jobb oldalára pedig elrejtették a töltő csatlakozót. Oldalról szemlélve a crossoverek összes jellegzetes eleme megtalálható rajta, kezdve a küszöb alján és a kerékjárati ívek mellett végig húzódó műanyag dekorral, egészen a magas övvonalig. A többi árnyalthoz hasonlóan a Chalk White fényezés is kidomborítja az autó vonalait. Szépen mutat a kilincsek felett ívesen meghúzódó, a hátsó lámpa sarkában végződő él, akárcsak az ajtók alján található fém betét. Az elsőkhöz hasonlóan a hátsó fényszórók is osztottak, ráadásul az alsó részt körülöleli a kerékjárati ívtől elnyúló műanyag borítás.

blank blank blank

A Hyundai KONA Electric belseje

A háromtónusú (kék, szürke, világosszürke) belső térnek köszönhetően még tágasabbnak hat a belső. Sokkal jobban néz ki, mint a választható szürke-fekete kombináció. Nem kimondottan futurisztikus, nincs túlcicomázva, elsőre meg sem mondanád, hogy egy elektromos autóban ülsz. Ahogy azt a Hyundai-tól már megszoktuk, szép és igényes illesztések találhatók a beltérben, ráadásul nem kényesek az anyagok sem. Elől és hátul van bőven lábtér, bár 2 méter körül már kissé kényelmetlen lehet a hátsó sor. A 330 literes csomagtér nem mondható kicsinek, átlagosnak már annál inkább.

A volán mögé ülve az első dolog, ami feltűnik, az a váltó, vagyis annak a hiánya. Funkcióját ugyanis 4 gomb látja el, a szokott helyen. Nekem nem volt idegen, gyorsan megbarátkoztam vele, akárcsak a menürendszerrel, bár sokat nem használtam, mivel az Apple Car Playnek köszönhetően pár másodperc alatt az infotainment kijelzőre került a telefonom képe. Egyetlen hátránya talán, hogy nem tudja a vezeték nélküli Car Play csatlakozást, ami tovább fokozná a fiatalok komfortérzetét, illetve néha kicsit lassan reagál az érintőképernyő. 
.

Ráadásul az akkumulátor aktuális állapotáról és a megtehető hatótávról szóló információkat is reálisan prezentálja a rendszer. A rekuperáció, vagyis az energiavisszanyerés mértéke 3 fokozatban állítható, a legnagyobbat használva egy hosszabb fékúttal, simán hozzá tudunk adni a hátralévő távhoz, akár 1 km-t is. 

A hatótáv növelését szolgáló apróság a klíma kezelőpaneljén található „only driver” gomb is, amelyet aktiválva csak a vezető körül temperálja a környezetet, nem pedig az egész utasteret fűti, vagy hűti. 

A két első ülés között található lebegő középkonzol kialakítása meglepően kényelmes, a könyöklő pedig méretes tárolórekeszt rejt.

A Hyundai KONA Electric vezetési élménye

A Style felszereltségi szinten már elérhető a kormányfűtés is, ami kimondottan kellemes tud lenni egy hideg őszi reggelen, akárcsak az ülésfűtés. Jó volt vezetni, bár a futómű nekem kicsit keménynek tűnt. Sport módban hajlamos elforgatni az első kerekeket, amelyek nyikorgó hangja vagy elveszi az ember kedvét, vagy éppen ellenkezőleg, meghozza azt a száguldozáshoz. Viszont észben kell tartani, hogy ez egy nyugis, családi, hétköznapi használatra szánt villanyautó, amely ugyan 204 lóerőnek és 395 Nm nyomatéknak megfelelő powerrel rendelkezik, de nem sportautó. Vezetés közben szinte semmi nem vonja el a sofőr figyelmét az útról, minden kézre áll és könnyű megtalálni. Az adaptív tempomat szépen tette a dolgát, a headup display pedig úgy jó, ahogy van. 

A Hyundai KONA Electric fogyasztása és töltése

A legtöbb villanyautó számára ez a legkínosabb téma, azonban a KONA nem pironkodik ezen a területen (sem). Ugyanis, a nagyobb 64 kWh-s akkupakkal rendelkező modell, 500 km feletti hatótávval bír, normál használat mellett. Ebből következik a 12-14 kWh/100 km-es fogyasztási adat, amely nem mondható kevésnek viszont egy abszolút élhető tartomány. A kapacitása több, mint kétszer akkora, mint az Ioniqénak, és még a LEAF-nél is jóval nagyobb. Ez pedig nem csupán jól hangzik, de még az elektromos autózás iránti szkeptikusokat is képes lehet meggyőzni, hiszen hosszabb utakra is el lehet indulni vele, és nem kell finomkodni vagy egyből töltőt vadászni. 

A Hyundai komolyan vette az elektromos hajtáslánc fejlesztését, ugyanis a legtöbb vetélytársával ellentétben az akkupakk nem annyira érzékeny a hőingadozásra, mivel aktívan szabályozza annak hőmérsékletét. 

Apropó, töltés. Nos, ebben elég szép számokat mutat az elektromos KONA. Ugyanis 100 kW-os oszlopra csatlakoztatva 30 perc alatt 200 km megtételére elegendő energiát képes magába szippantani. Lemerülve pedig 50 perc körül 80 %-ra töltődik. Az 50 kW-os CCS-sel 75 perc kell ugyanerre. Otthoni töltés esetén erre több, mint 30 órát kell várnunk.

A gyártó alapból csak a 220v-os kábelt ad az autóhoz, a sima Type 2-őt nem mellékeli alaptartozékként, de külön megvásárolható. Utóbbi annak jó, akinek közelében található ingyenes töltőoszlop, hiszen ott a saját kábelünkkel tudunk csatlakozni.

A Hyundai KONA Electric 64 kWh Style-ról röviden

A külseje meggyőzött, a belső kialakítás igényes és minőséginek hat. Az akkupakk mérete szerintem majdnem tökéletes, a töltési sebesség szintén figyelemreméltó, akárcsak a hatótáv és a használhatóság.

Negatívumként a kissé kemény futóművet és a nehezen csukódó ajtókat tudom felhozni, utóbbi könnyen lehet, hogy csupán azért volt ilyen, mert összesen 16 km volt az autóban mikor átvettem, szóval nagyon új szaga volt és még be kell kopni kicsit az ajtóknak. 

A Hyundai KONA Electric 64 kWh Style árcetlije 

A kisebb, 39 kWh-ás akkupakkal szerelt Comfort változat listaára 11 millió forint, vagyis jár rá a 2,5 milliós állami támogatás. Tesztalanyom, Style felszereltségével karcolja a 15 millió forintot 2020 október végén, a Chalk White fényezés pedig 150 000 Ft-os extrájával át is lépi azt. 

A Hyundai KONA Electric műszaki adatlapja a linkre kattintva olvasható. Az árlistát és a felszereltségi szinteteket pedig itt találod.

Kövess minket Te is

YouTube:
tesztelok.hu csatorna

Facebook:
https://www.facebook.com/tesztelok.hu

Instagram:
https://www.instagram.com/tesztelok.hu/

Teszt/fotók: Háfra Zsolt

A tesztlehetőségért köszönet a Duna Autó Zrt. -nek!

A tesztautókat Lotus Cleaning termékekkel takarítjuk és ápoljuk!

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb