MotoParts autóalkatrészek
Renault Crossoverek a Renault Budapestnél

Ön itt van most: Tesztelők.hu » Cikkek » Hyundai i30 teszt – titkos cserecsatár

Hyundai i30 teszt – titkos cserecsatár

2017. szeptember 28.

Legutóbbi Hyundai tesztünk alanya a használt pakolós/családi kategóriába tartozott, most azonban egy városi létre tervezett, friss generációs – tehát alaposan átszabott -, mégis árban igen barátságos típust teszteltünk. Nézzük hát az idén 10 éves, immár harmadik generációs i30-at, melyet a debreceni Ujhelyi-Autó Kft.-től hoztunk el.

Első pillantásra nem is távol-keleti modellt látunk, hanem egy szinte teljesen európai kivitelt, nos, ez egyáltalán nem véletlen, hiszen egy Európában tervezett autóról beszélünk, így aztán fel is fedezhetjük több konkurens dizánjvonását benne. De pont ez az európaiság adja az i30 karakteres megjelenését. Jól jellemzi ezt a krómozott hűtőrácsa, az igényesen szegélyezett oldalablakai, valamint lámpái, amik egyébként elől-hátul LED-es technológiával vannak ellátva. Illetve ne felejtsük ki az egyszerű, de annál jobban eltalált hátulját, mely szintén magán viseli a Hyundai-jellemvonásokat. Így áll össze egy igazi finom formává az i30.

hyu5

hyu1

Az autó 4340 mm hosszú, és 1795 mm széles, valamint 1455 mm magas, tengelytávja pedig 2650 mm, utóbbi adat teljesen megegyezik az elődével, az i30 hossza viszont 4 centit nőtt. A beltér is új dizájnnal rendelkezik, ennek köszönhetően az utastérben egy elegáns, modern tér köszön vissza. Elől kényelmes lábteret, illetve egy viszonylag keskeny, és egyszerű középkonzolt kapunk, egy meglehetősen kellemes, valamint közérthető, manuális klímapanellel, továbbá egy kevés funkcióval bíró központi kijelzővel. Utóbbit az alapmodellben teljesen feleslegesnek éreztem, lévén a rádió/média kivételével másra nem nagyon használható, kissé kényszermegoldásnak tűnik a jelenléte.

Természetesen magasabb felszereltséggel már jár navigáció, illetve tolatókamera is. Persze azért a Life szinten sem panaszkodhatunk, az extrák között van ugyanis az automata fényszóró, a parkolóradar, illetve tempomat is. Szép kidolgozást kapott a műszerfal, és itt már bőven van haszna a kijelzőnek, hiszen fontos információkkal lát el minket. A tengelyirányban dönthető kormány ránézésre jóval modernebb lett, azonban minőségben nem mutat nagy előrelépést, hiszen fogása és anyaghasználata eltérő a belső többi részéhez képest.

A hátul utazóknak nem feltétlenül kell nagy elvárásokat felállítani, egy közepes lábtérrel szembesültünk, amely ugyan kategóriájához mérten hozza az átlagot, azonban fejtérben és az ülőlapok hosszában lehetne valamivel erősebb. Az i30 méretei alapján mindenki apró csomagtartóra gondol, pedig a 395 literes tér nem igazán mondható kicsinek, úgy meg főképp nem, hogyha a hátsó üléseket lehajtjuk, akkor egészen 1301 literre is tudjuk bővíteni az űrtartalmat, szóval itt bőven behozza a hátrányait a Hyundai. Említésre érdemes továbbá a csomagtér ajtajának kilincse, mely tökéletes helyre került, és a kialakítása is kényelmessé teszi a használatát mind nyitásnál, mind zárásnál.

IMG_8849

Vezethetőség szempontjából is ügyes modellel van dolgunk, az elektromos szervokormány pontos, a fékek kicsit harapósabbak, de ezt a magabiztosságot meg lehet szokni viszonylag hamar. Stabil menetdinamika jellemzi, így jó kapcsolatunk van az úttal, viszont az autó futóműve merev hatást kelt, ezért – főleg a hátsó üléssoron – a legtöbb úthibát akaratlanul is megérezhetjük.

Próbautunk modelljét soros négyhengeres, dupla vezérműtengelyes (DOHC), 16 szelepes, 1368 köbcentis szívómotorral szerelték, melynek teljesítménye 100 lóerő, maximális forgató-nyomatéka pedig 134 Nm (3500/percnél). Ez az erőforrás 12,6 másodperc alatt gyorsítja fel 100 km/órás sebességre az 1194 kg-os kocsiszekrényt, az i30 végsebessége 183 km/óra, összességében pedig egy kellően pörgős alapverziójú motort kapunk.

Emellett elérhető még öt különböző motortípus, (kettő benzines, és három dízel), amely kézi és automata váltós kivitelben is kérhető. A motorhoz hatfokozatú manuális sebességváltó csatlakozik, ami nagyon pontos, rövid úton jár, és kézbe illő fogású váltókarral párosul. A megállásról négy darab tárcsafék gondoskodik, elektronikus fékerő elosztással (EBD). Az üzemanyagtartály 50 literes, és ha már itt tartunk, a fogyasztás is kedvező, a gyári adatok szerint városban 6.8 liter, országúton 4.9 liter az étvágya, a kombinált adat pedig 5.6 liter százon. Tesztutunk során a városi fogyasztás eléggé hasonló eredményt hozott a maga 7.1 literével, de ha siet az ember, akkor 8 literrel is számolhatunk, átlagban viszont tartható a 6 körüli étvágy.

hyu10

A harmadik generációs Hyundai i30 alapfelszereltséggel 4.499.000ft-tól vihető haza, a full extrás változatért 6.159.000ft-ot kérnek el. Ne feledjük továbbá, hogy az idén 50 éves Hyundai 5 év garanciát vállal kilométer korlátozás nélkül az autóira. Nem vitás, hogy a konkurencia ebben a szegmensben is jelentős, ám a dél-koreai márka egyre komolyabban játssza ki az ütőkártyáit.

Cikk, fotók: Kathi Imre, Lajos Zsolt | videó: Kathi Imre

A tesztlehetőségért köszönet az Ujhelyi-Autó Kft.-nek!

Ajánlott cikkek

Trabant kaland hirdetés

Hírlevél feliratkozás

Cégtaláló banner

Kiemelt partnereink:

