fbpx

Elektromos és hibrid modellek a Peugeot-tól

A környezet védelme és a menetdinamika javítása nem feltétlenül zárja ki egymást. A Peugeot Sport már egy olyan jövőre készül, ahol részben vagy teljesen elektromos hajtásláncok biztosítják az elvárt dinamizmust.

A károsanyag-kibocsátás csökkentésére irányuló törekvések, illetve szabályozások örvendetesek és elkerülhetetlenek, ám lényegükből fakadóan veszélyeztetik a sportautók létezését. Ezen belül is különösen rosszak a kilátásai azoknak a nagyteljesítményű kompakt és városi modelleknek, amelyek viszonylag nagy darabszámban eladhatók, ezért érdemben befolyásolják a gyártók flottaszintű CO2-emisszióját. Éppen ezért a Peugeot, amely a 205 GTi 1984-es bevezetése óta meghatározó szereplője ennek az európai autós kultúrában meghatározó jelentőségű szegmensnek, innovatív hajtástechnológiák alkalmazásával tervezi feloldani a piaci igények és a környezetvédelmi erőfeszítések közötti konfliktust.

A jövőben a Peugeot Sport típusai kivétel nélkül részben vagy teljesen elektromos hajtáslánccal készülnek majd, árulta el a Peugeot Sport első számú embere, Bruno Famin a brit EVO magazin szerkesztőinek. Ez menetdinamikai szempontból is logikus és üdvözlendő fejlesztés, hiszen a villanymotorok legfőbb sajátosságából, az azonnal jelentkező maximális forgatónyomatékból adódó kiváló gyorsulás, a pontosan szabályozható gázreakciók és fékhatás, valamint a mély tömegközéppont lenyűgöző vezethetőséget és stabilitást eredményez.

A Peugeot 208 elektromos változata, az e-208, 136 lóerős teljesítményével már most is a modellcsalád legnagyobb teljesítményű, legdinamikusabb tagja, így logikus kiindulási alap egy későbbi teljesítménynövelő kúrához.

A villanyautók optimálisak rövid és középtávú közlekedésre, de hosszabb utazásoknál ma még a plug-in hibrid technológiák jelentik az arany középutat a helyi emissziótól mentes közlekedés és a hosszú hatótávolság között. A hálózatról tölthető hibrid modellek – az 508-as, illetve 3008-as szériák benzin-elektromos hajtáslánccal szerelt, első- vagy összkerékhajtású, 225, illetve 300 lóerős variánsai – hamarosan megjelennek a Peugeot kínálatában.

Sorozatgyártásba fog kerülni az az összkerékhajtású hibrid sportmodell is, amelyet az idén tavasszal bemutatott 508 Peugeot Sport Engineered tanulmányautó előlegezett meg. A hátsó tengelyén 110 helyett 200 lóerős villanymotort alkalmazó koncepcióautó rendszerteljesítménye eléri a 400 lóerőt, álló helyzetből 4,3 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, 80-ról pedig mindössze 2,5 másodperc alatt éri el a 120 km/óra sebességet. Végsebessége 250 km/óra, miközben széndioxid-kibocsátása csupán 49 g/km, méghozzá a jelenlegi legszigorúbb normák (WLTP) szerint.

Bár a Peugeot Sport palettájának villamosítása új program, a Peugeot már évekkel ezelőtt is bemutatott egy hibrid sportmodellt. A 2015-ös 308 R HYbrid Concept a jelenlegi 508-assal közös EMP2 padlólemezre épült, hibrid hajtásláncának elképesztő erejét (500 LE, 700 Nm) a 2018-as tanulmányautóhoz hasonlóan összkerékhajtás vitte át az aszfaltra. A koncepcióautó 4,0 másodperc alatt gyorsult 100 km/órára, vagy gombnyomásra 170 lóerős villanyautóvá szelídült, hogy károsanyag-kibocsátás nélkül, abszolút tisztán közlekedhessen.

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb