fbpx

Új szívvel és dögös külsővel hódít – Kia Ceed 1.5 T-GDI Platinum GT-Line teszt

Duna Auto

Ismerősi körben fura szájtartással fogadták, mikor hatalmas lelkesedéssel meséltem, hogy nálam lesz pár napig a Ceed GT-Line, ráadásul az új motorral szerelt változat. Aztán meglátták róla a fotókat és rájöttek, hogy ez már nem a korábbi generációk Ceed-je, hanem egy fiatalos vonalakkal határolt kisautó. Tesztalanyom ráadásul a GT-Line mivolta miatt még kívánatosabb.

Ugyan a júliusban beharangozott modellfrissítés tartogat majd érdekes megoldásokat és vonalai is morcosabbak lesznek, de jelenlegi tesztem apropója az új, 1.5 literes 160 T-GDI benzines erőforrás. Azonban a külső mellett sem mehetünk el szó nélkül…

A Kia Ceed 1.5 T-GDI Platinum GT-Line külseje

Támogass minket! https://retrovasak.hu/wp-content/uploads/RetroVasak-tamogatas-High-Quality.jpg

A fotózás alkalmával alaposan körbejártam az autót, közelebbről és távolabbról is összebarátkoztam vele. Végül arra a megállapításra jutottam, hogy a Black Pearl fényben pompázó GT-Line Ceed vonalai fiatalosak – nem azt mondom, hogy félelmetesek is -, de mindenképp tekintélyt parancsolók. Néhány vörös betétet azért el tudnék viselni rajta, de legnagyobb sajnálatomra ezt a kiváltságot meghagyták a GT verziónak. Pedig ezzel a gyönyörű, ugyanakkor kényes fekete fényezéssel bizony nagyon jól mutatna.

Szemből nézve a keskeny lámpatestek és a szokásos Kiás orr rész tekint vissza, a sima Ceed-től eltérően egy szolid első splitterrel és légbeömlőre hajazó műanyag betétekkel megfűszerezve. Oldalról valahogy csalókák az arányai, mert hosszabbnak tűnik, mint 4325 mm, pedig a számok nem hazudnak. Az ízléses króm kiegészítők és a küszöb toldatok jól állnak a formavilágnak, akárcsak a 17 colos felnik, amelyeken ballonosabb abroncsok feszülnek, ezzel is a kényelmet részesítve előnyben. Ami a hátulját illeti, az is egészen dögös. A lámpatestek jól néznek ki, nem is beszélve a sportosságot sugalló műanyag betétekről a lökhárítón. Lejjebb tekintve szemezhetünk a kamu kipufogóvégekkel, amelyek már-már kötelező tartozékok minden autón, így együtt kell élnünk velük, mint a Balaton parton lakó magyaroknak a német turista áradattal…

A Kia Ceed 1.5 T-GDI Platinum GT-Line belseje

A dögös külsőből szerencsére a beltérbe is jutott. Legjobban a fekete szövetbe és fehér műbőrbe bújtatott, sportosságot sugárzó ülések tűnnek fel. Ezek nem csak visznek egy kis színt a kissé egyhangú, sötét utastérbe, de még kényelmesek is. Ráadásul fűthetők, még a hátsó üléssorban is, ahol ráadásul elegendő fej és lábtér van.

Az első ülések háttámláján ráadásul igényes varrással látható a GT-Line felirat, ez visszaköszön az alul lapított multikormányon is, amelyen a szokásos zongoralakk mellett némi fémes díszítés is megfigyelhető. Mögötte két analóg mérőműszer között egy fekvő tájolású, színes kijelző található. 

A középkonzol tetején kapott helyet a 10.25 colos, érintésérzékeny kijelző, amelyen egy logikus felépítésű infotainment rendszer fut. Mindig megjegyzem a Kiák esetében, hogy felhasználóbarát és stabil a rendszer. Nem meglepő módon a telefontükrözés is remekül működik. Alatta a fizikai gombokkal tarkított kétzónás klíma vezérlőpanelja helyezkedik el, amely alatt egy kis toldaton találhatók az ülésfűtés és a kormányfűtés kapcsolói. A középkonzol tövébe egy tárolót, USB csatlakozót és szivargyújtót raktak. A két ülés között a hétsebességes DCT váltókarját láthatjuk, mellette pedig fizikai gombok formájában kapott helyet a Drive Mode kapcsolója, a start/stop rendszer inaktiválója és a parkoló radarok kikapcsolására szolgáló gomb. Italtartókat és egy könyöklőt is kapunk még a kényelem érdekében. Ami a csomagteret illeti, esetünkben a mild hibrid kivitel miatt 357 literes, ez a hátsó üléssor ledöntésével 1253 literre növelhető. A normál modellekben 395 literrel kell boldogulnunk. Szóval, a belső tér anyagminősége és az illesztések abszolút rendben vannak, kimondottan kellemes hangulatot teremt az összkép! 

A Kia Ceed 1.5 T-GDI Platinum GT-Line hajtáslánca

A formás vonalak és otthonos belső után áttérnék a lényegre, vagyis a kínálatban megjelenő új, négyhengeres, turbós, 1.5 literes Smartstream erőforrásra. A bázismodellben található háromhengeres 1.0 literes egység elég meggyőző és gazdaságos választás, de azért a négyhengeres 1.5 T-GDI mégis másik liga, és meglehetősen dinamikusan mozgatja az 1300 kg körüli kasztnit. Viszonylag hamar megszületett a kérdés a fejemben, amely így szól: ”Ha ezzel így meglódul, mit mehet a 204 lóerős 1.6 T-GDI-vel szerelt Ceed GT?” Remélem lesz alkalmam megtapasztalni, de térjünk vissza most a jelenbe, a GT-Line-hoz.



