fbpx

Volkswagen premierek a legnagyobb GTI találkozón

Az idei évi GTI találkozó május 24 és 27. között került megrendezésre a Wörthi-tó partján. Közel 200 000 rajongó indult útnak Karintia felé, hogy részese legyen ennek a különleges fesztiválnak. A Volkswagen ezúttal is számos különlegességgel készült az alkalomra. Itt tartotta világpremierjét a sorozatgyártás közeli koncepcióautó, a 85 kW (115 lóerő) teljesítményű up! GTI, amely a 110 lóerős eredeti, 1976-os GTI előtt tiszteleg. Ezt a több, mint 40 éves modellt érte ugyanis a megtiszteltetés, hogy a GTI találkozó kezdete előtt elnyerjen egy igen tekintélyes kitüntetést. Az angol Autocar szakmai magazin ugyanis az általa odaítélt éves díjak közül az első Golf GTI modellt választotta minden idők legnagyobb hatású autójának.

A premierek sora a Wörthi-tó partján tovább folytatódott: a Golf GTE Performance Concept a 150 kW (204 lóerő) teljesítmény helyett tölthető (plug-in) hibrid hajtásrendszerű tanulmányautóként 200 kW (272 lóerő) teljesítményre képes, forgatónyomatéka pedig 350 Nm-ről 450 Nm-re emelkedett.

Az új up! GTI 2018. elejétől szélesíti majd a Volkswagen modellkínálatát, tovább folytatva a könnyűsúlyú, letisztult és klasszikus sportautók sorát, ezúttal kompakt formában. Az up! GTI szíve egy 200 Nm forgatónyomatékkal rendelkező turbófeltöltésű motor (TSI). Az up! GTI maximális sebessége 197 km/óra, gyorsulása álló helyzetből 100 km/órára: 8,8 másodperc. Fényezését tekintve a GTI modellekre jellemző klasszikus színek, mint a tornádó piros vagy a hófehér illetve metál színek, mint a mélyfekete gyöngyház vagy a sötétezüst mellett új GTI árnyalatként megjelenik a costa azul kék is.

A legerősebb up! könnyedén felismerhető a jellemző GTI stílusjegyekről. Az autó elején a méhsejt mintázatú hűtőrácson kapott helyet a piros vízszintes csík, amely felett a GTI embléma szerepel. Oldalán, az első és hátsó sárvédő között végigfutó kettős fekete csík egyértelműen utal az új up! és az eredeti GTI közötti közvetlen rokonságra. A 17 col átmérőjű könnyűfém keréktárcsákat szintén újragondolták a tervezők, így azok az up! GTI 15 milliméterrel alacsonyabbra helyezett futóműve révén kifejezetten egyedi megjelenést kaptak.

GTI találkozó

A GTI stílusjegyek meghatározóak az autók hátsó részén is, ahol szintén szerepel a vízszintes piros csík, továbbá a hátsó tengely leszorító erejét növelő és ezáltal még optimálisabb kezelhetőségi tulajdonságokat biztosító, széles tetőspoiler. A belső térbe a GTI modellekre jellemző ikonikus elemek kerültek, mint a bőrborítású sportkormány, a GTI sebességváltó gomb és a legendás “Clark” skótkockás kárpitozás.

A GTE Performance Concept részleteit illetően egy dolog biztos: a GTE rövidítés mindig is a fenntarthatóság és a dinamikus kezelhetőség szinonimája volt. Ez tükröződik a Wörthi-tó partján bemutatott tanulmányautónál is. Míg a klasszikus GTI és a részben elektromos GTE hasonló alapokon nyugszik, a hajtásrendszer teljesen különböző és a GTI modellekre jellemző piros részletek a GTE esetében kék kivitelben készülnek. A Golf GTE Performance Concept új tanulmányával a Volkswagen bemutatja, hogy a teljesen elektromos üzemmódban akár 50 kilométeres hatótávra képes Golf GTE hogyan fejleszthető még tovább.

GTI találkozó

A tanulmány úgynevezett Elektromos fehér (Electric White) gyöngyház fényezést kapott, melyet a fekete tetővel, a kék színű elemekkel, a külső tükrök fekete házával, a fényes fekete első lökhárítóban helyet kapó légterelő elemekkel tették még jellegzetesebbé. A megnövelt teljesítményhez a Volkswagen nagyméretű, 17 hüvelykes fékeket, sportfutóművet és nyomtávszélesítést is kínál. Az autó hátsó részén találkozhatunk a Golf GTI kipufogóival és diffúzorával illetve a legendás Golf GTI Clubsport tetőspoiler megoldásával, amelyek mind kiemelik a GTE Performance változatát. A belső térben olyan részletek teszik egyedivé a tanulmányt, mint az exkluzív bőr sportülések vagy az alcantara borítású multifunkciós kormánykerék kék színű 12 órás jelöléssel.

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb