fbpx

Kerek évfordulót ünnepelt a Szilveszter Rallye

Vannak dolgok, amelyek nélkül nehéz lenne elképzelni az év utolsó napjait. Ahogy a karácsonyi családi összejövetelek és a szilveszter éjszakai ünneplés, úgy most már évek óta állandó program számomra a Hungaroringen megrendezett Szilveszter Rallye is. Mert lássuk be, a magunkfajta motorsport őrült kevés jobb dolgot tehet, mint a napokon át tartó evés-ivás után kissé kiszellőzteti a fejét a mogyoródi dombok között.

A huszadik alkalommal megrendezett versenyre szokás szerint gyorsan összejött a közel kétszáz nevező. A sor elejét az R5-ös autók (9 Fabia és 4 Fiesta), EVO VI és IX Lancerek és néhány Impreza alkották. A nevezők listáját tovább olvasva minden kategóriában találhattunk érdekes járműveket, és az év végi bulit megalapozó, több, mint 60 Lada sem maradt a garázsok mélyén.

Személyes kedvencem mégis az előfutókat követő rövid, de annál tartalmasabb Historic kategória volt idén is. A VFTS-ek itt sem maradhattak ki, de mellettük a közönség láthatott még Quattro-kat, a minden évben valami érdekességgel érkező Béresék Sierra RS Cosworth-át és Kadetteket is. A külföldi vendégek is hoztak magukkal egy kis hazait a bulira, a cseh páros egy Skoda 130-al, míg a lengyelek egy FSO Polonez-el érkeztek.

Mivel így az év végén már nincs komoly tétje a futamnak, az élmezőny után – akik azért láthatóan komoly szándékkal álltak fel a rajthoz – sokan inkább a közönséget szórakoztatva, keresztben közlekedtek a pályákon. Ők mindent megtettek, aminek nagy ováció is volt az eredménye, de sajnos két autó között elég sok negatív vélemény is elhangzott a nézők soraiban a rendezéssel kapcsolatosan. A környezetvédelmi és zaj előírások miatt már csak 9 és 5 óra között lehetett megtartani a gyorsaságikat, így a korábban megszokott, és igencsak látványos esti és hajnali szakaszokról le kellett mondanunk.

Ugyan a versenyzőket sikerült kompenzálni a módosított belső szakasszal (korábbihoz hasonlóan a szervizutakon megtettek egy kört a pályán belül, majd a boxutcát elérve, a szokásos menetiránnyal szemben haladtak végig az aszfaltcsíkon), de sajnos ezt idén is csak a paddock korlátja mellől lehetett figyelemmel kísérni.

Az első nap két mért szakaszt tartottak meg a belső szakaszon, amiből a másodikon a szervizutakon kialakított részt kétszer, körgyorsként teljesítette a mezőny. A nap folyamán többször eleredt az eső is, így folyamatosan változó körülményekkel kellett megküzdeniük a párosoknak.

Másnap két külső és két belső szakasz volt a programban. Ekkor már szép, napsütéses idő fogadta a kilátogatókat, viszont reggelre a környék minden útját tükörjég borította. Emiatt a rajtot is közel háromnegyed órával el kellett tolni, de sajnos még így is lettek áldozatai az árnyékos részeken megmaradó jégfoltoknak.

Az összetett értékelést végül 37:03.9-es idővel a cseh Bisaha Ondrej – Tesinsky Petr páros nyerte egy R5-ös Fabia-val. Mögöttük a Velenczei Ádám – Szedő Csaba és az ifj. Kiss László – Nyirfás Yulianna kettősök végeztek. Az EVO-k közé ékelődve, az abszolút 14. helyen hozta be Tim Gábor és Timár Tamás párosa az R2-es Peugeot 208-asukat, ezzel megnyerve a kategóriájukat.

A historic mezőny legjobbja az Audi Quattro A2-t hajtó lengyel Grzegorz Olchawski – Łukasz Wroński duó volt. Mögülük az utolsó gyorson estek ki Béresék, így helyüket átvéve Tóth Ottó és Mohácsi Ádám hozta be a VFTS-t a második helyre, Hoffer Zsolt és Bakai Gergely pedig harmadik lett a Kadett GSi-vel.

Talán a körülmények miatt nem lett annyira különleges a kerek, 20. évforduló, mint vártuk volna, de ez nem fogja elvenni a kedvem, hogy jövőre is a „tolós” váltók sírása és a versenymotorok üvöltése kíséretében sétáljam le az ünnepek alatt ipari mennyiségben elfogyasztott bejgliket.

Cikk | fotók: Janoch Ábel

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb