fbpx

A jó, a rossz és a Volvo

Már 21 éve annak, hogy befejezték a legendás skandináv modellsorozat gyártását, tagjainak kultusza viszont töretlen, ami köszönhető annak is, hogy az ormótlan külső mellett tartósságuk és biztonságuk messze földön elhíresült.

A Volvonál a kilencvenes évek közepéig nem az áramvonalas forma és a szemet gyönyörködtető autó volt a fő szempont, de jelen esetben is igaz, hogy ne ítéljünk első ránézésre, hiszen az egyszerű külső jelen esetben nagyon is szerethető belsőt takart. A 200-as sorozat is az előbb említett időszak előtt született és élte fénykorát, és azok szemében lett igazi kedvenc, akik elsősorban praktikus autót kerestek, de idővel rájöttek, hogy egy családtagot kaptak.

127895985.wCTNoyKz

Cikkünk szereplői 1974-ben kerültek az autópiac vérkeringésébe, lényegében a 100-as széria modernebb kiadásaként tartották számon a 200-as sorozatot. Sokat kaptak a kinézetük miatt, és mint tudjuk az autós társadalom nem mindig elfogadó a különcökkel, de a Volvo mégis saját javára fordította a helyzetet. A Mercedes-beütés ugyan tetten érhető volt, mégsem ez a bélyeg került rá a modellekre, inkább az elpusztíthatatlanságuk és környezetvédelmi eredményeik miatt váltak híressé. Viszonylag nagyobb társadalmi réteget lefedett a széria, hiszen a 260-as, hathengeres motorral ellátott változat a presztízsautók kedvelőinek készült, a 245-ös kombiváltozat pedig azoknak, akik igényelték a nagy helyet. Az igazi sztár végül a kombi lett, hiszen hatalmas csomagtere, kényelme és biztonsága mellett hihetetlenül strapabíró és viszonylag gyors gépezet volt. A Volvo 240 pedig a versenypályán is bizonyított, 1985-ben az ETCC-n (Túraautó Európa-Bajnokság), az Eggenberger Motorsport színeiben pompázó 240 Turbo és pilótái örülhettek az összetett első helyének.

DSC02716

A nyolcvanas években két ráncfelvarráson is keresztülment a széria, gyártásának utolsó évei már rivaldafényben zajlottak, a kritikus hangok ekkorra már réges-rég elhalkultak, a modellek eljutottak az Egyesült Államokba és Ausztráliába is. Egyfajta divatot teremtett a Volvo, főleg a fiatal, de tudatos autóvásárlók körében. A 200-as szériát 1993-ban érte utol a végzete, 19 sikerekben gazdag év alatt közel hárommillió példányt gyártottak le, és jól példázza minőségüket, hogy még ennyi évvel a gyártás leállása után is sok mászkál belőlük az utakon. Ezek a konstrukciók hatalmasat löktek a Volvo ismertségén, és a mai napig hatással vannak a márka megítélésére.

Bense Róbert

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb