fbpx

Padlógázon melegít az új BMW 8-as Coupé

A 2018-ban debütáló luxus sportkupé előszériás példányát Olaszországban tesztelik a mérnökök.

A BMW Concept 8 Series tanulmányautó tavalyi világpremierjén a bajor márka idejekorán ízelítőt adott új luxus sportkupéja tömegtermelés-közeli formanyelvéből, idén januártól pedig már az új BMW 8-as Coupé letaglózó menettulajdonságai is önmagukért beszélnek: a sorozatgyártás előtt álló modell egy előszériás példánya ezekben a napokban futja nagysebességű tesztköreit az olaszországi Aprilia versenypályáján. A megterhelő próbatétel elsődleges célja, hogy a mérnökök a legintenzívebb folyamatos igénybevétel közepette hangolják tökéletesre a modell hajtáslánc- és futómű-technológiáját. A versenypályás tesztelés egy újabb fontos állomást jelent az új BMW 8-as Coupé 2018-as világpremierje felé vezető úton.

Jóllehet, a tervezőmérnökök tökéletesen álcázott prototípussal végzik a versenypályás teszteket, az új BMW 8-as Coupé mégsem tudja titkolni jellegzetesen sportautós arányait. Ahogyan a BMW Concept 8 Series tanulmányautó esetében, úgy a dinamikusan elnyújtott vonalvezetés, a lapos jármű-sziluett, az erőteljes frontrész és a magabiztosan terpesztő hátsó kialakítás egysége ezúttal is komoly vezetési élményt sejtet.

BMW 8

Ez utóbbit az olaszországi versenypályán megfutott körök újra és újra igazolják. A Róma közelében fekvő, hozzávetőlegesen 4 kilométer hosszú, meredek ívekkel és tempós ráfordítókkal tűzdelt aszfaltcsík kiváló terepet biztosít a nagyteljesítményű sportautók nagysebességű teszteléséhez. Az új BMW 8-as Coupé viselkedéseit padlógázas gyorsulásoknál, hirtelen kormánymozdulatoknál és kőkemény padlófékezéseknél, megszakítások nélküli több kör alatt, intenzív szlalompályákon, illetve a legváltozatosabb útfelületeken vizsgálják és finomhangolják a mérnökök. A nagysebességű tesztkörök elsődleges célja az új BMW 8-as Coupé hajtáslánc- és futómű-technológiájának tökéletesítése, hogy a sorozatgyártásban kínált példányok még a legtempósabb vezetési szituációkban is maximális agilitásról és kivételesen közvetlen kezelhetőségről tegyenek tanúbizonyságot. Az új modellek mindezeken felül az úttestre engedhető legmagasabb arányú erőtöbblet és a négy keréken átélhető legpihentetőbb kényelem szimbiózisát is garantálják majd a tervezők szerint.

Az újdonság kivételesen sportos menettulajdonságai a tömegtermelés és a motorsport között húzódó rendkívül szoros kapcsolatnak tudhatók be, hiszen az új BMW 8-as Coupé fejlesztési munkálatai a hamarosan sorozatgyártásba kerülő BMW M8 sportmodell és a BMW M8 GTE versenyautó tervezési fázisaival szinkronban, párhuzamos elvek mentén zajlottak. Miközben a 2018-ban debütáló luxus sportkupé egy előszériás példánya Olaszországban futja tesztköreit, a BMW Motorsport a vadonatúj BMW M8 GTE első éles bevetésére készül. A versenyautó az IMSA WeatherTech SportsCar Championship január 27-én elrajtoló szezonnyitó futamán, a Daytona-i 24-órás megmérettetésen ünnepli versenypályás világpremierjét a BMW RLL csapat színeiben. Néhány hónappal később, 2018 júniusában a modell a legendás Le Mans-i 24-órás futamon is rajthoz áll. Az ikonikus aszfaltcsíkokon, illetve az FIA World Endurance Championship hosszú távú megbízhatósági versenyein és az IMSA WeatherTech SportsCar Championship észak-amerikai futamain megszerzett versenytapasztalatokat a bajor prémiumgyártó közvetlenül az új BMW 8-as Coupé sorozatgyártása előtt, a tömegtermelést megelőző utolsó finomhangolási folyamatokban is kamatoztatja majd.

BMW 8

Az új BMW 8-as Coupé előszériás tesztjei során, valamint a BMW M8 GTE versenyautó éles bevetésein megszerzett ismereteket a BMW M8 fejlesztési munkálataiban is felhasználják majd a mérnökök. 2017 májusában a BMW M GmbH a Nürburgringen megrendezett 24-órás megbízhatósági verseny betétprogramjaként egyszer már pályára gurította az új csúcsmodell prototípusát, a Nordschleife legendás aszfaltcsíkja pedig kétségkívül az a terep, ahol a BMW M8 a sorozatgyártás beindítása előtt tökélyre fejlesztheti kvalitásait.

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb