fbpx

Volkswagen Taigo R-Line 1.5 TSI DSG bemutató – Egy vonzóbb karosszériába csomagolt kompakt crossover

Duna Auto

Őszintén mondom, nagyon kíváncsi voltam a Volkswagen legújabb kupé-crossoverére, a Taigo-ra, amely nem is okozott csalódást, hiszen ízig-vérig minden megvan benne, amitől szerethetők a VW modelljei.



A gyártó legújabb, hiánypótló terméke az úgynevezett MQB A0 platformra épül, amely a Polo és a T-Cross alapjául is szolgál. Ami azt illeti, csak európai viszonylatban számít újnak az autó, ugyanis műszakilag nagyon hasonlít a Dél-Amerikában már árusított Volkswagen Nivus-ra. Azért, hogy az öreg kontinens célközönsége számára is fogyasztható legyen, átesett néhány változáson, amelyek a külsejét/belsejét egyaránt érintették, valamint kapott egy új R-Line felszereltségi szintet is.

Az eredeti elképzelések szerint a Taigo lett volna a cég új belépő szintű SUV-ja, viszont a „kupé”-s jelleg miatt ez nem igazán sikerült. Ahogy mondani szokás, a stílusnak ára van, de ennek ellenére ez az ár még mindig versenyképes, és cserébe még jól is néz ki, amit kapunk…

A Volkswagen Taigo R-Line 1.5 TSI DSG külseje

Méreteit tekintve a Taigo 4266 mm hosszú, 1515 mm magas és 1757 mm széles, a visszapillantók nélkül. Ezekkel az értékekkel tökéletesen illik a VW kisebb méretű crossoverei közé, ugyanis 150 mm-rel hosszabb mint a T-Cross és 37 mm-rel rövidebb a T-Roc-nál.

A Taigo orr része fiatalos és dinamikus, elég csak ránézni a motorháztető vonalaira. A fényszórók és az őket majdnem teljesen összekötő LED csík feltűnő „tekintetet” kölcsönöz neki, a hűtőmaszkon fellelhető „R” pakett pedig azt sejteti, hogy ez bizony „jó cucc” lehet.

Oldalról is jól néz ki, a tetővonal a hátsó kiegészítő légterelővel igazán sportosra sikerült. A karosszérián található élek szépen futnak végig, például az első kerékjárati íven látható markáns vonal elegánsan folytatódik az ablakok alatti övön. Az R-Line pakettból induló két él – melyek végig húzódnak az egész kasztnin – a hátsó lámpatestben végződve szintén kellemesek a szemnek. A hátulján található teljes szélességű hátsó fénysáv pedig egy ügyes megoldás, amellyel prémium hatást kelt a modell, ráadásul szélesebbnek is tűnik tőle…

A Volkswagen Taigo R-Line 1.5 TSI utastere

A Taigo belseje kettős érzéseket ébresztett bennem. Tetszettek a mintával ellátott kényelmes és puha ülések, a multikormányon található fizikai gombok. Örültem, hogy nem érintős felület fogadott, illetve a digitális óracsoport már az alapfelszereltségben is megtalálható. Ez az egység még áttekinthetőbb lett, és számtalan információ megjeleníthető rajta. További előnyként írnám le, hogy meglepően tágas. A hátsó üléssorban is bőséges fej és lábtér áll rendelkezésre, míg a csomagtartó 440 liternyi helyet biztosít, a hátsó támlák ledöntésével ez az érték tovább is növelhető. 

A középkonzol tetején a 10.3 colos központi infotainment körüli zongoralakk viszont fura volt, és én teljesen indokolatlannak találtam a jobb oldalán azt a „hatalmas” plusz panelt, amelynek közepén a vészvillogó található. Maga a központi rendszer és annak menüje már ismerős. A lejjebb található kétzónás klíma viszont csak egy érintésérzékeny felületen állítható. Ezt a megoldást láttam már korábban, és akkor sem tetszett. Néhol bele tudnék kötni a felhasznált anyagok minőségébe is, de nem teszem, mert azok javarészt ott találhatók, ahová nem sűrűn téved az ember keze.

A Volkswagen Taigo R-Line 1.5 TSI DSG hajtáslánca

A Taigo esetében meglehetősen szűkös az erőforrás választék, ugyanis kizárólag benzines 1.0 literes, turbós háromhengeres, vagy 1.5 literes turbós négyhengeres kérhető. Ezekhez hatsebességes manuál vagy hétsebességes DSG váltó választható. Összkerékhajtás nem elérhető a modell esetében, ahogy a GTI vagy R változat sem. Az 1.5 TSI előnyeit már számos modellben volt szerencsém kihasználni, és ezúttal is jó választásnak tűnik, ehhez a kasztnihoz pláne. Ráadásul kicsit kevesebbet eszik, mint az 1.0 literes. Gyári adat szerint 6.1 literes átlaggal lehet vele közlekedni. 

A Volkswagen Taigo R-Line 1.5 TSI DSG vezetési élménye

Az igazság az, hogy semmiképp nem nevezném extrának a vezetési élményt. Aki vezetett már Polo-t vagy T-Cross-t, annak ismerős lesz, igaz nem azon a szinten van. Kényelmes az üléspozíció jó a kilátás, a kormányzás is szuperkönnyű, de visszajelzésből lehetne kicsit több. A futómű egész jól lett hangolva, elnyeli az útburkolat hibái által okozott kellemetlen rezgéseket. Gördülési és szél zaj sem túl sok jut az utastérbe, talán egyedül az autópályás tempónál zavaró kicsit. Az új DSG viszont kellemes meglepetés volt, ugyanis a korábbi tesztautókban lévő hasonló technika sokszor tétovázott, megtorpant… Ez esetben viszont semmi ilyet nem éreztem. Ha átváltunk manuális módba, akkor a kormány mögötti váltófülekkel történő váltás is kellemes, zökkenőmentes.



Vezetési módokból négy féle van: Eco, Comfort, Sport és Individual. Ezek megváltoztatják a gázreakciót, a sebességváltó agresszivitását és a kormányzás érzetét, de valójában csak a léleknek jó, gyakorlati haszna nincs. A Comfort mód bőven elég a legtöbb közlekedési szituációban, és még nyugis is. 

A Volkswagen Taigo R-Line 1.5 TSI DSG árfekvése

A Volkswagen Taigo bázismodellje Life felszereltséggel és az 1.0 TSI-vel már 7.5 millió forinttól elérhető. A Ferihegy Autó Kft. által biztosított R-Line felszereltség az 1.5 TSI-vel és hétgangos DSG-vel alaposan felextrázva 11 millió forint körül mozog. A konfigurátor segítségével mindenki megtalálhatja a számára megfelelő modellt. További kérdés esetén pedig keresd bizalommal a Ferihegy Autó Kft.-t!

Teszt/fotók: Háfra Zsolt

Kövess minket Te is!

YouTube:
tesztelok.hu csatorna

Facebook:
https://www.facebook.com/tesztelok.hu

Instagram:
https://www.instagram.com/tesztelok.hu/

A tesztautót a Ferihegy Autó Kft. biztosította.

ecotrex

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb