fbpx

Lexus RC F Track Edition – pályára szabva

A Lexus megnövelt teljesítménnyel és átdolgozott formával frissítette az RC F kupét, melynek elkészült limitált példányszámú pályaváltozata, a Track Edition is. Ennek a változatnak a bemutatásával a keményvonalas autórajongóknak már nem kell egy utcai luxusautó és egy nagy teljesítményű pályagép között választaniuk, hiszen az RC F Track Edition kivitelben a Lexusra jellemző fényűzés és szakértelem mellé olyan teljesítménynövelő kiegészítők társulnak, amelyeket egyébként csak egzotikus sportkocsikban találhattunk meg.

RC F Track Edition: F, magas fokra emelve

A limitált példányszámban készülő RC F Track Edition fejlesztéséhez a Super GT és IMSA sorozatban versenyző Lexus-csapatok adták az ötleteket. A  Track Edition tervezésekor fontos szempont volt, hogy a teljesítményfanatikusok a menetkörülmények széles spektrumában tudják kihasználni az autó képességeit. Az uralható, kiszámítható teljesítmény kulcsa a szigorú mérnöki munka, és persze az összes legyártandó RC F összeszerelését felügyelő Takumi mesterek precizitása. Ők azok, akik az autó minden egyes elemét megvizsgálták, hogy lehet-e még fejleszteni rajta, de a Track Edition nem csupán a puszta csúcsteljesítményről szól. Ez az autó továbbra is egy kompromisszumok nélküli, nagy teljesítményű luxuskupé maradt, amely a versenypályán és az országúton egyaránt lenyűgöző.

Finomabb vonalak és pontos diéta

Az RC F Track Edition egyik kulcsfontosságú erőssége az aerodinamikája. Az első, szénszálas légterelő nemcsak súlycsökkentés szempontjából előnyös, hanem nagyobb leszorítóerejének köszönhetően javítja a tapadást és a kormányzás pontosságát. A kocsi hátulján szénszálas anyagból készült fix légterelő váltja fel a széria RC F aktív szárnyát. A fix légterelő nemcsak könnyebb, hanem egyidejűleg csökkenti a légellenállást és növeli a leszorítóerőt. Ennek a paradoxnak tűnő tulajdonságnak az elérése érdekében a mérnökök úgy formálták a légterelő elemet, hogy az kisimítsa a levegő áramlását, miközben csökkenti a turbulenciákat is.  Ezután nagyon lapos szögben megdöntötték, s ezáltal olyan leszorítóerőt hoztak létre, ami még nem befolyásolja a levegő áramlását az autó körül. Ennek eredményeképpen az aktív légterelőhöz képest akár 26 kilogrammal nagyobb leszorítóerő érhető el.

Akárcsak a szériaváltozaton, úgy a Track Edition kivitelen is elsődleges fontosságú volt a súlycsökkentés. Az előző RC F-hez képest előreláthatólag 70-80 kg tömegcsökkentést sikerült elérni, de ennél is fontosabb, hogy a mérnökök olyan helyeken tudtak súlyt mérsékelni, ahol ezzel a leghatásosabban tudták a menetdinamikát javítani. Fontos cél volt a rugózatlan tömeg csökkentése, mivel minden olyan dekagramm lefaragása, amit nem rugóz ki a futómű, óriási hatással van a vezethetőségre és a kormányzásra. Ugyanennek a célnak az érdekében minden Track Edition modellben Brembo karbon-kerámia féktárcsák forognak. Ezek nemcsak könnyebbek, mint az acél féktárcsák, hanem sokkal jobban bírják a pályakörülmények között jelentkező extrém hőterhelést.

A fékeket 19 colos, forgácsolt BBS alufelnik veszik körül, melyek kialakítása az RC F GT3 versenyautó kerekéhez hasonló. A kerekek, a féktárcsák és a féknyergek által jelentős, 25 kilogrammos tömegcsökkentést sikerült elérni csak az autó elején. További tömegcsökkentés vált lehetővé a szénszálas karosszériaelemek használatával: a tető, a motorháztető, a hátsó ülések mögötti válaszfal és a lökhárítók erősítése is ebből a könnyű anyagból készült. Ezeknek az elemeknek a nagy része ugyanott készül, ahol a két évig gyártott Lexus LFA elemeit is gyártották. A szériafelszerelésként beépített titán kipufogódob és kipufogóvégek révén a Track Edition további tömeget takarít meg.

A nagy szériában gyártott autókon ritkán alkalmazott titán nem csupán az össztömeget redukálja, hanem jobban is mutat vele az autó, és hangzása is jellegzetes. Ennek a javított hangzásnak ugyanaz az 5,0 literes V8-as szívómotor az alapja, amit minden RC F-be beépítenek. Annak érdekében, hogy a Track Edition belseje még különlegesebb legyen, a kárpitozás vörös bőrből készül, az üléseket Alcantara, az ajtókat és a műszerfalat pedig vörös karbonbetétek díszítik. Csak két fényezés rendelhető, melyek kizárólag a Track Edition számára készülnek: ezek az Ultra Fehér és a Nebula Matt Szürke. A 2020-as Lexus RC F és a RC F Track Edition gyártása 2019 márciusában kezdődik. Az árakat a forgalmazás megkezdésekor hozza majd nyilvánosságra a Lexus.

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb