Itthon is beárazták a Citroën C5 Aircross-t
Az új C5 Aircross SUV a legújabb Citroën modellek stílusát követi: erős és határozott, ugyanakkor cseppet sem agresszív személyiségével, valamint a márka védjegyének számító gazdag személyre szabási kínálatával. Felépítése és méretei (4,50 m hosszú, 1,84 m széles, 1,67 m magas, 23 cm hasmagasságú) alapján a kompakt SUV-ok jellegzetes képviselője. 720 mm átmérőjű, nagy kerekeire sportos stílusú 17”, 18” és 19” felniket kínál.
A széles, impozáns orr-rész magán viseli a jellegzetes Citroën jegyeket: a tekintélyes méretű hűtőrácsba illeszkedő márkaemblémát és a két szinten elrendezett, Full LED világítótesteket. A nappali menetjelző, illetve az irányjelző lámpákat magukban foglaló felső fényforrásokat a Citroën logó szárainak meghosszabbításaként egészen az autó széléig húzódó krómcsík övezi, az alsó lámpák pedig ugyanígy a hűtőrács vonalát követik
A C5 ajtajai tágas beltérre nyílnak: a magas vezetési pozíciónak köszönhetően pedig a kilátás is megfelelő. A modell egyik legfőbb jellegzetessége az impozáns méretű műszerfal, a vezető felől a műszercsoport egy paraméterezhető 12,3”-os digitális TFT kijelzőből áll, mely háromféle grafikát kínál, és a nagyobb kényelem és biztonság érdekében a kívánt vezetési információkat a vezető látómezejében jeleníti meg. A központi kezelőszervekkel ellátott, alul-felül csapott, vastag kormányt fényes fekete, illetve selyemfényű krómelemek díszítik, egyes változatokon pedig kétszínű bőr borítja. Középen a szellőzők és a 8” kapacitív típusú érintőképernyő (melyhez érintőtechnológiás vezérlők tartoznak) tökéletesen integrált egységet alkotnak.
Az új modell valamennyi Európába szánt változatán progresszív hidraulikus ütközőelemekkel ellátott felfüggesztéssel rendelkezik, a rendszer fejlesztése során a Citroën 20 szabadalmi bejelentést nyújtott be. A rendszer működési elve egyszerű: míg egy hagyományos felfüggesztés egy lengéscsillapítóból, egy rugóból és egy mechanikus ütközőből áll, addig a Progressive Hydraulic Cushions rendszerbe két hidraulikus ütközőelem van beépítve a két végállásnál, a ki- és berugózott állapotnak megfelelően.
A felfüggesztési rendszer az igénybevételtől függően így két ütemben működik:
- Kismértékű be- és kirugózásnál a rugó és a lengéscsillapító együtt szabályozza a függőleges mozgásokat, anélkül, hogy szükség lenne a hidraulikus ütközőelemek igénybevételére. Az ütközőelemek alkalmazása azonban lehetővé tette a mérnökök számára, hogy szabadabban kezeljék a gépkocsi kilengését, ami olyan érzetet kelt, mintha az autó egy „repülő szőnyeghez” hasonlóan átsuhanna az úthibák felett.
- Nagymértékű be- és kirugózásnál a rugó és a lengéscsillapító együtt dolgozik a hidraulikus ütközőelemekkel. Ezek fokozatosan lassítják a mozgást, megakadályozva ezzel a kemény ütközéseket a végállásoknál. Egy hagyományos mechanikus ütközővel ellentétben, amely elnyeli az energiát, de annak egy részét visszaveri, a hidraulikus ütközőelem elnyeli és szétszórja az energiát. Így nincs visszapattanó hatás.
Egy másik különbség a kínai piacra készült változathoz képest, hogy az új C5 Aircross SUV hátul három önálló – dönthető háttámlával ellátott, sínen csúszó és összecsukható – üléssel rendelkezik, és ennek köszönhetően a szegmens legjobban variálható SUV-ja lett. A különleges kialakítású, speciális párnázattal ellátott ülések amellett, hogy rendkívül kényelmesek, számos más előnnyel is rendelkeznek:
Rekordméretű csomagterével (melynek térfogata megtartott hátsó ülések esetén kalaptartó alatt mérve 580–720 l, padlóra hajtott második üléssor esetén tető alatt mérve pedig akár 1630 l) az új C5 Aircross a szegmens legnagyobb csomagtartójával rendelkező SUV-jának számít. A széles (1017 mm) nyílásnak és a szögletes kialakításnak köszönhetően – a csomagtartó hossza 999 m (a hátsó ülések lehajtása esetén 1907 mm), kalaptartó alatti magassága 583 mm – a nagyobb tárgyak elhelyezése sem okozhat gondot. A még könnyebb hozzáférés érdekében a csomagtartó ajtaja elektromosan, lábmozdulattal nyílik: elég egy láblendítés a hátsó lökhárító alá, és már nyílik is az ajtó.
A C5 Aircross SUV motorválasztékában található legújabb generációs Euro 6.2 motorokhoz hatfokozatú kézi váltó vagy EAT8 nyolcsebességes automata váltó társulhat, a palettán 5 erőforrás kapott helyet:
- 2 benzinmotor: PureTech 130 S&S 6 seb. és PureTech 180 S&S EAT8,
- 3 dízelmotor: BlueHDi 130 S&S 6 seb., BlueHDi 130 S&S EAT8 és BlueHDi 180 S&S EAT8.
Illetve 2019 végére a C5 Aircross SUV lesz az első Plug-In Hybrid PHEV hajtásláncot alkalmazó Citroën gépjármű.
A Rennes-La Janais-i üzemben gyártott új C5 Aircross SUV európai és nemzetközi forgalmazása 2018 végén kezdődött meg. 2019 végén a modell a Citroënek közül elsőként kap egy Plug-In Hybrid PHEV változatot is.
Magyarországon 6.79 milliótól indul az ára, ide kattintva teljes méretben is megtekinthetitek az ártáblázatot.