fbpx

Suzuki Ignis teszt – apró tényező

Csupán egyetlen kérdés maradt bennem a teszt végére, ami nem hagyott nyugodni: miért pont Ignis? Miért nem Wagon R+? Számomra utóbbi valamivel közelebbi szinonimája a városi kisautónak, és bár hazánkban az Suzuki Ignis név is jól, illetve ismerősen cseng, még sincs túl sok hasonlóság a régi és az új modell között.

Persze ezt már megszokhattuk, ott a Baleno, vagy éppen a Vitara, ők is csak nevükben hordozzák a korábbi típust, de jelen esetben lett volna más alternatíva is. Nyilván nem ez a lényegi kérdés, de különös, hogy az Ignis elnevezést nem hagyták meg egy valamivel nagyobb “doboz SUV”-nak.

Ami ennél azért jóval fontosabb, hogy minden egyéb felvetésemre választ adott az egyhetes tesztidőszak alatt a Suzuki új aprósága, mellyel egyébként nagyon hamar meg lehet barátkozni, hiszen fürge, fiatalos, ügyesen variálható, és az alapára sem hervasztó.

Suzuki Ignis

Előre felkészültem a válogatott jelzőkre, melyekkel az Ignis külsejét fogjátok illetni a kommentblokkban, és őszintén megvallom, nekem is felszaladt a szemöldököm, mikor az első sajtóanyagok megérkeztek hozzám. Élőben viszont már egészen más a helyzet, egészen jó az autó kiállása, az összképet nézve egy pokémon és egy Fiat Panda szerelemgyerekeként tudnám aposztrofálni.

A front kifejezetten modern és fantáziadús, ötletes a GLX felszereltség részét képező LED-es lámpatest, de a hűtőrács és a krómozások is jól mutatnak együtt, oldalt pedig ügyesen el lettek találva az élek. Egyedüli problémám, hogy a faránál mintha kifogytak volt az ötletekből a tervezők, a fordított „Adidas logó” (ami egyébként belül is fellelhető), valamint a bántóan kiugró kerékjárati ívek és a végletekig feltolt fenék valahogy nem az igazi. Mivel azonban egy autó külsejéről való vélekedés mindig szubjektív, ezért ezt a gondolatmenetet le is zárnám annyival, hogy nyilvánvalóan feltűnő jelenség az Ignis, és vagy így, vagy úgy, de mindenképp kiemelkedik az átlagból, ez pedig biztosan előnyére fog válni a modellciklus alatt.

Suzuki Ignis

Suzuki Ignis

A beltér egyértelmű dicséretet érdemel, az árkategóriát nézve ez a legjobb, ami 2017-ben egy kisautó fülkéjével történhet. Átlátható, élhető az Ignis utastere, jóval nagyobb a térérzet, mint amit a külső alapján várnánk. Az első, fűthető ülések magasságát kitűnően eltalálták, bár teljességgel szivacsosak, és tartásuk sincs sok, a komfortérzettel semmi gond nincs. Pluszpont, hogy nem alibizték be az öt férőhelyet, hivatalosan is négyszemélyes a kis Suzuki, ráadásképp hátul meglepően jól elférni, 1,85 fölött sem kell behúzott nyakkal végigülni az utat. A második sor 50:50 arányban osztható, illetve sínen állítható, így egy mozdulattal növelhetjük, illetve csökkenthetjük a csomagtér méretét, mely alapból 267 literes, ám lehajtott ülésekkel valamivel több, mint egy köbméteresre bővíthető, ez utóbbi igen korrekt szám!

