Kia EV3 GT-Line e200 Long Range (81,4 kWh) teszt – Az elektromos autózás új dimenziója
A Kia EV3 2025-ben elhódította a World Car of the Year díjat, Európában pedig a második helyen végzett a Renault 5 E-Tech mögött. Az EV6-ost az év elején már kipróbálhattam, és az az autó lenyűgözött, ezért tűkön ülve vártam, hogy beülhessek a Kia új elektromos kompakt crossoverébe, amely az E-GMP platformjára épül. Nem csalódtam, és úgy gondolom, hogy teljesen megérdemelten választották meg a Világ Év Autójának az EV3-at.

Kia EV3 GT-Line e200 Long Range (81,4 kWh) külseje
A EV3-nak letisztult szögletes formavilága van, ami cseppet sem nevezhető unalmasnak. A kocsit körbesétálva, minden irányból találunk rajta olyan részt, amin megakad az ember szeme. Elölről a csillagképet ábrázoló LED-es fényszórók jól mutatnak az autón. Ez a lámpatest köszön vissza a Picantonál, a Sorentonál, az EV6-nál, az EV9-nél, illetve a hamarosan érkező EV4-nél is. Oldalról nézve egy dizájnos kis dobozt látunk. A 19 colos könnyűfém felnik jól kitöltik a kerékjáratokat. Az összképet fekete díszítőelemekkel dobták fel a Kia tervezői, amik abszolút mutatósra sikerültek. A kilincseket az első ajtókon besüllyesztették, ami a GT-Line felszereltségnél automatikusan kiugrik, ha nyitott állapotban van az autó (kisebb felszereltség esetében mechanikusan kell kibillenteni a nyitófület). A „C” oszlop feketére festett sávja lebegő tető érzetet kelt, és a hátsó kilincset is ezen a részen kell keresnünk. Hátul szintén LED-es világításokkal találkozunk, a csomagtérajtón pedig ott díszeleg a GT-Line felirat. A hátsó ablaktörlőket elegánsan elrejtették a tetőspoiler alá. Az EV3 4300 mm hosszú, 1850 mm széles, 1560 mm magas, a tengelytáv pedig 2680 mm.
Kia EV3 GT-Line e200 Long Range (81,4 kWh) utastere
A Kia nagy hangsúlyt fektet a környezetbarát és újrahasznosított anyagok felhasználására. Többek között az ülések, a műszerfal és az ajtók borítására is újrahasznosított szövetet és poliésztert használtak. A kocsiba beülve otthonosan éreztem magam. A 186 cm-es magasságommal kényelmesen elfértem a volán mögött, és még hátra is gond nélkül be tudtam ülni. A kormány mögött egy 12,3 colos műszeregységről olvashatjuk le az utazáshoz szükséges információkat, míg mellette egy ugyanekkora infotainment érintőképernyőt, valamint egy 5,3 colos kijelzőt találunk, amiről a szellőztetést vezérelhetjük. Szerencsére rendelkezésünkre állnak fizikai gombok is, amikkel a szellőztetést és a rádió hangerejét tudjuk szabályozni.
A GT-Line felszereltségű EV3-ban háromküllős kormány van, aminek nagyon jó a fogása, és hűvösebb időben fűthetjük is. A drive mode-ot is a kormányról tudjuk kiválasztani, míg az indítógombot a kormány mögött elhelyezett irányváltó karon találjuk. Indukciós telefontöltőt, valamint USB-C portokat a középkonzolon találunk, az Android Auto és az Apple CarPlay pedig vezeték nélkül is működik. A Harman/Kardon prémium hangrendszer fantasztikusan szól. A vegán bőr kárpitozású ülések kényelmesek, jól tartanak, ráadásul tovább növeli a komfortérzetünket, hogy fűthetőek és szellőztethetőek is. Hátul is kényelmesen el lehet férni, bőven van hely a térdeknek és a fejnek, de a fázósabb utasaink számára itt is lehet fűteni az üléseket. Az első ülések háttámlájában két USB-C csatlakozó áll a hátul utazók rendelkezésére. Este jól néz ki a műszerfalon és az ajtókon végigfutó hangulatvilágítás, bár engem zavart, hogy a külső visszapillantóban tükröződik a fénycsík. A könyöklőn akár egy laptop is elfér, viszont amit hiányoltam, hogy nincs csukható tárolóhely a két ülés között. A kocsi elejében egy 25 literes rekeszt találunk, ahova például a töltőkábelt tudjuk berakni, míg a csomagtartója 460 literes, ami a hátsó ülések ledöntésével 1250 literre bővíthető.
Kia EV3 GT-Line e200 Long Range (81,4 kWh) vezetési élménye
Tesztautónk a Long Range (81,4 kWh) változat, amellyel a WLTP szabály szerint akár 605 kilométert is meg tudunk tenni. Nálam 14,5 – 14,9 kWh/100km közötti fogyasztás jött ki, és városban gond nélkül meg lehet vele tenni több mint 500 kilométert, de autópályára is nyugodtan kimehetünk vele. A kormányzása nagyon puha, a futóműve kellően feszes, jól veszi az úthibákat, huplikat. A kormány mögötti fülekkel tudjuk a regeneratív fékezés erősségét szabályozni.

Az utazásunk kényelméről és biztonságáról számos vezetéstámogató rendszer gondoskodik. Ilyenek például a blokkolásgátló (ABS), az elektronikus menetstabilizáló (ESC), a visszagurulásgátló rendszer (HAC), a lejtmenet vezérlés (DBC), a holttérfigyelő rendszer, a ráfutásosütközés-elkerülő támogatás (FCA), a sávtartó asszisztens, az adaptív tempomat, a holttérfigyelő, a parkolási vészfék asszisztens, vagy a 360 fokos kamerarendszer.

Összességében a Kia EV3 egy nagyon jó, élvezhető autó, meglepően nagy hatótávval. Tökéletes választás lehet olyanoknak, akik elektromos autóra szeretnének váltani, és fontos számukra a megbízhatóság, a kényelem, valamint a biztonság. 2025 júliusában a Kia EV3 Air Standard Range változata 13.999.000 Ft-tól lehet a miénk, míg az általunk tesztelt GT-Line Long Range alapára 18.449.000 Ft, a rendelhető extrákkal együtt pedig 20 millió Ft.
A tesztlehetőségért köszönet a Kia Magyarországnak!
Szöveg/fotók: Szalai Zsolt
Facebook:
tesztelok.hu
Instagram:
tesztelok.hu
TikTok:
tesztelok.hu csatorna
YouTube:
tesztelok.hu csatorna