Bemutatkozott az új Ford C-MAX Sport
A Ford a héten bemutatta az aktív családoknak szánt új, dinamikus C-MAX Sport változatot, amely merész, sportos stílust, felfrissített utasteret és alapfelszereltségként járó fejlett vezetősegítő technológiákat kínál.
A merész stílusú ötüléses C-MAX Sport még izgalmasabbá alakítja a modell modern dizájnját, méghozzá olyan látványos eszközökkel, mint a nagyméretű hátsó légterelő, vagy az energikus formavilágú 17 colos könnyűfém keréktárcsák, amelyek opcióként 18 colos méretben is megrendelhetők. A karosszéria egységes fényezését kontrasztos fekete tető és fekete külső tükörburkolat ellenpontozza, s mindezt a karosszéria színére fényezett lökhárító- és küszöbelemek egészítik ki. A fényszórókban jellegzetes LED nappali menetfény is helyet kapott, a ködfényszórókat pedig mutatós fekete keret díszíti.
A oldalpárnázott sportülések szilárdan megtámasztják a vezető és az első utas testét, az ülések borítása pedig olyan anyagból készül, ami könnyedén ellenáll minden megpróbáltatásnak, aminek az autó legifjabb utasai kitehetik őket. A C-MAX Sport két első ülése között kartámasz és tárolókonzol található; ez utóbbi remek helyet biztosít a rágcsálnivalóknak, játékoknak és mobil eszközöknek, miközben a vezető keze kényelmesen markolja az alapáron kínált bőrborítású váltógombot és kormánykereket.
A kényelmet fokozó és a vezetést segítő, kifinomult technológiák minden családi kirándulást kellemesebbé és nyugalmasabbá varázsolnak. A C-MAX Sport alapfelszereltségének része a Ford Power motorindító gomb, ami fölöslegessé teszi az indítókulcs használatát; a fűthető és motorosan behajtható külső tükrök, amelyek még a ködös reggeleken is tiszta képet adnak; és az automatikus világítás, ami sötétedéskor önállóan bekapcsolja a tompított fényszórót. Az esőérzékelő ablaktörlő, és a tolatást megkönnyítő hátsó távolságérzékelő szenzorok is alapból járnak.
A családok pénztárcáját kevésbé terhelik meg az üzemanyag-takarékos benzin- és dízelmotorok, amelyek mind megfelelnek a legújabb és legszigorúbb Euro 6 károsanyag-kibocsátási előírásoknak. Az új C-MAX Sport vásárlói megrendelhetik a Ford 1,0 literes benzinmotorját, amelynek CO2-kibocsátását és üzemanyag-fogyasztását tovább csökkenti a háromhengeres erőforrásokban elsőként alkalmazott hengerlekapcsolási technológia. Ez a megoldás automatikusan leállítja az egyik henger üzemanyag-ellátást és szelepmozgatását, amikor a motor nem teljes terheléssel üzemel (például amikor az autó egyenletes sebességgel halad), tovább csökkentve ezzel a fogyasztást. A rendszer 14 ezredmásodperc alatt, vagyis az emberi pislogásnál hússzor gyorsabban képes lekapcsolni vagy visszakapcsolni egy hengert. A 100 lóerős 1.0 EcoBoost üzemanyag-fogyasztása 5,6 l/100 km, CO2-kibocsátása pedig 127 g/km, míg a 125 lóerős változat esetében ugyanezek az adatok 5,7 l/100 km és 129 g/km. Az emissziót részecskeszűrő technológia is mérsékli, és mindkét motorváltozathoz hatfokozatú manuális sebességváltó csatlakozik.
Az autó kínálatában a Ford 1,5 literes, 150 lóerős EcoBoost benzinmotorja is szerepel, amihez hatfokozatú manuális, vagy hatfokozatú automata sebességváltó rendelhető. A hajtáslánc legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztása 6,1 l/100 km, CO2-kibocsátása pedig 139 g/km. A 180 lóerős motorból és hatfokozatú automata sebességváltóból összeállított verzió üzemanyag-fogyasztása 6,5 l/100 km, és a CO2-kibocsátása 149 g/km.
A dízelek közt megtalálható az 1,5 literes TDCi erőforrás 95 és 120 lóerős változata, egyaránt 4,7 l/100 km üzemanyag-fogyasztással és 125 g/km CO2-kibocsátással, valamint egy új szelektív emisszió-utánkezelő katalizátorral, ami hatásosan csökkenti a NOX-kibocsátást.
A Ford 2,0 literes TDCi egységének 150 lóerős kivitele 5,2 l/100 km üzemanyag-fogyasztással és 138 g/km CO2-kibocsátással működik; a blokk 170 lóerős változatának üzemanyag-fogyasztása 5,1 l/100 km, CO2-kibocsátása pedig 136 g/km. A négy dízelmotorhoz egyaránt párosítható hatfokozatú manuális vagy hatfokozatú automata sebességváltó.