Magyarországon a Ford EcoSport
Megérkezett hazánkba a Ford aprócska városi terepjárója, mely egy sor újdonságot tudhat magáénak, többek között ez az első SUV, amely egyliteres motorral is elérhető. A bevezető ár 3.800.000 forint, ez akár reális is lehet, bár a típusnak nem lesz egyszerű dolga a magyar piacon.
A modellnév nem újdonság, hiszen már 2003 óta létezik az EcoSport elnevezés. A Latin-Amerikában fejlesztett Ford igencsak népszerű lett az elmúlt években, így nem csoda, hogy a gyártó felült a mini-SUV vonatra az öreg kontinensen is. Mivel egyre nagyobb divatja van a hasonló fazonú praktikus, ámde karakteres kisautóknak, ezért érthető, hogy sokat várnak az EcoSport-tól, de ne felejtsük el, hogy jelenleg roppant telített a piac ezen része.
A márka szeretne kitűnni a tömegből, az irány pedig nem is rossz, hiszen számos újítást vezettek be, ilyen például az AppLink technológiával felvértezett Ford SYNC, mellyel egyebek mellett hangvezérléssel kezelhető a navigáció. Ezen kívül számos vezetéssegítő rendszerrel is ellátták az EcoSport-ot, ráadásképp a helykínálatot is okosan alakították a tervezők, a 375 literes csomagtér mellett rengeteg kisebb-nagyobb tárolórekesz áll az utasok rendelkezésére, ez nem rossz szám egy alig 4 méteres autótól. A fejlesztés időszaka alatt hosszas és minden útviszonyra kiterjedő tesztelésnek vetették alá a modellt, biztonságát pedig az Euro NCAP négy csillaggal jutalmazta.
Az EcoSport elérhető a Ford népszerű egyliteresével is, a 125 lóerős EcoBoost fogyasztása a katalógusadatok szerint 5.4 liter/100 kilométer. Emellett 1.5-ös 112 lovas benzinessel, illetve 95 lóerős 1.5-ös TDCi dízellel is rendelhető, étvágya utóbbinak a legszerényebb, mindössze 4.4 litert kér százon.
Az árak 3.8 milliónál kezdődnek, ezért Sigma Trend felszereltségű, az 1.5-ös benzinessel ellátott modell jár, dízelmotorral és Titanium felszereltséggel azonban már elég borsos az ára, 5.8 milliót kell fizetni érte.
Bense Róbert