A Kia EV6 újradefiniálja az elektromos autózást
- Az új Kia EV6 a márka átalakulásának szimbóluma is, a Kia első, tisztán akkumulátoros-elektromos hajtású modellje az új, kifejezetten ilyen hajtásokhoz kifejlesztett E-GMP padlólemezen
- Többféle emissziómentes hajtáslánc választható, akár 510 km-es hatótávval
- 800V feszültségű ultragyors töltés: 10-ről 80 százalékra akár mindössze 18 perc; azaz 100 kilométernyi hatótáv kevesebb, mint 4,5 perc alatt
- Az EV6 GT változata mindössze 3,5 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/h-ra, végsebessége 260 km/h
- Az új műszaki alapokon tágas az utastér; high-tech felszerelések a minél teljesebb használói élmény érdekében
- A fejlett vezetéstámogató rendszerek sorában megtalálható az autópályán vezetést támogató asszisztens legfrissebb változata és a távirányítós parkolósegéd is
A Kia EV6 teljesen emissziómentes tisztán elektromos hajtással, hosszú hatótávval, ultragyors, 800V-os tölthetőséggel és feltűnő, látványos megjelenéssel érkezik a crossoverek piacára. Az EV6 a Kia első modellje a márka új, kifejezetten akkumulátoros-elektromos hajtásokhoz kifejlesztett, E-GMP padlólemezén.
A Kia új dizájnfilozófiája, az ‘Egyesült Ellentétek’ jegyében született újdonság jövőautós formáit határozott high-tech részletek teszik karakteressé és teljessé. Az EV6 kizárólag elektromos hajtásláncokkal készül, de többféle hatótávval is elérhető, és 800V-os gyorstöltési képességének köszönhetően akkumulátora mindössze akár 18 perc alatt 10-ről 80 százalékig telíthető. A modell GT kivitele több mint sportos mutatványokra képes: végsebessége 260 km/h, és 3.5 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/h-ra.
Az EV6 a Kia első modellje a márka kifejezetten tisztán elektromos hajtásra tervezett E-GMP nevű új, globális padlólemezén, és ebben a formájában a Kia elektromos átalakulásának első lépése is. A márka új szlogenje (Movement that inspires) jegyében megszületett új modell a Kia közép- és hosszútávú átalakulási tervének is kulcseleme. A terv fontos célja, hogy a márka tisztán elektromos hajtású modelljeinek, hibridjeinek és plug-in hibridjeinek világszintű értékesítési aránya 2030-ra a cég teljes eladásaira vetítve elérje a 40 százalékot, ami egyben 1,6 millió ilyen hajtásláncú modell értékesítését is jelenti évente. Az EV6 a 2026-ig megjelenő 11 tagú elektromos Kia-modellsor első tagja: az újdonságok közül hét E-GMP alapon érkezik, négy pedig korábbi, már futó modellek műszakiságára épül majd.
“Az EV6 az új Kia szimbóluma. Arra születetett, hogy izgalmassá tegyen minden utazást formáival, műszaki tartalmával, innovatív technológiáival, és nagyteljesítményű elektromos hajtásláncával. Az EV6 a Kia elektromos hajtások iránti hosszútávú elkötelezettségének szimbóluma is, hiszen általa felgyorsul a márka gyártási, technológiai átalakulása.” – mondta Ho Sung Song, a Kia elnöke.
Az EV6 valamennyi változata Koreában készül majd, első példányai 2021 második felében érkeznek a piacokra, de az online foglalás néhány országban már március 30-án megkezdődött.
A Kia új formairánya
A friss formanyelv az ellentétes erők egyensúlyára épül
Az EV6 már a Kia új formafilozófiája, a természet és az emberi lét formáinak kontrasztjaiból ihletet merítő ‘Egyesült Ellentétek’ jegyében született. Az új formafilozófia középpontjában álló friss vizuális identitás pozitív erőket ébreszt és természetes energiákat generál a határozott felületek és az éles stíluselemek kombinációja révén.
Karim Habib, a Kia alelnöke, és globális formatervezési vezetője kifejtette: “Az EV6 a Kia első, eleve elektromos hajtással konstruált modelljeként az emberközpontú progresszív dizájn és az elektromos jövő szimbóluma. Hisszük, hogy újdonságunk az elektromos közlekedés új világának meghatározó modellje lesz, megalkotásakor arra törekedtünk, hogy határozott és nagyhatású formákat alkossunk, kifinomult részletekkel.”
Az EV6 GT még tovább megy ezen az úton, hiszen a látványos formákat és a magas technológiai színvonalat különleges menettulajdonságokkal párosítja.
Az orron a jellegzetes nappali menetfények vonala határozza meg a letisztult formai képet, hiszen ezek a formák alkotják a ‘Digitális tigrisorr’ alapjait, a Kia jellegzetes hűtőmaszk formáit az elektromos korszakba vetítve. A fényszórók alakja és fénykibocsátási képe is jellegzetes, az alattuk húzódó légbeömlő pedig vizuálisan szélesíti az autó orrképét, és kihangsúlyozza modern technikai töltetét.
Az oldalak crossoverek inspirálta vonalvezetése áramvonalas, modern és komoly formai feszültséget generál éleivel, valamint high-tech részleteivel. A döntött vonalú szélvédő dinamikus, a látványos hátsó ívek pedig testet adnak a formáknak és a megjelenésnek. Az ajtók alsó részén végigfutó karaktervonal a hátsó kerékjáratok előtt felfelé fut, így nyújtja meg az autó oldalnézeti képét.
A jórészt a lehető legjobb légellenállási jellemzők érdekében döntött vonalú C-oszlopok fényes fekete betétje a hátsó szélvédő szélesítéseként hat. A hátsó szélvédő fölött légterelő húzódik, ami a teljes hátfalon átfutó hátsó lámpasor felett ülő másik légterelő felé irányítja az áramlatokat.
Inspirál a tér
Az utastér a padlóba süllyesztett akkumulátornak köszönhetően tágas és praktikusan alakítható
Az utastér rengeteget profitál az E-GMP padlólemez egyedi jellemzőiből. Az EV6 kompakt külső méretei ellenére a 2,900 mm-es tengelytáv a középkategória szabadidő-autóira jellemző utastér méretet eredményez.
Jochen Paesen, az utasterek tervezéséért felelős alelnök elmondta: “Az emberek, természetes módon először az autó külső formáiról alkotnak véleményt, de általában a belső győzi meg őket. Ez nem is meglepő, hiszen itt több időt töltenek majd el. Így nem meglepő az sem, hogy az EV6 utasterének megalkotása, kialakítása kulcsfontosságú feladat volt a számunkra. Úgy hisszük, ez a belső inspirál, és valóban növeli a kreativitást.”
Az utastér egyik legfeltűnőbb és legkülönlegesebb eleme a nagyméretű, ívelt és egybefüggő audiovizuális és navigációs képernyő. A széles, íves képernyő egyszerű és letisztult formája különös tágasságérzetet sugall.
A kényelmes ülések vékonyak, könnyűek, huzatuk látványelemként is funkcionál: újrahasznosított műanyagból készített tartós szövet. Egy-egy üléshez 111 PET palackot használnak fel.
Az EV6 rakodóhelyei tágasak és praktikus kialakításúak, a csomagtartó alapmérete (VDA) 520 liter. A hátsó ülések előredöntésével a csomagtér közel 1,300 literesre nő. Az autó orrában is található egy 52 literes csomagtér (ennek mérete összkerékhajtással 20 liter).
Elektromos hajtás
Hosszú hatótáv, összkerékhajtás és emissziómentes működés
Az EV6 többféle, tisztán elektromos hajtáslánccal is elérhető, akkumulátorcsomagból 77.4 és 58.8 kWh kapacitású is választható, a GT-line kivitel mindkét akkuváltozattal elérhető, a GT pedig kizárólag a nagyobbal fut. Az EV6 a Kia elektromos palettáján elsőként hátsókerékhajtással és összkerékhajtással is készül majd, utóbbi változat menetdinamikai jellemzői és képességei kiemelkedőek.
Hátsókerék-hajtással és a nagyobb akkumulátorral az EV6 WLTP norma szerinti hatótávolsága 510 km, az összkerékhajtású kivitel 605 Nm-es maximális forgatónyomatéka pedig mindössze 5.2 másodperc alatt gyorsítja állásból 100 km/h-ra az autót. A 77.4 kWh-s akkucsomaghoz hátsókerék-hajtással 229 LE-s (168 kW) villanymotor tartozik, összkerékhajtással pedig két villanymotor, amely az első és hátsó kerekeket forgatja, 325 lóerőt biztosítva (239 kW).
Az 58.0 kWh-s akkumulátorral 6.2 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra az EV6. Ezzel az akkuval hátsókerék-hajtással 170 LE (125 kW) a teljesítmény, összkerékhajtással pedig 235 LE (173 kW) hajt előre és hátra.
Flexibilis padlólemez-szerkezet
Az E-GMP moduláris szerkezeti felépítése és szabványos részegységei jelentősen leegyszerűsítik nem csak a tervezési, de a gyártási folyamatokat is. Így azonos a műszaki alapokon többféle felépítésű, hajtásmódú, eltérő teljesítményű modellváltozat is viszonylag egyszerűen megépíthető.
A kétmotoros, összkerékhajtású EV6 GT összteljesítménye 585 LE (430 kW), kombinált forgatónyomatéki maximuma pedig 740 Nm. Így ez a változat mindössze 3.5 másodperc alatt gyorsul állásból 100 km/h-ra, végsebessége pedig eléri a 260 km/h-t (előzetes adatok). Valamennyi változat közül kizárólag a GT kivitelhez a hagyományos differenciálzár szerepét átvevő elektronikus szabályozórendszer is jár, így az EV6 GT vezetője a végletekig kiélvezheti autója különleges menetteljesítményeit, miközben a biztonság végig tökéletes marad.
“A GT elektromos műszaki tudásunk csúcsa, műszaki jellemzői és menetképességei egyaránt a szuper-sportautók ligájába emelik. Az E-GMP padló használatával ráadásul nem is kellett kompromisszumot kötnünk sem a kényelmes használat, sem pedig a sportosság terén.” Mondta Albert Biermann, a Hyundai Motor Group kutatást, és fejlesztést vezető elnöke.
800V-os ultragyors töltés
80 százalék mindössze 18 perc alatt; új jármű-töltőhálózat (V2L) funkcióval
Az EV6 800 és 400V-ról is tölthető, mindenféle kiegészítő berendezés vagy adapter használata nélkül. Gyorstöltéssel valamennyi változat akkucsomagja akár 18 perc alatt 10-ről 80 százalékra telíthető, sőt, 100 km-nyi hatótáv akár kevesebb, mint 4,5 perc alatt vételezhető (77.4 kWh-s akkumulátorcsomag, és hátsókerék-hajtás esetén).
Az EV6 töltőrendszere beépített töltésszabályozójának köszönhetően (ICCU) jelentősen rugalmasabb működésű a korábbi modellekénél. Ezzel a megoldással az autó képes kommunikálni a töltőrendszerrel, így szükség esetén akár az energiaáramlás iránya is megfordítható: azaz energia táplálható az autó akkumulátorából a hálózatba. Az így a járműből kivehető elektromos teljesítmény csúcsértéke 3.6 kW, ami elegendő lehet akár egy 55 colos képátlójú TV készülék, és egy légkondicionáló párhuzamos működtetésére is, több mint 24 órán keresztül. Ugyanígy a rendszer akár másik elektromos autó feltöltésére is képes és alkalmas lehet.
35%-os akkumulátortöltöttségi szint felett az EV6 akár 1,600 kilós utánfutó vontatására is alkalmas.
Energia visszatáplálás
Nagyobb hatásfok, hosszabb hatótáv
Az EV6 energia-visszanyerő rendszerei a hatótávolság növelését szolgálják. Ilyen a hőszivattyú is, ami az autó hűtőrendszerének veszteséghőjét hasznosítja, így az EV6 akár mínusz 7 fokos hőmérsékleten is képes elérni a +25 fokon elérhető hatótávolság 80 százalékát.
Hasonlóképpen a hatótávolság növelését szolgálja a Kia regeneratív fékrendszerének legújabb változata, amelynek erőssége a kormány mögötti léptetőfülekkel szabályozható. A vezető – levéve jobb lábát a gázpedálról – hat fokozatban szabályozhatja a motorfék erősségét, és vele az ilyenkor generátorként az akkumulátort töltő villanymotor(ok) töltésének mértékét. A hat fokozat: 0-tól 3-ig, ‘i-PEDAL’, vagy ‘auto’ mód. i-PEDAL állásban a leghatékonyabb a visszatáplálás, és az autó “egypedálos” módon is vezethető, azaz ilyenkor pusztán a gázpedál elengedésével, a fékpedál lenyomása nélkül is teljesen a megállásig lassítható az EV6.
