Fiat Multipla – ronda, de finom
1998-at írunk, a Fiat piacra dob egy olyan autót, amely külsejével hatalmas vihart kavar az időnként kissé unalmas megoldásokkal variáló járműpiacon. Az olasz ufo fogadtatása vegyes volt, pedig praktikusságába és fenntartási költségeibe is nehezen lehetett belekötni.
2015-ben pedig itt tartunk: szeretnél 400-500 ezer környékén olyan autót, amit megbámulnak az utcán, jól vezethető, ám mégis viszonylag olcsók hozzá az alkatrészek és még a család is elfér benne? Vegyél Multiplát!
Ilyen egyszerű is lehetne a képlet, ha nem tudnánk, valójában hogy is néz ki ez a kis furcsaság. Alapvetően kétfajta embertípust lehet megkülönböztetni, az egyik heves gesztikulációkkal fűszerezve kap sokkot a forma láttán, a másik – gyorsan felmérve a lehetőségeket – elégedetten csettint a Multiplát vizsgálgatva. Aki az első táborba tartozik, a cikk olvasása után remélhetőleg leszámol az előítéleteivel!
A Multipla nem szépségkirálynő, ezt szögezzük is le gyorsan. De nem is azért találták ki, hogy a parkolóban villanthasson vele a tulaj. A szemből bohém kispofa azonban rendkívül jó helykínálattal rendelkezik, a mindössze négy méter hosszú (ám meglehetősen széles és magas) jármű, speciális kialakításának köszönhetően hat embernek tud helyet adni, és belseje zseniális módon variálható. A két középső ülés kartámaszként és tárolóként is használható, a hátsó ülélssor menetiránnyal szemben is felszerelhető, de igény esetén lehajthatjuk, vagy előrébb tessékelhetjük azokat, amennyiben a csomagoknak több hely kellene (és ha kell, bizony lehet bele pakolni mindent, ami csak egy háztartásban megfordulhat). Rengeteg rekesz, kesztyű –és pohártartó, valamint a szabadságérzetet erősítő üvegfelület jellemző a Multiplára, ha elfogadjuk a lépcsősorrú kialakítást, bizony nagyon szerethető járgány válhat belőle. A műszerfal is igazán különleges, ám csak a megszokás lehet nehézkes, egyébként teljesen logikus módon oldották meg az olaszok az elrendezést.
Fogyasztás szempontjából a dízel ajánlott, a Multipla motorja egyébiránt meglehetősen halk, de pörgős, a csúfolódó heringesdobozokat simán otthagyja zöldnél, emellett az úttartását és a felfüggesztését sem érheti panasz. Persze a tizenéves daraboknál már megéri az alapos átvizsgálás, ugyanis kisebb hibákból és elektronikus problémából a Multiplában is adódhat bőven, a helyzetet javítja, hogy az alkatrészárak alacsonyak, a nagyobb gondok pedig nem túl gyakoriak.
Szóval hiába választották meg a legrondább autónak, hiába erőszakolta ki a közvélemény, hogy a facelift már az unalmasabb Stilo-arcot kapja, a Multipla az, ami, és a tulajdonosok beszámolói alapján igazán nagy szeretetnek örvendett, és örvend a mai napig is!
Bense Róbert
Használt vagy új autóra kérjen ajánlatot az autotveszek.hu weboldalon!