Lehullt az álca – Opel Insignia
Az első generáció megszolgálta az idejét, 2008-tól az Opel zászlóshajójának számított, a rákövetkező esztendőben az Év Autója díjat is bezsebelte, nyugdíjazása után pedig átadja a helyét nagy médiafigyelemnek örvendő utódjának.
Bár hivatalos bemutatóról még nem beszélhetünk, arra egészen 2017 márciusáig várnunk kell, de a cseles „szivárogtató” hadjáratnak köszönhetően már a Genfi Autószalon előtt megtudhattunk ezt-azt az új modellről. A kinézetével nem lesz nehéz megbarátkozni, bár az általunk nem is olyan régen tesztelt első széria is mutatós, azért az összképet bőven sikerült modernebbé varázsolni. A Grand Sport kivitel hosszabb, szélesebb, azonban mintegy 175 kilogrammal könnyebb lett, és kissé össze is lapították, ennek köszönhetően sportosabbnak hat a megjelenése. Az utastér szellősebb lett, ám a csomagtartó vesztett néhány litert, azonban még így is majdnem fél köbméteres az alap poggyásztér.
A középkonzol és a műszeregységek – bár megőrizték eredeti jellegük egy részét – alaposan megújultak, valljuk be, ezen a téren rá is fért már egy komolyabb frissítés az Insigniára. Természetesen a felszereltségek listája is bővült, LED-es lámpatestek, head up display, új biztonsági rendszerek (360 fokos kamera, gyalogosvédelem) jelzik, hogy az Opel óriása is igyekszik rálépni a fejlődés útjára. A várható motorpalettáról jóformán még csak annyit tudni, hogy turbós erőforrások közül lehet majd választani, azt viszont már elárulták, hogy a debütáló modellvariáns összekerékhajtással és nyolcsebességes automatával lesz elérhető. Az árakról pedig még végképp nem csepegtettek információkat, de abból kiindulva, hogy jelenleg a kifutó példányokért is közel tízmillió forintnyi összegeket kérnek el, túl barátságos árcédulára aligha számíthatunk.
Bense Róbert