Technológia
Új elektromosautós konnektivitási és infotainment eszközök
Az EV6 egy sor új fedélzeti biztonsági, kényelmi és infotainment technológiát is felvonultat a még biztonságosabb és stresszmentesebb autózás érdekében.
Az infotainment rendszer két vékony, ívelt panelt alkotó, szemkímélő fénykibocsátású képernyője 12 colos. A vezető előtti kijelzőt és a középkonzoli képernyőt közös üveglap fedi. A kormány mögötti felületen a menetadatok, a középkonzoli részen pedig az infotainment információi jelennek meg.
Az EV6 kiterjesztett valóság alapú head-up kijelzője a szélvédő alsó részére, éppen a vezető látómezejébe vetíti a legfontosabb menetadatokat. A kijelző a szokásos információkon kívül a biztonsági rendszerek figyelmeztetéseit és a navigáció adatait is megjeleníti.
A rendelhető 14 hangszórós Meridian® audiorendszer különleges, körülölelő és mély hangélményt kínál, és a brit audio márka több egyedi digitális jelformáló rendszerét is felvonultatja. A Meridian és a Kia mérnökeinek együttműködéséből természetes és élettel teli hangzás született.
A hangszórórendszert aktív hangtervezés funkcióval is ellátták (Active Sound Design, ASD), ez az új rendszer az autó sebességével arányos akusztikus visszajelzéseket szolgáltat a vezetőnek, hangzása a középkonzoli képernyőn keresztül szabályozható.
Kényelem és biztonság
Fejlett vezetéstámogató rendszer, távirányítós parkolással
Az EV6 élvonalbeli biztonsági és kényelmi funkciókat kínál, mindezeket a Kia fejlett vezetéstámogató rendszer (ADAS) fogja össze. A cél a veszélyek lehető leghatékonyabb kiszűrése, a közlekedés okozta feszültségek csökkentése, és az utasok, valamint a többi közlekedő biztonságának növelése.
A Biztonságoskiszállás-segéd (Safe Exit Assist, SEA) figyelmeztet a hátulról érkező járművekre kiszálláskor. Az SEA vészhelyzetben a hátsó gyermekzárak aktiválásával is fokozza a biztonságot.
A menet közben is bármikor ki-bekapcsolható sávkövető rendszer (Lane Following Assist, LFA) segít az autót a sáv közepén tartani.
Az autópályán vezetést támogató asszisztens (Highway Driving Assist 2, HDA 2) legújabb generációja autópályán segít a biztonságos követési távolság betartásában és a forgalmi sáv közepén tartja az autót a kanyarokban is. Ha a párhuzamos sávok egyikében haladó autó túl közel kerülne, a rendszer a kormányzásba is beavatkozva segít elkerülni az ütközést. A HAD 2 az előzésben is segít: elég, ha a vezető a kormányon tartja a kezét és indexel, az autó a környező forgalmat felmérve máris magától sávot vált.
A távirányítós parkolóasszisztenssel (Remote Smart Parking Assist, RSPA) a vezető külső irányításával az EV6 önálló ki- és beparkolásokra is képes.
A Kia jövőképe
EV6: a Kia első ízig-vérig friss elektromos autója
Az EV6 az első lépés a frissen átalakult Kia életében, ugyanakkor az első lépés azon az úton is, amelyen elindulva a márka azt ígéri, látványos, inspiratív, fejlett műszakiságú és magas technológiai színvonalú autókat kínál vásárlóinak. A Kia jövője a fenntartható mobilitás, a márka átalakulásának célja, hogy a vállalat mobilitási szolgáltatóvá váljon.
“Az EV6-ot arra terveztük, hogy inspiráljon, és természetes élményeket nyújtson. Olyanokat, amelyek jobbá teszik vásárlóink mindennapjait, miközben egyszerű és kényelmes megoldásokat kínálnak számukra. A célunk – az új Kia célja -, hogy inspiráljunk.”
forrás: kiamotors.hu