Negyedmilliárdos Toyota-prototípust árvereztek el
Az észak-amerikai piacokra szánt belépő variáns minden bizonnyal nagy sikert aratott volna a vevők körében, ám a cég pénzügyi részlege az utolsó pillanatban mégis törölte a programot. Az MF12L-ből így végül mindössze kilenc prototípus készült, ebből hét ötfokozatú kézi váltóval, a fennmaradó kettő pedig háromfokozatú automatával. Ez utóbbiak egyike, ráadásul a 001-es alvázszámú, tehát a legelső prototípus került kalapács alá az elmúlt hétvégén Tokióban.
A nem létező széria tagjait az évek során Fantom 2000GT-ként, esetleg 2300GT-ként emlegették a rajongók. Ugyanakkor bármilyen ritkák, a különlegesen igényes, kétliteres motor hiánya miatt (no meg ismeretlenségük okán) ezek a prototípusok soha nem értek el olyan kultikus státuszt, mint egy „mezei”, ám dokumentáltan „eredeti” 2000GT. Annak fényében viszont, hogy az új tulajdonos olyan autóra tett szert, amelyért a japán és az amerikai Toyota múzeum is nyilván örömmel fizetett volna egy jelentős összeget (előbbi gyűjteményében ugyanis az MF12L-100002, utóbbiéban pedig az MF12L-100006 alvázszámú, tehát későbbi példányok képviselik a japán autós történelem ezen ritka mozzanatát), kifejezetten jutányosnak mondható az ár, amely egyébként még így is tíz százalékkal magasabb volt az aukciós ház eredeti legmagasabb becslésénél.
A MF12L-nél egyetlen ritkább 2000GT létezik: a Roadster, amelyből mindössze két példány készült, és csupán egy maradt fenn. A látványos kabriót egy James Bond-film kedvéért építette át a Toyota, sorozatgyártása pedig még csak elméleti szinten sem merült fel soha, így ezt inkább tekinthetjük kuriózumnak, mint a 2000GT tényleges példányának (annál is inkább, mert alvázszám nélküli kísérleti prototípusról volt szó). A nyitott tetős autó ma a Toyota gyári múzeumának birtokában van, értéke pénzben nem kifejezhető.