Megkezdődött az új BMW M5 gyártása
A BMW M5 visszatért: a bajorok dingolfingi létesítményében néhány nappal ezelőtt megkezdődött a típus hatodik modellgenerációjának sorozatgyártása. Az új BMW M5 mind a dinamikus menetteljesítmény, mind pedig a precíz irányíthatóság tekintetében új mércét állított fel, mialatt a vadonatúj fejlesztésű és első ízben alkalmazott M xDrive intelligens összkerékhajtás a vezetés intenzívebb élményével kecsegtet.
Az M5 meghajtásáról a legkorszerűbb M TwinPower Turbo technológiával dolgozó, 4.4 liter hengerűrtartalmú, dupla turbós V8-as benzinmotor gondoskodik, amelynek maximális teljesítménye 441 kW / 600 lóerő, csúcs forgatónyomatéka pedig 750 Nm. Az ötszemélyes élsportoló gyorsulási adatai önmagukért beszélnek: az M5 álló helyzetből 3,4 másodperc alatt sprintel 100 km/órás sebességre, de a 200 km/órához is csupán 11,1 másodpercre van szüksége. A motor erejét a Drivelogic-kal dolgozó, speciálisan az új BMW M5 teljesítmény-karakterisztikájához hangolt nyolcsebességes BMW M Steptronic automataváltó továbbítja az M xDrive intelligens összkerékhajtás felé.
A BMW M GmbH kézjegyét viselő M xDrive intelligens összkerékhajtás az új BMW M5 sportlimuzinban ünnepli világpremierjét. Az innovatív rendszer középpontjában egy elektronikusan vezérelt, többtárcsás tengelykapcsolóval dolgozó osztómű áll, amely az erőforrásból érkező teljesítményt és forgatónyomatékot igény szerint 0 és 100 százalék közötti arányban képes elosztani az első és a hátsó tengely között. Az M5 minden vezetési- és időjárási szituációban kimagasló útfekvését emellett a hátsó tengelybe integrált aktív M differenciálmű garantálja, amely az elektronikusan vezérelt többtárcsás differenciálzárnak köszönhetően a motorból érkező erőt igény szerint 0 és 100 százalék közötti arányban képes elosztani a két hátsó kerék között. Az M xDrive intelligens összkerékhajtás és a dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) együttműködése öt különböző hajtáslánc-kombinációt kínál, az állandó összkerékhajtástól egészen a tisztán hátsókerék-meghajtásig.
Az optimális hűtőlevegő-ellátás érdekében a tervezőmérnökök jelentősen kiszélesítették a friss modell első kerékjárati íveit és az első lökhárítót nagyméretű légbeömlőkkel látták el. Az M5 alá típus-specifikus hátsó diffúzort építettek be, a motorháztetőt pedig alumíniumból, míg a tetőt szénszál-erősítésű műanyagból készítették el – ez utóbbit a BMW Group Landshutban működő alkatrészgyárának közreműködésével.