Turbómotoros vadállat – Honda Civic Type R
A Genfi Autószalon a négykerekűek iránt érdeklődők karácsonya, hiszen ilyenkor rengeteg újdonsággal ismerkedhetnek meg az autókedvelők. Nagy várakozás előzte meg az új CTR-t is, mely nem okozott csalódást, nagyon rendben lesz a japán vas.
A Hondánál beindult a gőzhenger, és hosszú éveket követően végre ismét jelentősen nyitottak a sportos modellek felé. Nyilván eddig sem a babérjaikon ücsörögtek a cégnél, azonban most már azok is elégedetten csettinthetnek, akik mondjuk az NSX-et, vagy az új Type R-t várták. Előbbiről már sok részletet tudunk, Detroitban még Acura néven, Genfben azonban már Hondaként tetszelgett a pódiumon. Utóbbiról viszont csak az elmúlt napokban rántották le a leplet (persze azért már előtte is csepegtettek bőven információkat róla).
A kétezer köbcentis, turbómotoros Type R 310 lóerővel rendelkezik (korábban a VTEC motor teljesítményét 280 lovasra tippelték, de a Honda még rádobott egy keveset), melynek köszönhetően mindössze 5.7 másodperc alatt százon van, 270-es sebességig pedig meg sem áll. Mondhatnánk, hogy ennél már vannak bőven jobb teljesítményű gépek, de kategóriájában a Civic Type R kiemelkedőnek számít. Hogy még jobban kiemeljék a típus sportosságát, a karosszéria összes részletét a maximális teljesítmény eléréséhez formálták, de ha ez nem lenne elég, ott figyelnek a 19 colos felnik, valamint a hátsó szárny is.
A Honda egyáltalán nem vette félvállról a feladatot, egyedi futóművet terveztek a Type R-nek, de a kormányművet is jelentősen átdolgozták. A japánok egyfajta utcai versenyautóként aposztrofálják a modellt, ez a kifejezés tökéletesen meg is állja a helyét, hiszen a hétköznapokban is használható autóról van szó, de ha elkapja a tulajt az ötperc, egy pillanat alatt +R vezetési üzemmódba kapcsolhat – szintén újdonság – ami dühöngő vadállattá varázsolja a Hondát. A gyár nem a levegőbe beszélt, ugyanis Suzukában és a Nürburgringen is tesztelték a Type R-t, a számok pedig nem hazudtak, a sportos Civic jelenleg a leggyorsabb elsőkerekes szériaautó. A Nürburgringen rekordot futó ferdehátú, a Mégane RS 275 Trophyt taszította le a kategória trónjáról.
A Civic Type R-re megérte ennyi időt várni, hiszen látványra sem utolsó, teljesítmény szempontjából pedig egyenesen félelmetes. Idén már a közutakat is birtokba veszi az új modell, ára valahol 10 millió forint környékén lesz, de a GT felszereltséggel vélhetően többet kell majd fizetni érte.
Bense Róbert
Használt vagy új autóra kérjen ajánlatot az autotveszek.hu weboldalon!