Keresés

Autótechnika logó

tkveg

Alfa Romeo Giulia 2.2
Audi A4 1.8 Quattro
Audi A4 2.0 TDI
Audi A6 3.2 FSI
Audi A8 3.0 V6
Audi TT 3.2 VR6
BMW 116i
BMW 316i
BMW 325ci
BMW i3
Chevrolet Corvette C5 / Z06
Citroën C3 1.2 PureTech
Citroën C4 1.6 BlueHDI
Citroën C-Elysée
Citroën Grand C4 Picasso
Citroën Grand C4 Picasso ’17
Citroën C4 Cactus
Dacia Duster 1.5 dCi
Dacia Duster 1.6 16V
Dacia Dokker 1.5 dCi
Dacia Dokker 1.6
Dacia Lodgy 1.5 dCi
Dacia Lodgy facelift
Dacia Logan 1.5 dCi
Dacia Sandero Stepway
Fiat Fullback 2.4
Fiat Punto 55s
Fiat Tipo 1.4 T-Jet
Fiat Tipo 1.4 16V
Fiat Tipo kombi
Ford Focus 1.6 Ti-VCT
Ford Focus 2.0 TDCi X-Road
Ford Sierra 1.6 Pinto
Honda Civic
Hyundai i30 (2017)
Hyundai i30u CW
Hyundai ix35 FCEV
Hyundai Santa Fe
Isuzu D-Max 2.0 D
Infiniti Q30
Infiniti Q30S
Kia Cee’d 1.4
Kia Niro Hybrid
Kia Optima 2.0 CVVL
Kia Optima 1.7 CRDi
Kia Optima PHEV
Kia Optima SW GT
Kia Sorento 2.2 CRDi
Kia Sportage GT Line
Kia Soul EV
Lada 2104
Lada 2107
Lada 4×4 Classic
Lada Granta Liftback
Lada Kalina Cross
Lada Kalina Kombi
Lada Vesta 1.6 Lux
Lada Vesta tartósteszt
Lexus CT 200h
Lexus GS 450h
Lexus NX 300h
Lexus RX 450h F Sport
Lexus RC 300h F Sport
Mazda 5 2.0 GTA
Mazda 6 2.0 TE
Mazda 6 Sport GTA
Mercedes-Benz 300 CD
Mercedes-Benz S600
Mercedes-Benz E200
Mercedes-Benz CLK 320
Mitsubishi Lancer
Mitsubishi L200 2.4 DI-D
Mitsubishi Sigma 3.0 V6
Nissan Sunny B11 Coupé
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T
Nissan Qashqai 1.6 DIG-T
Nissan X-Trail 2.0 dCi
Opel Adam Rocks
Opel Astra Classic II.
Opel Astra K 1.6 CDTI
Opel Corsa 1.4T
Opel Insignia 2.0 CDTI
Opel Insignia Grand Sport 2.0
Opel Insignia OPC
Opel Meriva 1.4T
Opel Mokka 1.4T
Opel Mokka X
Opel Vectra B Caravan
Opel Zafira Tourer
Peugeot 208 1.2
Peugeot 301 1.6D
Peugeot 308 SW (2011)
Peugeot 308 SW (2015)
Peugeot 308 SW (2017)
Peugeot 2008 1.2 AUT
Peugeot 2008 1.2
Peugeot 3008 1.6 BlueHDI
Peugeot 5008 2.0 HDI
Polski Fiat 125p
Polski Fiat 126p
Porsche Boxster 986
Porsche 911
Porsche 911 (993) Carrera
Porsche 924 Le Mans
Porsche 928 S4
Porsche 968 CS
Renault Clio Limited
Renault Captur Facelift
Renault Captur 1.2 TCe
Renault Captur 1.5 dCi
Renault Kadjar 1.5 dCi
Renault Koleos (2017)
Renault Mégane 1.5 dCi
Renault Mégane Grandtour
Renault Mégane GC 1.6 dCi
Renault Mégane GC 1.6 SCe
Renault Twingo 0.9T
Rolls-Royce Silver Shadow
SEAT Toledo 1.2 MPI
SEAT Toledo 1.9 TDI
Skoda Fabia 1.2 TSI
Skoda Kodiaq 2.0 TDI
Skoda Octavia 1.2 TSI
Skoda Rapid 1.0 TSI
Skoda Superb Combi
Ssangyong Korando 2.0 e-XDI
Ssangyong Rexton 2.2 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XGI
Subaru Forester 2.0 D
Subaru Legacy 2.0 D
Subaru Levorg 1.6 GT
Subaru Outback 2.0 D
Suzuki Baleno 1.2
Suzuki Baleno SHVS
Suzuki Ignis 1.2 GL
Suzuki Ignis 1.2 GLX
Suzuki Jimny
Suzuki Swift 1.0 GA
Suzuki Swift 2017
Suzuki SX4 S-Cross 1.4T
Suzuki SX4 S-Cross 1.0T
Suzuki Vitara 1.6 GL+
Suzuki Vitara 1.6 D
Suzuki Vitara Limited
Suzuki Vitara S
Toyota Auris 1.6 Valvematic
Toyota Auris Hybrid
Toyota Auris TS Hybrid
Toyota Auris Touring Sports
Toyota Aygo 1.0
Toyota Avensis 2.0D-4D
Toyota C-HR 1.2T
Toyota C-HR Hybrid
Toyota Corolla 1.6 ’16
Toyota Corolla 1.6 ’12
Toyota Hilux 2.4 D-4D
Toyota MR2
Toyota Prius MK4
Toyota RAV4 2.0 D-4D
Toyota RAV4 Hybrid
Toyota Yaris 1.33
Toyota Yaris 1.5
Toyota Yaris Hybrid
Toyota Yaris Hybrid ’17
Toyota Verso 1.8
Trabant 601
Vw Arteon 2.0 TDI R-Line
Vw Golf IV Cabrio
Vw Golf VII. 1.4 TSI
Vw Passat 1.9 TDI
Vw Passat 2.0 TDI
Vw Passat B8 2.0 TDI
Vw Tiguan
Volvo S40 2.0

Fortuna Bt. a motorfleújítás szakértője

Autómentés Budapesten

Autóalkatrészek régi keleti és nyugati autótípusokhoz, retro-autoalkatresz.hu

Baráti Bontó Győrújbarát

Tesztvilag.hu