fbpx

5 csillagos biztonság a Hyundai i30-ban

A Hyundai i30 ötajtós modell ötcsillagos biztonsági minősítéssel vizsgázott az Euro NCAP független gépjármű-értékelő szervezet legutóbbi tesztjén. Ez az eredmény is bizonyítja a Hyundai elkötelezettségét a fejlett biztonsági technológiák demokratizálásában, hogy minél szélesebb körben elérhetővé tegye ezeket az autósok számára. Az új generációs i30 a felnőtt utasvédelem, gyermek utasvédelem, gyalogosvédelem és biztonsági rendszerek kategóriáiban a legmagasabb pontszámot érte el. Az i30 ötajtós modell a szegmens egyik legbiztonságosabb és legjobban felszerelt járműje.

Hyundai i30

“Az i30 ötajtós modell Euro NCAP ötcsillagos biztonsági minősítése azt bizonyítja, hogy eredményesek vagyunk azon törekvésünkben, hogy ügyfeleink számára a legújabb biztonsági és technológiai megoldásokat nyújtsuk autóinkban” – mondja Thomas A. Schmid, a Hyundai Motor Europe ügyvezető igazgatója. “Büszkék vagyunk arra, hogy az új, szigorított minősítési rendszerben mi lehetünk az első autógyártó, aki ebben a szegmensben ötcsillagos értékelést kap. Ezzel az optimális biztonsági csomaggal az i30 teljesíti a legmagasabb vevői elvárásokat.”

Szegmensének legjobb biztonsági felszereltsége

Az új generációs i30-ban mutatta be a Hyundai Motor a legújabb Hyundai SmartSense aktív biztonsági és vezetési segítségnyújtási technológiákat, mely a legmagasabb európai biztonsági előírásoknak is megfelel: Autonóm vészfékezőrendszer (FCWS és AEB), Vezetői Éberségfigyelő rendszer (DAA), Intelligens távolsági fényszóróasszisztens, Aktív sávtartó rendszer (LKAS), Sebességtartó és -korlátozó automatika, Holttér-felügyelet, Hátsó keresztirányú forgalom érzékelő.

Az Euro NCAP teszt eredményei különösen az Autonóm vészfékező rendszert (FCWS és AEB) emelték ki. Ez rendszer figyelmezteti a vezetőt a vészhelyzetekre, és önállóan működteti a fékrendszert. Először fény- és hangjelzéssel figyelmezteti a vezetőt, majd a veszélyhelyzet státuszától függő mértékben szabályozza a fékteljesítményt, végül az ütközést megelőző pillanatokban teljes fékerővel lassít.

Hyundai i30 belső

Ugyancsak legmagasabb pontszámot kapta a Hyundai i30 Aktív sávtartó rendszere (LKAS). Ez a rendszer riaszt, ha 60 km/óra feletti sebességnél nem biztonságos manővert érzékel. Hangjelzéssel figyelmezteti a vezetőt, még mielőtt az autó áthaladna a fehér, szürke vagy kék vonalon, illetve az útfelületből kiemelkedő sávhatároló jelzéseken. Hang- és fényjelzést követően a kormányzásba aktívan beleavatkozva visszaigazítja az autót a biztonságos irányba.

A Hyundai i30-ban Vezetői Éberségfigyelő rendszer (DAA) is óvja a közlekedőket. Ez a riasztórendszer a sofőr viselkedési, autóvezetési mintáit megfigyelve képes felismerni, ha figyelmetlen vagy fáradt a vezető, és ezzel megelőzni a potenciális balesetet. A rendszer a jármű számos paraméterét elemzi: a kormányszögtől és a kormányzási nyomatéktól kezdve a jármű sávon belül elfoglalt helyén át a menetidőig. Ezen felül a vezető saját maga szabályozhatja a rendszer érzékenységét. Amennyiben a rendszer figyelemhiányra utaló viselkedési jeleket észlel, hangjelzéssel, valamint a műszerfalon megjelenő üzenettel figyelmezteti a vezetőt.

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb