MotoParts autóalkatrészek
Renault Crossoverek a Renault Budapestnél

Ön itt van most: Tesztelők.hu » Cikkek » Mindenkire gondoltak az idei AMTS-en

Mindenkire gondoltak az idei AMTS-en

2017. március 27.

Idén is jelen voltunk az ország legnagyobb autókiállításán, a 12. alkalommal megrendezett Nemzetközi Automobil Motor és Tuning Show-n, ismertebb nevén az AMTS-en. A Hungexpo pavilonjai ezúttal is megteltek a legkülönfélébb járgányokkal, nem túlzás azt állítani, hogy valamennyi látogató megtalálhatta a kedvenc modelljeit, vagy akár programjait.

A pénteki napon még szellősebbek voltak a kiállítótermek, ám már ekkor látszott, hogy ezen a hétvégén sem fognak unatkozni az érdeklődők, hiszen az AMTS minden eddiginél nagyobb és látványosabb formájában nyitotta meg a hazai „szezont”. Három nap, öt pavilon, 15 ország 250 kiállítójának több mint 1000 járműve, színpadi és kültéri programok összesen 90.000 négyzetméteren – ezt kellene most egy cikkben összefoglalni, ami fizikai képtelenség, de azért az általunk elcsípett pillanatokból megpróbáljuk visszaadni a hangulatot!

p1

A Hungexpo ilyenkor az autórajongók lelkes kisvárosává változik, ahol a tuningőrült technoviking, a Ladáját kitartóan fényesítő kiállító, és a komplett családdal kitelepülő apukák is kitűnően megférnek egymás mellett úgy, hogy mindegyikük élményekkel a tarsolyában mehet haza. Odakinn már nagyban égtek a gumik, amikor átvettük a sajtóbelépőt, és bár a drift show a szombati/vasárnapi délutánokra volt beharangozva, az OB-döntőre készülő gymkhanások edzése számunkra is megadta az alaplelkesedést.

3

Az „A” pavilon a maga 102 kiállítójával a rendezvény legnagyobb fedett helyszíne volt, ahol a látnivalók legjavát a tuning gépek (melyekből a „D” jelű helyszínre is kerültek bőven), átalakított, egyedi autók adták, mellékszálként pedig a nagyszínpadon két szépségverseny között bemutatták a Lada Vestát is. Porig ültetett vasak, csinos lányok, „nagyzene”, csillogó standok, továbbá a háttéripar (tuning-versenycuccok) kiállítóinak tömkelege kapott itt helyet, ahogy a fotókon is látszik, színes volt a felhozatal!

1

Némileg nyugodtabb, ám az új autók szerelmeseinek ideális színtere volt az importőrök és márkakereskedők által benépesített, kibővített „G” pavilon, ahol a „Magyarok a Világ Járműgyártásában” kiállítás mellett a hazánkban jelenlévő márkák nagy része a legújabb modelljeivel képviselte magát. A zöld autók mellett külön sort kaptak az SUV-k, illetve a kabriók is, előbbieknél igen népszerű volt – üléspróbák tekintetében – a Skoda Kodiaq, utóbbinál pedig a Mazda MX-5-nek nyitották ki legtöbbször az ajtaját. A Lada Hungary a teljes palettájával jelen volt, de Kia, a Hyundai, az Audi, valamint a Mercedes-Benz hazai képviseletei is méretes standokkal töltötték meg a teret, utóbbi a Silver Arrow tanulmányt is elhozta magával. Az igazi ínyencek az Alfa Romeo Giulia legerősebb változatával, a Quadrifoglióval ismerkedhettek meg közelebbről, összességében igen nívós volt az újautó-szekciója is az AMTS-nek.

5

A „G” szélén az amerikai óriások – Chevrolet Silverado, Buick Riviera – tornyosultak, mellettük katonai Jeep-ek, és egy K.I.T.T.-é átalakított Pontiac Firebird (David Hasselhoff plakáttal az ülésén) várta az érdeklődők tekintetét és a vakuk villanását. Innen fordultunk rá a Classic Car Show-ra, mely ezúttal az „F” pavilonba került, a bejárata melletti MAVAMSZ-sátornál pedig egyből egy hófehér, 1965-ös Giulia SS-re szegeződtek a veteránkedvelő szempárok. Restaurált és felújított keleti/nyugati autók sorakoztak ezen a helyszínen, az osztrák piacos csúcs-Nivától, a klasszikus és új(abb)kori BMW-ken át, a buborékautókon keresztül, egészen a hatalmas Csajkákig. Kicsit bántott, hogy az autókhoz mellékelt történetlapokra jó néhány esetben csak 1-2 mondat került, amit aztán műanyagtartóstól a motorháztetőre pakolták, de azért olvashattunk pár nagy sztorit is, és a sarokban lévő Ladák felett fénylő ÁFOR-felirat is ötletes megoldás volt.

2101

Innen a „C” épületbe eveztünk át, ahová bár korban hasonló, mégis nagyon más stílust képviselő járművek kerültek. Voltak itt átalakított Skodák, tuning Wartburgok, Moszkvics Taxi, rat kocka Swift, és ritka Toyoták/Nissanok is. A LADA Baráti Kör ezúttal is kitett magáért, a HF Integrale Hungary csodálatos Lanciákkal tette érdekesebbé a terepet, de a Fritzenfest Porschéit és az Első Magyar Audiklub felhozatalát sem volt szabad kihagyni, bár a kedvencünk talán mégis a szélen, delfinarcú szelídségével meghúzódó, Orion szerviz-matricás, platós Barkas volt.

Idén is megérte tehát ellátogatni az AMTS-re, hiszen egy ingergazdag és – a sztereotípiákkal ellentétben – nagyon széles érdeklődési kört lefedő rendezvényt sikerült 2017-ben összehozni, és csak a tavalyi önmagamat tudom ismételni: már most egészen biztos, hogy jövőre sem hagyjuk ki!

Bense Róbert

Fotók: Pénzes Ádám / Bense Róbert

Ajánlott cikkek

Trabant kaland hirdetés

Hírlevél feliratkozás

Cégtaláló banner

Kiemelt partnereink:

Keresés

Autótechnika logó

tkveg

Alfa Romeo Giulia 2.2
Audi A4 1.8 Quattro
Audi A4 2.0 TDI
Audi A6 3.2 FSI
Audi A8 3.0 V6
Audi TT 3.2 VR6
BMW 116i
BMW 316i
BMW 325ci
BMW i3
Chevrolet Corvette C5 / Z06
Citroën C3 1.2 PureTech
Citroën C4 1.6 BlueHDI
Citroën C-Elysée
Citroën Grand C4 Picasso
Citroën Grand C4 Picasso ’17
Citroën C4 Cactus
Dacia Duster 1.5 dCi
Dacia Duster 1.6 16V
Dacia Dokker 1.5 dCi
Dacia Dokker 1.6
Dacia Lodgy 1.5 dCi
Dacia Lodgy facelift
Dacia Logan 1.5 dCi
Dacia Sandero Stepway
Fiat Fullback 2.4
Fiat Punto 55s
Fiat Tipo 1.4 T-Jet
Fiat Tipo 1.4 16V
Fiat Tipo kombi
Ford Focus 1.6 Ti-VCT
Ford Focus 2.0 TDCi X-Road
Ford Sierra 1.6 Pinto
Honda Civic
Hyundai i30 (2017)
Hyundai i30u CW
Hyundai ix35 FCEV
Hyundai Santa Fe
Isuzu D-Max 2.0 D
Infiniti Q30
Infiniti Q30S
Kia Cee’d 1.4
Kia Niro Hybrid
Kia Optima 2.0 CVVL
Kia Optima 1.7 CRDi
Kia Optima PHEV
Kia Optima SW GT
Kia Sorento 2.2 CRDi
Kia Sportage GT Line
Kia Soul EV
Lada 2104
Lada 2107
Lada 4×4 Classic
Lada Granta Liftback
Lada Kalina Cross
Lada Kalina Kombi
Lada Vesta 1.6 Lux
Lada Vesta tartósteszt
Lexus CT 200h
Lexus GS 450h
Lexus NX 300h
Lexus RX 450h F Sport
Lexus RC 300h F Sport
Mazda 5 2.0 GTA
Mazda 6 2.0 TE
Mazda 6 Sport GTA
Mercedes-Benz 300 CD
Mercedes-Benz S600
Mercedes-Benz E200
Mercedes-Benz CLK 320
Mitsubishi Lancer
Mitsubishi L200 2.4 DI-D
Mitsubishi Sigma 3.0 V6
Nissan Sunny B11 Coupé
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T
Nissan Qashqai 1.6 DIG-T
Nissan X-Trail 2.0 dCi
Opel Adam Rocks
Opel Astra Classic II.
Opel Astra K 1.6 CDTI
Opel Corsa 1.4T
Opel Insignia 2.0 CDTI
Opel Insignia Grand Sport 2.0
Opel Insignia OPC
Opel Meriva 1.4T
Opel Mokka 1.4T
Opel Mokka X
Opel Vectra B Caravan
Opel Zafira Tourer
Peugeot 208 1.2
Peugeot 301 1.6D
Peugeot 308 SW (2011)
Peugeot 308 SW (2015)
Peugeot 308 SW (2017)
Peugeot 2008 1.2 AUT
Peugeot 2008 1.2
Peugeot 3008 1.6 BlueHDI
Peugeot 5008 2.0 HDI
Polski Fiat 125p
Polski Fiat 126p
Porsche Boxster 986
Porsche 911
Porsche 911 (993) Carrera
Porsche 924 Le Mans
Porsche 928 S4
Porsche 968 CS
Renault Clio Limited
Renault Captur Facelift
Renault Captur 1.2 TCe
Renault Captur 1.5 dCi
Renault Kadjar 1.5 dCi
Renault Koleos (2017)
Renault Mégane 1.5 dCi
Renault Mégane Grandtour
Renault Mégane GC 1.6 dCi
Renault Mégane GC 1.6 SCe
Renault Twingo 0.9T
Rolls-Royce Silver Shadow
SEAT Toledo 1.2 MPI
SEAT Toledo 1.9 TDI
Skoda Fabia 1.2 TSI
Skoda Kodiaq 2.0 TDI
Skoda Octavia 1.2 TSI
Skoda Rapid 1.0 TSI
Skoda Superb Combi
Ssangyong Korando 2.0 e-XDI
Ssangyong Rexton 2.2 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XGI
Subaru Forester 2.0 D
Subaru Legacy 2.0 D
Subaru Levorg 1.6 GT
Subaru Outback 2.0 D
Suzuki Baleno 1.2
Suzuki Baleno SHVS
Suzuki Ignis 1.2 GL
Suzuki Ignis 1.2 GLX
Suzuki Jimny
Suzuki Swift 1.0 GA
Suzuki Swift 2017
Suzuki SX4 S-Cross 1.4T
Suzuki SX4 S-Cross 1.0T
Suzuki Vitara 1.6 GL+
Suzuki Vitara 1.6 D
Suzuki Vitara Limited
Suzuki Vitara S
Toyota Auris 1.6 Valvematic
Toyota Auris Hybrid
Toyota Auris TS Hybrid
Toyota Auris Touring Sports
Toyota Aygo 1.0
Toyota Avensis 2.0D-4D
Toyota C-HR 1.2T
Toyota C-HR Hybrid
Toyota Corolla 1.6 ’16
Toyota Corolla 1.6 ’12
Toyota Hilux 2.4 D-4D
Toyota MR2
Toyota Prius MK4
Toyota RAV4 2.0 D-4D
Toyota RAV4 Hybrid
Toyota Yaris 1.33
Toyota Yaris 1.5
Toyota Yaris Hybrid
Toyota Yaris Hybrid ’17
Toyota Verso 1.8
Trabant 601
Vw Arteon 2.0 TDI R-Line
Vw Golf IV Cabrio
Vw Golf VII. 1.4 TSI
Vw Passat 1.9 TDI
Vw Passat 2.0 TDI
Vw Passat B8 2.0 TDI
Vw Tiguan
Volvo S40 2.0

Fortuna Bt. a motorfleújítás szakértője

Autómentés Budapesten

Autóalkatrészek régi keleti és nyugati autótípusokhoz, retro-autoalkatresz.hu

Baráti Bontó Győrújbarát

Tesztvilag.hu