Suzuki Ignis csomagtér

A praktikum mellett a vidámság az Ignis másik fegyverténye, borostyánsárga ajtóbehúzók, fehér és szürke műanyagok, karbonmintás dekorelemek teszik változatossá a belső egészét, egyedül a központi képernyő hatalmas, zongoralakkal borított kávája és annak villámgyors elkarcosodása adhat okot némi aggodalomra. Tesztalanyunk a már említett legmagasabb, GLX felszereltségi szinttel büszkélkedhet, mellé jár még az automatikus AllGrip rendszer, amihez ezúttal forgókapcsoló nem tartozik, a lejtmenetvezérlőt és a visszagurulás-gátlót viszont aktiválhatjuk a középkonzolról.

Ha már itt tartunk, a henger alakú egység meglehetősen futurisztikus kialakítást kapott, ugyanakkor a klímapanel egyszerűen kezelhető, és az USB/AUX, valamint a szivargyújtó aljzatok felpattintható ajtajai is mosolyfakasztóak. Fölöttük lakik a 7 colos érintőképernyő, a Pioneer egység érezhetően lassúcska, a tolatókamera képe átlagban 1-2 másodpercet késik, de ezt engedjük el azzal a megjegyzéssel, hogy a Suzuki egy jóval kiforrottabb rendszert ígér a későbbiekre.

A műszerfalra is jellemző az átláthatóság, mindössze egy fordulatszámmérő, az érdekesen skálázott kilométeróra, és a monokróm információs képernyő alkotja, na meg a tetején végighúzódó kékeszöld hangulatfény, az egység balján pedig a tempomat kapcsolói találhatóak. A biztonsági csomag ezen a szinten már egész komoly, a kettős kamera alapú vezetéstámogató rendszer (DCBS), a sávelhagyásra figyelmeztető asszisztens, és a vészfékezésjelző (ESS) is a részét képezi.

Suzuki Ignis belső

Az új generációs padlólemezre épülő, mindössze 870 kilogrammos Ignis 1,2-es szívó, Dualjet benzinmotorja a maga 120 Nm-es maximális nyomatékával és 90 lóerejével bőven elegendőnek bizonyulhat, városban szerethető a harapóssága, pályán, 130 körül azért már fogyóban van az ereje, de ezen nem szabad különösebben meglepődni. Az ötsebességes kézi váltó hangolása kitűnő, továbbá mind az elhelyezkedése, mind a kapcsolhatósága optimális, aki viszont inkább az automatára szavazna, annak ott a szintén ötsebességes AGS.

A volán mögött felsejlenek a kisautók olyannyira kedvelt előnyei: a kormánymű jól eltalált, direkt, a 3,7 méter hosszú, 1,69 méter széles, és 4,7 méteres fordulókörű Suzuki mindenhova befér és szinte bármilyen helyzetből játszi könnyedséggel szabadul. A mintegy 18 centis hasmagasságú Ignis kellően stabil, az új fejlesztésű futómű pedig szépen reagál az útegyenetlenségekre. A fogyasztásra szintén nem lehet panasz, városban 5,3 liter körül alakult az étvágya, országúton 4,7 környékén, az ötliteres átlag csupán minimálisan tér el a gyári adatoktól.

Suzuki Ignis motor

Külön bekezdést szenteltem az Ignis árcédulájának is, a tesztmodell metálfénnyel 5,09 millió, akciósan jelenleg 4,34-et (+metál) kérnek érte, egyértelmű azonban, hogy nem ez lesz a slágermodell, hanem a 3,05 milliós GL, illetve a 3,44 milliós GL+ szintű típusok. Összességében úgy érzem, az első találkozás jól sikerült, egy sokoldalú, ultrakompakt SUV-nak kikiáltott pöttöm városjáró képe rajzolódott ki előttem, nagyon várom az alapmodellt is tesztre. Külön öröm, hogy kezd teljessé válni a Suzuki felfrissített palettája, és eddig igen meggyőző volt az összes új családtag. A következő, márkához kapcsolódó tesztünk főszereplője a Swift lesz, mely felteheti az i-re a pontot!

A tesztlehetőségért köszönet a Magyar Suzuki Zrt.-nek és a Suzuki Barta Kft.-nek!

Bense Róbert

ba2

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb