Škoda: legyártották a 12 milliomodik sebességváltót
A Škoda Auto júniusban legyártotta 12 milliomodik sebességváltóját. Jelenleg három váltóműtípus, az MQ 200, az MQ/SQ 100 és a DQ 200 készül, amelyeket a Škoda modelljeibe, illetve a Volkswagen-csoport további márkáinak járműveibe építenek.
A Škoda Auto háromféle sebességváltót készít Mladá Boleslavban és Vrchlabíban a Volkswagen-csoport számára. A márka székhelyén, Mladá Boleslavban az MQ 200 mellett az MQ/SQ 100 típusú váltóműveket állítják elő, míg Vrchlabíban 2012 óta folyik a DQ 200 kettős tengelykapcsolós automata sebességváltók (DSG) gyártása.
A 2018-as év során a gyár 371 700 MQ 200, 231 300 MQ/SQ 100, valamint 538 759 DQ 200 kettős tengelykapcsolós sebességváltót készített, ezzel tavaly összesen több mint 1 141 700 váltómű került le szerelőszalagjairól. Az összes sebességváltótípus együttes termelési volumene elérte a napi mintegy 4800 darabot.
Az MQ 200 már 2000 óta készül Mladá Boleslavban és 1,0, illetve 1,6 literes benzinmotorok mögé építik, a Škoda, valamint a vállalatcsoport Volkswagen, Audi és SEAT márkáinak modelljeibe. A Škoda ez idő alatt összesen 7 210 300 példányt gyártott e váltóműből. Az MQ 200 napi termelési volumene jelenleg meghaladja a napi 1600 darabot.
Az MQ 100/SQ 100 sebességváltókat eredetileg a Volkswagen-csoport “Új Kisautó-családja” (“New Small Family”) számára (Škoda Citigo, VW up! és SEAT Mii) tervezték és 2011 óta Mladá Boleslavban készülnek. Az MQ 100/SQ 100 váltóművek emellett a Fabia modellekben és a Volkswagen-csoport további kisautóiban 1,0 literes benzinmotorok mögött látják el az erőátvitel feladatát. 2019 júniusban a Škoda kétmilliomodik ilyen váltóművét is legyártotta, s jelenleg naponta több mint 900 darabot készít belőlük.
A DQ 200 hétfokozatú, kettős tengelykapcsolós automata sebességváltók (DSG) 2012 óta készülnek Vrchlabíban és kategóriájuk legkorszerűbb váltóművei közé tartoznak. Napi 2200 darabos termelése mellett a Škoda máris 2 749 800 darabot állított elő belőle. Ez a hétfokozatú, kettős tengelykapcsolós automata váltómű (DSG) szintén a Škoda, illetve a vállalatcsoport további modelljeibe kerül. A gyártás során olyan Ipar 4.0 technológiákat alkalmaznak, mint például az együttműködő robotok, amelyek a mechatronikai szerelési folyamat egyik legérzékenyebb lépése, a kapcsolódugattyú behelyezése során segítik a dolgozókat.