fbpx

Škoda: legyártották a 12 milliomodik sebességváltót

A Škoda Auto júniusban legyártotta 12 milliomodik sebességváltóját. Jelenleg három váltóműtípus, az MQ 200, az MQ/SQ 100 és a DQ 200 készül, amelyeket a Škoda modelljeibe, illetve a Volkswagen-csoport további márkáinak járműveibe építenek.

A Škoda Auto háromféle sebességváltót készít Mladá Boleslavban és Vrchlabíban a Volkswagen-csoport számára. A márka székhelyén, Mladá Boleslavban az MQ 200 mellett az MQ/SQ 100 típusú váltóműveket állítják elő, míg Vrchlabíban 2012 óta folyik a DQ 200 kettős tengelykapcsolós automata sebességváltók (DSG) gyártása.

A 2018-as év során a gyár 371 700 MQ 200, 231 300 MQ/SQ 100, valamint 538 759 DQ 200 kettős tengelykapcsolós sebességváltót készített, ezzel tavaly összesen több mint 1 141 700 váltómű került le szerelőszalagjairól. Az összes sebességváltótípus együttes termelési volumene elérte a napi mintegy 4800 darabot.

Az MQ 200 már 2000 óta készül Mladá Boleslavban és 1,0, illetve 1,6 literes benzinmotorok mögé építik, a Škoda, valamint a vállalatcsoport Volkswagen, Audi és SEAT márkáinak modelljeibe. A Škoda ez idő alatt összesen 7 210 300 példányt gyártott e váltóműből. Az MQ 200 napi termelési volumene jelenleg meghaladja a napi 1600 darabot.

Az MQ 100/SQ 100 sebességváltókat eredetileg a Volkswagen-csoport “Új Kisautó-családja” (“New Small Family”) számára (Škoda Citigo, VW up! és SEAT Mii) tervezték és 2011 óta Mladá Boleslavban készülnek. Az MQ 100/SQ 100 váltóművek emellett a Fabia modellekben és a Volkswagen-csoport további kisautóiban 1,0 literes benzinmotorok mögött látják el az erőátvitel feladatát. 2019 júniusban a Škoda kétmilliomodik ilyen váltóművét is legyártotta, s jelenleg naponta több mint 900 darabot készít belőlük.

DQ 200 hétfokozatú, kettős tengelykapcsolós automata sebességváltók (DSG) 2012 óta készülnek Vrchlabíban és kategóriájuk legkorszerűbb váltóművei közé tartoznak. Napi 2200 darabos termelése mellett a Škoda máris 2 749 800 darabot állított elő belőle. Ez a hétfokozatú, kettős tengelykapcsolós automata váltómű (DSG) szintén a Škoda, illetve a vállalatcsoport további modelljeibe kerül. A gyártás során  olyan Ipar 4.0 technológiákat alkalmaznak, mint például az együttműködő robotok, amelyek a mechatronikai szerelési folyamat egyik legérzékenyebb lépése, a kapcsolódugattyú behelyezése során segítik a dolgozókat.

Javasolt cikkek

Ez is érdekelhet
Bezárás
'Fel a tetejéhez' gomb