Véleményem szerint a 159 lóerő és 253 Nm nyomaték bőven elég ehhez a modellhez. Ugyanakkor első olvasatra kicsit kevésnek tűnt az 1500-3000-es percenkénti fordulatnál leadott csúcsnyomaték sorában olvasható szám, de ez hamar elillant… 

A konfigurátorban található 48 V-os mild hibrid rendszerrel és hétfokozatú DCT váltóval szerelt változat is, amely jelenlegi alanyomnál használatos. Előbbi a start/stop rendszer lágyabb működésében játszik fontos szerepet, illetve a fogyasztásnak is jót tesz. Ez nálam 6.6 liter volt 100 km-re vetítve, normál módban a városban és autópályán, ez az érték megközelíti a gyár által előirányzott adatokat.

A Kia Ceed 1.5 T-GDI Platinum GT-Line vezetési élménye

Ha egy szóban kéne összefoglalnom, hogy milyen érzés vezetni, akkor letudnám annyival, hogy kényelmes. De mivel feltételezem, hogy többet vársz tőlem, így kicsit hosszabbra veszem ezt a blokkot. 

A vezetőülésben helyet foglalva komfortos érzés kerít hatalmába. Az alul lapított sportosnak ható kormány fogása kellemes, ami már ekkor pozitív élményeket közvetít a Ceed-ről, és akkor még el sem fordítottam a kulcsot. Igen, jól lolvastad, kulccsal indul.  Nyugi, nekem is fura volt úgy két percig, aztán nem érdekelt, mivel a négyhengeres selymes járása elterelte a figyelmem.


Az első métereken még nem foglalkoztam a módválasztóval, sem azzal, hogy indítás után mindig ECO-ban van. Ez gyorsan átkerült NORMAL módba, mivel fájdalmasan lomhának és nehézkesnek érződött minden. Nem árulok el nagy titkot, de a legvirgoncabb SPORT-ban lesz az autó, legalábbis érzésre. Mivel nincs a Ceed GT-Line alatt adaptív futómű, így a rendszer csak elektronikusan változtatja a kormányrásegítést és a gázpedál reakció idejét. Ugyan ehhez a futómű már-már túl keménynek hat, és annak ellenére, hogy nem száguldoztam, olyan érzésem volt, mintha nem igazán lenne elég az alatta lévő fékrendszer. Normál módban viszont teljesen kényelmes közlekedni vele. A hétfokozatú duplakuplungos sebváltónak köszönhetően alacsony fordulaton tartja a motort, kivéve sport módban. Viszont normál módban a futómű kellemesen kiegyenlíti az úthibákat és a kormányzás is teljesen élhető.

A Kia Ceed 1.5 T-GDI Platinum GT-Line árképzése

A harmadik generációs Kia Ceed STEEL felszereltséggel és az 1.0 literes erőforrással 5.5 millió forinttól indul. Ehhez képest az 1.5 literes T-GDI erőforrással szerelt SILVER felszereltségű modell árcetlijén 6.5 millió forintos ár olvasható. A tesztautóm Platinum GT-Line felszereltséggel, automata váltóval és 48V-os mild hibrid rendszerrel 8.3 millió forintot kóstál, de ebben az árban már rengeteg hasznos dolog található. 

Itt megjegyezném, hogy számomra kicsit fájó pont, hogy néhány kényelmet és biztonságot nyújtó, valamint a vezetést támogató rendszer csak egy 600.000 Ft-os extra csomag fejében érhető el. Ezzel együtt már full LED fényszórók, holttérfigyelő, hátsó keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszer, adaptív tempomat és sávkövető is növeli az alapcsomagot. A számos meggyőző érv és okos megoldás mellett még egy hatalmas pluszt jelent a Kiánál a 150 ezer kilométeres korláttal rendelkező hétéves garancia.

A Kia Ceed 1.5 T-GDI Platinum GT-Line röviden

Összességében engem az első pillantásra megnyertek külső vonalai és fényezése. A kormány mögött helyet foglalva pedig ismét otthonosan éreztem magam, akárcsak a korábbi Kia tesztalanyaim esetében. Határozottan jó élmény vezetni is, ráadásul ár-érték arányban egy nagyon jó választás a kategóriában. Igaz, a GT-Line ára már kicsit elrugaszkodott a földtől, de ezzel az erőforrással, a STEEL felszereltségű 6.5 milliós vételárral rendelkező modell már barátibb, ha csak az anyagi oldalt nézzük. A GT-Line hozzáadja még azt a pici vagányságot, amitől annyira ütőképes lesz az összkép. 

Teszt/fotók: Háfra Zsolt

A tesztautót a KIA Magyarország biztosította. A tesztünket a Duna Autó Zrt. támogatta!

Kövess minket Te is!

YouTube:
tesztelok.hu csatorna

Facebook:
https://www.facebook.com/tesztelok.hu

Instagram:
https://www.instagram.com/tesztelok.hu/

zparts autóalkatrész

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb