Jön a ráncfelvarrott Mazda 3
A japán gyártó újabb sikermodelljét adta be a márka „szépségszalonjába”, hogy kissé felfrissítsék egyébként sem elavult vonásait. A 2017-es évre a Sport és a Sedan változat is átalakul, és ugyan ez első ránézésre nem tűnhet egyértelműnek, azért bőven fel lehet fedezni változásokat a típuson.
A 13 évvel ezelőtt bemutatkozott Mazda 3 népszerűsége a mai napig töretlen, 5 millió fölött járnak az eladási mutatók, így aztán nem is csoda, hogy igyekeznek frissen tartani a kompakt szériát. Ennek ellenére drasztikus módosításokat nem kell várni, főleg ami a külsőségeket illeti. Ahogy az ilyenkor lenni szokott, bővítették a választható színárnyalatok számát, viszont a karosszérián mindössze a hűtőrács és a fényszórók, illetve a ferdehátú kivitelnek a hátsó lökhárító tájékán érdemes keresgélni, ha újdonságokat szeretnénk látni. Az új kárpitozással is elérhető beltérben leginkább az anyaghasználaton vehető majd észre a fejlődés, no meg új kormánykerékkel is ellátták a Mazda 3-at.
Ezen kívül a középkonzoli kijelző is modernebb lett, valamint a vezetéstámogató rendszerek is bővültek, és ne felejtsük ki, hogy a bowdenes kéziféket leváltotta az elektromos rögzítőfék – hogy utóbbi előnynek számít-e, azt mindenki döntse el maga. A hangszigetelésen is javítottak, emellett pedig a futóművén is finomítottak, még jobb vezetési élményt érve el ezzel.
A motorpaletta nem változott, ám újdonság, hogy ezentúl az 1.5 literes dízellel is piacra dobják hazánkban a modellt, a 2.2-es, 150 lovas is kínálatban marad, csakúgy, mint az 1.5-ös és 2 literes benzinmotorok, utóbbi legerősebb változata 165 lóerős. Hogy mennyi lesz az annyi? Az 1.5-ös alap erőforrással 5.4 milliótól indul a frissített modell, a több százezres áremelkedés nem elhanyagolható, azonban indokolható a fejlesztésekkel és a felszereltségek erősödésével.
Bense Róbert