fbpx

Subaru Crosstrek 2.0i e-Boxer Platinum Eyesight teszt – Sokkal izgalmasabb, mint elsőre gondolnád!

Ez a harmadik generációs Crosstrek hordozza a Subaru által képviselt alapértékeket mind a design, mind pedig a motorépítés terén. Első látásra nekem egy kicsit Mazdás beütése volt… Tesztalanyunk egy e-Boxer Mild Hybrid AWD Lineartronic  Platinum változat, de majd erre részletesen később kitérek.

A Subaru Crosstrek 2.0i e-Boxer külseje

Az Impreza alapjait használó Crosstrek 4495mm hosszú, 1.800mm széles és 1600 mm magas, ezekhez a méretekhez 2670mm-es tengelytáv tartozik. A 2012 óta létező modell eddig Európában XV néven futott. A harmadik generációval a névváltás is időszerű lett. Így már a világ minden táján Crosstrek néven fut.

A harmadik generációs Crosstrek külseje figyelemfelkeltő. Van benne valami sportautókra jellemző vadság, ugyanakkor a sok műanyagnak köszönhetően határozott a kiállása. Az orr rész vonalai hangsúlyosabbak lettek, ezzel morcosabb az összkép. A SUV-okra jellemzően jól telepakolták színezetlen műanyag elemekkel, ebben az esetben azonban értelme is van.

Nem csak úgy néz ki mintha… Ez tényleg alkalmas arra, hogy elhagyd az épített utakat. Az első terepszög 19,3 fokos, a hátsó 31,2 fokos, a rámpaszöge pedig 20,8 fokos. Ehhez jön még a 22 centis hasmagasság és az állandó, szimmetrikus összkerékhajtás. Szóval tényleg csak a saját korlátaid szabnak határt annak, hogy hova indulsz…

A Subaru Crosstrek 2.0i e-Boxer utastere

Személy szerint nekem nagyon tetszett a műszerfal klasszikus óracsoportja, sikerült egyensúlyt teremteni a mai modern digitális és a klasszikus design között. A műszerfal középső részén találjuk az éberségfigyelő és vezetőfelismerő rendszert, ami képes 5 ember arcának a felismerésére is. Ez azt jelenti, hogy öt olyan személyt lehet beprogramozni az autóhoz, akit ha felismer, beállítja az üléseket, a visszapillantótükröket és az ő általa használt klímakomfortot valamint az utoljára hallgatott rádióállomást azzal a hangerővel. Természetesen még emellé kapunk egy két memóriás vezetőülés beállítást is a fűthető bőrüléshez.

A középkonzol közepén egy vertikális elrendezésű, 11,6 colos érintőképernyő található néhány fizikai gombbal kiegészítve. Az összképet tekintve szépen illeszkedik a képernyő a dizájnba. Minden logikus, ergonomikus és könnyen kezelhető rajta.

A hátsó üléssorban is fejedelmi kényelem fogad minket. A csomagtartó mindössze 315 literes, az ülések lehajtásával kb.1300 literre növelhető

A Subaru Crosstrek 2.0i e-Boxer hajtáslánca

A Subaru 2025-ben is ragaszkodik a Boxer motorhoz. A Crosstrek orrában az egyetlen választható erőforrása egy kétliteres, négyhengeres szívó bokszer található. Ez 136 lóerőt és 182 Nm-t tud. A váltóhoz kapcsolódó elektromotor további 16,7 lóerővel és 66 Nm-rel járul hozzá az összteljesítményhez. A rendszer része egy 0,6 kWh-s akku, így a hibrid Crosstrek maximum 1,5 kilométert tisztán elektromosan is meg tud tenni.

Ennek a rendszerben a városban, dugóban araszolva lenne értelme. A teszt hétre kapott modellben összesen 391 km volt, mikor átvettem a kulcsát. Tehát még erősen bejáratós üzemben volt. Ennek megfelelően finoman bántam vele. Így viszont a fogyasztásról nem tudok valós információval szolgálni, mivel 3-5000 km kell neki, hogy bejáratódjon és releváns legyen a kiírt érték. A tesztidőszak végén 8.9 literes átlagfogyasztást írt ki a rendszer 100 km-re vetítve. A kútoszlop mellé állva azonban ez kb. 11-12 literre ugrott. Azt az információt kaptam, hogy 7-9 liter közötti fogyasztást tud valójában, ami kifejezetten jó egy 2.0 literes, összkerekes konstrukciótól.

A Subaru Crosstrek 2.0i e-Boxer vezetési élménye

Kanyarokban meglepően stabil, nagyobb tempónál sem dülöngél a karosszéria. Ez köszönhető a beépített boxermotor alacsony súlyponti elhelyezésének is. Az autó nagyon közvetlenül és kezesen reagál a kormánymozdulatokra. A 153 lóerős rendszerteljesítmény és az 1,6 tonnás bódé nem túl jó súly-lóerő arányt sejtet. Ennek ellenére nagyon dinamikusan lehet vele közlekedni. A hosszú rugóutaknak és a finom, puha csillapításnak köszönhetően bátran ki lehet vinni terepre, mert könnyedén megbirkózik vele. Azonban a CVT váltó ezúttal sem lett a kedvencem, sokszor az az érzésem volt, hogy indokolatlanul bőgeti a motort 4000-es fordulat fölé. Ezt betudtam a kevés km-nek…

A Subaru Crosstrek 2.0i e-Boxer árfekvése

2025 április elején a Subaru Crosstrek alapára 13,9 millió forint. A nálam járt a legjobban felszerelt változat volt, amiért 15.3 millió forintot kérnek. Egyféle erőforrás, összkerékhajtás és CVT váltó található mindegyik felszereltségi szinten.

A Subaru Crosstrek 2.0i e-Boxerről röviden

Azoknak ajánlanám, akik már unják a SUV-okat, és jó ár-érték arányban szeretnének egy prémium minőségű, igényesen összerakott magasabb családi kombit, és néha-néha még ki is használják az összkerék-meghajtás által nyújtott előnyöket. Ha olyan autót szeretnél, amiből nem szaladgál sok itthon. A Subarukra 8 év garanciát adnak. A Subaru EyeSight névre keresztelt biztonsági rendszere pedig az egyik legjobb a piacon. Nem gondoltam volna, hogy ennyire megszeretem a végére, nálam bekerült a TOP 5-be a 2024 október óta nálam járt autók közül…

A tesztlehetőségért köszönet az Emil Frey Imort Kft-nek.

Írta/fotók: Háfra Zsolt

Facebook:
tesztelok.hu

Instagram:
tesztelok.hu

TikTok:
tesztelok.hu csatorna

YouTube:
tesztelok.hu csatorna

Javasolt cikkek

Back to top button