fbpx

Az Infiniti Q60 bemutatóján jártunk

Az Infiniti újdonsült modellje, a januárban Detroitban bemutatkozott Q60 végre áthajózott Európába, hogy meghódítsa az öreg kontinenst és bevegye – lehetőségeihez mérten – a magyarországi hátsókerekes luxus-sportkupék piacát is.  Az új típus – mely legfőképp a 4-es BMW, a C-osztály Coupé, az A5 és a Lexus RC babérjaira igyekszik törni – pénteken mutatkozott be első ízben a hazai közönségnek, illetve a sajtó képviselőinek.

014

A Q60 kupé létére egész méretes , 4,69 méter hosszú, emellett pedig mondhatni súlyos is, kiviteltől függően tömege  1722-1890kg között mozog . Egy ilyen formás granturismo-hoz nem igazán dukál a dízelmotor, a nagyság pedig megfelelő erőt kíván, és ezt tudják nagyon jól a gyártónál is. Az újdonság 2 és 3 literes benzines turbómotorokkal lesz kizárólag elérhető.  Előbbi Mercedes eredetű, soros 4 hengeres, 211 lóerővel kínálja a hátsó kerekeket, 7,3 másodperces 0-100-as gyorsulási adatot ígérve ezzel a leendő vásárlóknak, illetve 235 km/h-s végsebességet. A csúcs változatokhoz tartozó nagyobbik (Nissan) motor természetesen V6-os, 405 lóerős, mely ebben az esetben már mind a 4 kereket hajtja. Az S modell így 5 másodperc alatt éri el a 100-at és gyorsul egészen 250-ig, ahol az elektronika lekorlátoz. Mindkét verzió csak 7 fokozatú automata váltóval érhető el.

009

A külső design egyenesen pezsdítő, főleg abban a piros színben, amiben az egyik bemutató autó feszített a pódiumon. A gyönyörűen ívelt, hosszan elnyúló és remek arányokkal rendelkező karosszéria áramvonalasra sikerült (0,29 Cd), a formába pedig ügyesen belekombinálták az Infiniti aktuális arculatelemeit, mint a kettős ívelt hűtőrács, vagy az egyedi módon visszakanyarodó oldalablak. Rengeteg érdekes és gusztusos részlettel találkozhatunk akár úgy is, ha csak ha a képekről figyeljük az autót, kezdve például a két szélén feldomborodó gépháztetővel. A legizgalmasabb talán mégis az autó hátulja, ahonnan a legújszerűbbnek hat. Ívelt, japános, de nagyon jól mutató hátsó lámpák, szépen kidomborodó far, gusztusos fekete betét a kipufogóknál és finoman visszakunkorodó légterelő-farokban végződő csomagtér fedél, hát nem gyönyörű?  Az összkép kicsit „amerikás” (nem tudom megmagyarázni, mitől), de ettől csak menőbb, egyébként pedig rendkívül izgalmas, modern és piszok vonzó. Valahogy így kell kinéznie egy vadonatúj prémium túrakupénak, ha le akarja venni a lábairól a közönséget és nagyot akar csobbanni, hogy felkavarja az állóvizet a kategóriában.

016

Belül klasszikusan középen osztott, szimmetrikus műszerfallal találkozunk, mely az utas oldalon ívelt, nagy üres felületével kicsit a 4. generációs Mustang belterét idézi fel bennem, ami valljuk be nem volt igazán szép, ellenben az Infinitivel. Finom bőr, egy pici lakk és egy-két ezüst betét, minőségi és kellemes az összhang. Érdekesség a dupla kijelző középen, ami nem is annyira haszontalan, mint amennyire elsőnek titulálná az ember. Gondoljunk csak bele, mennyire jól tud jönni a kettős felosztás, mikor egy ismeretlen helyen járva épp a navigációt követnénk, de a mellettünk ülő épp összekapcsolná a telefonját az autóval, vagy válogatna a rádióadók közül? A nagyságnak az előnye pedig, hogy van értékelhető második üléssor, ami nem csak kényelmes, de épp élhetőnek tűnt egy átlagos méretű ember számára is. A kupéhoz képest nagyon korrekt helykínálat pedig leghátul folytatódik, ahol egy 342 literes csomagtartó várja a poggyászt.

017

A Q60 technikailag is számos újdonságot kínál a friss külső és belső mellett. Az S modellben például már digitális, közvetlen adaptív kormányrendszer (DAS) található világelsőként, testreszabható kormányzási erővel és érzékenységgel. A független, elöl kettős, hátul többlengőkaros felfüggesztés a csúcsmodellben szintén digitális, elektronikusan vezérelhető. Kis túlzással a paletta csúcsán már minden számítógépes befolyásolás alatt áll és „aktív”, hűtőmaszk-rács is.

019

Az induló 2.0t Premium felszereltségű Q60 12.990.000 forinttól kezdődik, ebben az árban pedig már benne van a tolatókamera, a dupla érintőképernyő és számos biztonsági extra is, mint például a sávelhagyást figyelmeztető és holttér figyelő rendszer. Aki zajszűrős Bose hifi-re, 360 fokos kamerarendszerre és/vagy V6-os motorra vágyik, annak mélyebben a zsebébe kell nyúlnia, a 3.0t Sport verzió 18 millió forinttól indul, míg a full-extrás Sport Tech felszereltség ezzel a motorral már meghaladja a 20 milliót.

Bacsa Zoltán

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb