Cars and Coffee beszámoló – szuperautók a Balaton partján
Apa felkel, beröffenti hobbiautóját, mely a műfaj őshazájában nagy valószínűséggel 8 hengert tartalmaz (hisz az USA-ról beszélünk), majd kigurul hajnalban, próbálva nem felkelteni a szomszédságot, hogy elautózzon a találkozó helyszínére, ahol hasonló benzinvérű, őrült egyénekkel eltölt pár órát.
Kézbe kap egy nagy pohár forró kávét, hogy legyen mit fogni a kormány helyett, majd elindul az autók rengetegében gyönyörködni. Mire pedig elérkezik az ebédidő, már rég otthon várja, hogy összeüljön a család. Így aztán végképp nem érheti szó a házat, hogy mindig csak az autók (valljuk be, hallottuk ezt már páran nem is egyszer).
E-szellemiségben hazánkban Autók és Kávé néven honosult meg a rendezvény, azonban maga a név, mint Cars and Coffe létezik bejegyzett, licenszelhető formában is. A formátum receptje ebben a verzióban már továbbfejlődött, avagy átalakult, a lényeg pedig a következő: a legkomolyabb és legnevesebb sport, szupersport és luxusautók összegyűlnek egy-egy különleges, exkluzív helyen egy legalább fél napos program keretében. Volt szerencsék részt venni az első ilyen eseményen Siófokon, ahol betekinthettünk a találkozó első, zártkörű részébe.
A magyar rendezvény első számú promóciós autója a fotón látható különleges, egyedi gyártású Koenigsegg CCXS volt. Mellette számos érdekes, értékes és ritka autó jelent meg a Hotel Azúr pázsitján, hogy 10 órától egészen 14-ig gyönyörködhessenek bennük a szálló vendégei, az akkreditációt kapott rajongók és médiások, továbbá a tulajdonosok. A felhozatal egészen különleges és sokszínű volt, nagy örömünkre többségében hazai vonatkozású autók segítségével, de számos külföldi vendég is akadt, amin nem lepődünk meg – kinek ne lenne vonzó egy ilyen tóparti helyszín? Pont ezért imádjuk a sokszínű Balatont, mert a retró lángosos, szabadstrandos feelingtől kezdve a prémium életérzésig mindent tud biztosítani.
A továbbiakban néhány különleges autót szeretnék kiemelni, a teljes kiegészítő galéria pedig a cikk alján lesz látható. Az első különlegesség, mely már a reggeli órákban beparkolt a pázsitra, egy sárga 612-es Ferrari volt, de ebből is egy egyedi, One-to-One típus, mely a modell egy különleges, full-extrás, továbbá egyben sportosított verziója. A konkrét példány érdekessége, hogy eredetileg a fényszóróház színében pompázott az egész autó, jelenlegi színét pedig nem fólia segítségével, hanem újrafényezés után nyerte el.
Ha már Ferrari, a roppantmód elegáns és különleges fényezésű California T sem maradhat szó nélkül, mely szintén egyedi példány – ebből azonban ez az egy darab készült ezzel a dizájnnal, a Ferrari 70. születésnapja alkalmából. Az évfordulós típussal együtt begurult a rendezvényre az olasz gyártó legújabb belépőmodellje, a Portofino, mely a Californiát váltotta a palettán. Vad és izgalmas autó, de valahogy az elődmodell kifinomult, sportos eleganciája mellett úgy éreztem eltörpül agresszív, vad, de kevésbé letisztult ábrázatával.
Számos BMW is képviseltette magát, melyek közül a legkülönlegesebb számunkra mindenképp ez az E30-as szériájú M3-as volt, mely egy különleges Cecotto verzió – ebből mindössze 505 darab készült, ő a 29-es számú.
A német autók sorát több Porsche is gazdagította, zömében 911-esek. Közülük bár nekem a padlizsán színű, 964 kódszámú Cabrio volt az egyik titkos kedvencem, mégis most két Turbo S modellt emelnék ki a legújabb, 991-es szériából. Mindkét autónál az egyedi fóliázás az, ami segítségével igazán kitűntek a tömegből a gépek, no nem mintha egy 560 lóerős csúcs-Porsche ne lenne önmagában is elég izgalmas.
A top 3 autó címét egyértelműen a következő trió vitte. A Koenigsegg már korábban említésre került, mellé pedig beparkolt egy Ferrari LaFerrari Aperta, illetve egy Lamborghini Aventador SV Roadster LP750-4. A Ferrari 963 lóerős hiperautójának nyitott változatából 210 példány gurult le a gyártósorról összesen, ezzel szemben a 750 lóerős Aventador SV nyitott verziója szinte tömegautó, 500 készült belőle.
Szinte fájó ilyen röviden beszélni ezekről az autókról, ahogy válogatni is közülük, de egy rövid fényképes beszámoló keretében sajnos nem tudjuk egyenként tárgyalni a megjelent kuriózumokat. Sebaj, beszéljenek helyettünk a képek, tessék kattintani, mert van miért – Ferrari Challenge Stradale, Lamborghini Murciélago, Audi R8 V10 Spyder – csak hogy további három gépet kiemelve kedvet csináljak a maradék fényképhez.
A résztvevők egy része a Balaton parti találkozót követően a siófoki víztoronyhoz gurult át, hogy a nagyközönség is részesülhessen a nem mindennapi látványban, amit ezek a kocsik nyújtanak – azonban a legszebb felvételek a tóparton készültek, így mi is ezeket emeltük ki beszámolónk során. Köszönjük a részvételi lehetőséget a szervezőknek!
Bacsa Zoltán