Toyota MR2 menetpróba – nyers valóság
Villámlátogatást tett nálunk egy 1991-es Toyota MR2, amely ugyan nem volt túl patika, mi mégis belezúgtunk. A rövid ismerkedés ismét megerősítette bennünk azt az érzést, hogy mennyire szerethetőek ezek a régi japán vasak.
Kedveljük a Toyotákat, menjünk tovább, rajongunk a kilencvenes évek elejei sportos Toyotákért, ezen belül is odáig vagyunk a Supráért, a Celicáért, valamint az MR2-ért is, amiről az emberek többségének manapság már előbb jut a Petőfi rádió az eszébe, mintsem a japán bukólámpás. De elég az ömlengésből, inkább beszéljünk cikkünk alanyáról.
A 25 körüli autók esetében gyakran előfordul, hogy a régi fényéért meg kell küzdeni a jelenlegi tulajdonosnak, ám ebben mi semmi kivetnivalót nem találunk, sőt, talán ez még nagyobb kihívást jelent a vérbeli autókedvelők számára. Ez az MR2 életének pont abban a szakaszában van, melyben még bőven megéri időt és pénzt áldozni rá. Fényezése hagy maga után némi kívánnivalót, a beltér viszont rövid idő alatt újszerűvé varázsolható. Azonban ezeket kivéve egyben van, a bukólámpa felkapcsolása pedig egyből feledtet minden mást, a nyers, kétliteres, 156 lóerős középmotor hangja és ereje pedig majd’ negyedszázad után is elképesztő, persze ehhez azért törődés is szükséges. Futóműve feszes, de nem pattogós az MR2, úttartása pedig nem meglepő módon kitűnő, az autó lapos és széles, jó a súlyeloszlása, kanyardinamikájával kevés járgány veszi fel a versenyt.
A kétszemélyes Toyota mélyen ül, a lábtartás szinte vízszintes, ezt bizony szokni kell, túl magas embereknek nem feltétlenül kellemes élmény, de a kilátás is okozhat meglepetéseket az elején, főleg előzéseknél. Az aprócska, ötfokozatú, manuális sebességváltó fokozatai jól eltaláltak, kellemesen kapcsolható. Az élményt tovább erősíti a levehető tető, kitűnő hangulatot ad az MR2-nek ez a megoldás. Bármennyire is vonzó azonban ez a típus, vásárlásnál nagyon óvatosnak kell lenni, ugyanis rengeteg szétesett, korábban roncsolt példányt kínálnak eladásra, az igazán jó állapotban lévők pedig elég drágák. A javítási költségek szintén brutálisak tudnak lenni, mivel ritka autóról van szó, elég gyér az alkatrész ellátottság, ráadásul kevés szaki ismeri őket. A másik oldaláról viszont az MR2 egy zseniális és szemet gyönyörködtető autó, hasonszőrű járgány pedig garantáltan hosszú kilométereken keresztül nem fog szembejönni az utakon.