Ünnep és újdonságok a Fábiánnál
Már a legutóbbi látogatásaink alkalmával is feltűnt, hogy valami készülődik a Jászóvár utca 1. szám alatt, autós berkekben megszokott kifejezéssel élve egy alapos ráncfelvarráson esett át a Fábián Kft. szalonja és szervize, melynek megkoronázása volt az avatóval egybekötött bemutató.
Mivel néhány hete hozzánk is megérkezett a meghívó, ezért pénteken megcéloztuk a helyszínt, és még mielőtt valaki azt gondolná, hogy kizárólag Kőhalmi Zoli humor-félórája és az azt követő finom falatok miatt mentünk, elárulom, hogy az új Isuzu D-Max és a már általunk is tesztelt Peugeot 3008-cal kapcsolatos érdeklődés, valamint a piacról érkező visszajelzések is igen érdekes részleteit képezték a délutánnak.
De ne rohanjunk ennyire előre, mint minden hasonló rendezvényen, a hivatalos program ezúttal is a nyitóbeszédekkel kezdődött, melyek közül Fábián István alapító visszaemlékezéseit emelném ki, hiszen az elmúlt évtizedek tapasztalatai és élményei beszéltek belőle. Gondoljunk csak bele, milyen óriási gurítás lehetett 1995-ben, a 2600 négyzetméteres létesítmény megnyitóján a Total Jordan Peugeot csapat tagjait, (az akkor még csupán 23 esztendős) Rubens Barrichellót, Eddie Irvine-t, illetve az autósport egyik igazi mágusát, Eddie Jordant a vendégek között köszönteni – nagyon szívesen megnéznék néhány képet arról az eseményről. Ne feledjük azt sem, hogy azóta Rubens visszavonult, a Jordan-istálló megszűnt, de ami jelen esetben lényegesebb, hogy a piac is kegyetlenül átformálódott, és egészben nyelte le a válság idején megroppant autószalonokat. A tulajdonos helyébe képzelve magunkat, mi is méltán lehetnénk büszkék a megújulásra való képességre, és a több évtizedes múltra egyaránt!
A felfrissült beltérbe természetesen új modellek is kerültek, a főszerepet az új Peugeot 3008 kapta, egyből két példányt is „begurítottak” a szalonba (kinn is figyelt még kettő), és bár jómagam a komolyabb ismerkedési fázison pár hete már átestem, fél szemmel azért figyeltem, hogy milyen reakciókat vált ki a jelenlévőkből a teljesen átalakult SUV. Azt kell mondjam – és ezt nem csak itt, hanem más kiállított típustársak esetén is tapasztaltam -, hogy a 3008 könnyedén képes az érdeklődés középpontjába sodródni, ez pedig már fél siker. Ezt az állításomat részben Maul Ferenc telephelyvezető is megerősítette kijelentésével, miszerint az össz-előrendelési adatokat nézve nagyjából 70.000-en várnak/vagy éppen kapták már meg 3008-as modelljüket, ami egy elég korrekt szám, tekintve, hogy az előző generációból a gyártás első évében ~60 ezret adtak el.
Várt ránk még egy újdonság, amiért nem meglepő módon már ki kellett menni a szalon elé, ez pedig nem volt más, mint a megújult Isuzu D-Max. A legelőkelőbb hellyel a bukócsöves, platóvédős kivitel büszkélkedhetett, mögötte eggyel kissé puritánabb valójában lehetett megismerkedni a japán pickuppal.
A 3.5 tonnás – ezzel kategóriaelső – vontatási kapacitású és 1 tonna hasznos teherbírású D-Maxot 1.9 literes, 164 lóerős turbódízel erőforrással, és 6 sebességes kézi / automata váltóval lehet majd megvásárolni, 5.35 milliós (nettó), 6.8 milliós (bruttó) kezdőáron. Mindent azért nem árulunk el róla, de annyit már most érdemes tudnotok, hogy a galériában látható modellek közül az egyik rövidesen tesztre látogat hozzánk. Egyébként egy fóliás darabbal is találkoztunk a szintén megújult szerviz egyik állásában, nem lesz tehát hiány Isuzukból!
Köszönjük a meghívást a Fábián Kft.-nek!
Bense Róbert