Fiat Coupe legenda
Fiat Coupe
Ne feledkezzünk meg az olaszokról sem…
Bármit lehet mondani az Olasz kis coupe -ról, de azt, hogy nem nézzük meg az utcán, azt kevésbé.
1994-ben debütált, mely a Fiat Tipo padlólemezére épült. A gyönyörű belsőt a Pininfarina készítette, a külsőt pedig Chris Bangle. Az autó karosszériáján sok érdekes megoldást találunk, ami teljesen egyedivé tette a kis Coupe-t. Érdekességében a szépsége, hogy az ablakkeretbe helyezték el az ajtó nyitó kilincset, valamint a kialakított kerékjárati ívek, és nem utolsó sorban az üzemanyag betöltő nyílása. A pininfarina által elképzelt beltér, szinte szemet gyönyörködtető.
A Coupe-t kétféle motorral dobták piacra:
A kétliteres 16 szelepes 139 lovas, valamint ugyan ez turbóval feltöltve már 195 lóerőt teljesített.
Ez a Fiat által tervezett motorcsalád dolgozott a Lancia Delta Integrale-ban is. 1996-ban megújult a motorkínálat, és 1,8 négyhenger szívó 130 lóerővel, és a 2,0 liter öthengeres, húsz szelepes injektoros változat, mely 147 lóerőt adott le, és még ezt spékelve a turbós változat 220 lóerőt teljesített.
A turbós változata 6 sec alatt futotta a 100km/h-t, és a végsebessége 250km/h volt, ami az elsőkerék hajtású autók közül Európában egyedüli volt. A Fiat ezt a modellt, egy Viscodrive elnevezésű önzáró differenciálművel szerelte. Azért építette ezt a rendszert bele, hogy az első-kerék hajtáslánc miatt, kezelhetővé tegye az autót.
Majd 1998-ban bemutatkozott egy Fiat Coupe Limited Edition nevű változat, amely újabb fékeket, karosszériaelemeket kapott. Ebben már az indítás is gombnyomásos volt, hatsebességes váltó és Recaro sportülések. A visszapillantó tükrök, hátsó lámpák, tanksapka, kerekek, műszeregység csíkja, és a fényszóró takarói szürke színt kaptak. Minden egyes LE modellt, egyedi jelöléssel láttak el. Kezdetben a Fiat 300 db gyártását tervezte, és végül 1400 db –ot gyártott belőle.
1998-ban a kétliteres motorra egy változtatható levegő-beölmőnyílás vezérlést tettek, és így a teljesítménye 154 Le volt. A húszszelepes turbós változatot, már hatsebességes váltóval szerelték.
Ezen sikereken felbuzdulva a Fiat kiadott egy 20V Turbo Plus modellt, ami az LE optikát kapta.
A Fiat Coupe-ból 1994 és 2000 között 72762 db jött le a gyártósorról.