A BMW felépítette a Szaharában a monzai versenypálya mását
A BMW olaszországi leányvállalata tovább népszerűsíti a BMW X5-öt: az újdonságot a világ egyik legmostohább terepén, a Szahara ősi homokjában tették próbára, a monzai versenypálya legendás vonalvezetésén. A látványos megmérettetés helyszínéül a Marokkó egyik legsivatagosabb területeként ismert Merzouga városát választották, ahol a homokdűnék és a sziklák között az 5 793 méter hosszú aszfaltcsík tökéletes mását építették fel. Minden kanyar, minden egyenes és minden sikán méterre pontosan megegyezik a monzai pálya vonalvezetésével, ahogyan az egyes ívek és visszafordítók sugarai és törésszögei is.
A mérnökökből, földmérőkből, technikusokból, munkásokból és pilótákból álló, több mint ötven fős csapat két teljes héten át dolgozott a sivatagban, hogy közösen kidolgozzák eme páratlan kihívás részleteit. A földmérők, mérnökök és építészek előkészületi munkálatai négy napig tartottak, majd négy erőgép és négy teherautó kilenc napon át összesen több mint 3 500 köbméter homokot és földet mozgatott meg.
Az új BMW X5 eközben keresztülszelte Európát, majd megérkezett az áthatolhatatlan marokkói sivatagba, hogy a homokdűnék és a sziklát között felépített monzai vonalvezetésen igazolja kvalitásait. Az újdonság egymás után gyűrte le a világ egyik legnépszerűbb versenypályájának Lesmos, Ascari és Parabolica elnevezésű kanyarkombinációit, a világ egyik legmostohább körülményei között bizonyítva a BMW X modellhez most először elérhető Off-Road csomag képességeit. Az új BMW X5 modellt a BMW Motorrad egyik kiválósága, egy BMW R 1250 GS enduro motorkerékpár fogadta Marokkóban, majd vezette el a kietlen sivatagban felépített versenypályához.