Tesla-BMW biznisz a láthatáron
Egyik márka sem ül a babérjain elektromos autó téren, és Elon Musk elmondása szerint megvan az esély arra, hogy a két autógyártó valamilyen módon együttműködjön a jövőben. Mivel a BMW és a Tesla is rendelkezik olyan technológiai megoldásokkal, melyek elősegíthetik az elektromos járművek fejlődését és elterjedését, a felek kölcsönösen jól járhatnának ezzel a lépéssel.
Logikusnak tűnik a két vállalat közeledése, a Tesla vezérigazgatója pedig nem is rejti véka alá, hogy nem pusztán az üzleti része, hanem a technológia megosztása is fontos lehetőségeket rejt magában. Hogy ebből mi valósulhat meg, még nagy kérdés, ugyanis a BMW semmilyen szinten nem erősítette meg a „tárgyalásokat”, Elon Musk szóvivője pedig már árnyaltabban fogalmazott, inkább „beszélgetésnek” minősítette a két cég közötti kommunikációt. Hogy ez mégsem áll olyan távol a valóságtól, jól bizonyítja, hogy nem ez az első alkalom, amikor a Tesla és a BMW a nyár folyamán már folytatott egymással párbeszédet a töltőhálózat bővítését illetően.
Musk törekvései egyértelműek, ám tisztán látszik, hogy az üzlet mindkét cégnek pozitív változásokat hozhatna. A Teslának leginkább a BMW által kifejlesztett szénszálas karosszéria kelthette fel az érdeklődését, a vezérigazgató szerint költséghatékony technológiáról van szó, ami az amerikai gyár esetében igen fontos kifejezés, mivel éppen azon vannak, hogy valahogyan csökkentsék a gyártási költségeket. Ezen kívül a BMW a töltőhálózat fejlesztésében is segíthet a Teslának, az európai terjeszkedésnek ez elengedhetetlen feltétele lenne. Az állomások kiépítése egyébként közös cél lehet, ezek nélkül egyszerűen nincs esély az elektromos autók forradalmára.
De beszéljünk a másik oldalról is, hiszen a BMW pusztán jótékonykodás céljából nem fog üzletelni más vállalatokkal. Bőven megérné számukra is az együttműködés, mivel az egyre szigorodó környezetvédelmi szabályok miatt olyan akkumulátorcsomagokkal kell értékesíteniük elektromos járműveiket, melyek a hatékonyság mellett a lehető legkevesebb káros anyag keletkezésével járnak. Ez különösen fontos lehet a BMW számára, hiszen az i8, valamint kistestvére, az i3 igen népszerű modellek lehetnek Európában. A németországi, Tesla Motors által üzemeltetett akkumulátorgyár lehetősége valószínűleg hosszú időre megoldaná a mennyiségi és a minőségi problémákat is.
Bármi is lesz, kíváncsian várjuk a fejleményeket, mindenesetre ha csak egy kósza ötlet volt, a Tesla már akkor is jól jött ki belőle, hiszen a tőzsdén pozitívan reagáltak a hírre.
Bense Róbert
Használt vagy új autóra kérjen ajánlatot az autotveszek.hu weboldalon!