SsangYong (KGM) Tivoli Style automata 1.5 T-GDI teszt 2024 – A kevesebb néha több!
Nagyon váram ezt a teszthetet, mivel a 2023-ban bemutatott Tivoli fiatalos stílusjegyei már a bemutatásakor megfogtak és kíváncsi voltam, hogy milyen lesz majd a teszthét vele. A külseje mellett az is izgalomra adott okot, hogy az orrában lévő 1.5 turbó benzin motor minden féle hibridséget vagy elektromos rásegítést mellőz.
A SsangYong Tivoli Style automata 1.5 T-GDI külseje
Az elődhöz képest szerintem sokkal jobban néz ki ez a markáns vonalakkal szegélyezett orr rész. A fiatalos, izgalmas stílusjegyek, mint például a három színes „sörnyitó”, a SUV-os szürke, műanyag rész számomra vonzóvá teszi. Oldalról nézve látszik igazán, hogy milyen magas az öv vonala a 4255mm-es modellnek. Kifejezetten tetszik, hogy az oldalát nem műanyagozták tele, letisztult hatást kelt így. A hátulja nekem továbbra sem tetszik. A korábbi modellhez képest, itt szinte semmi sem változott, ugyanúgy kiszélesedik a lámpatesteknél a kasztni, a csomagtér ajtó szintén ugyanúgy néz ki… Beszéljenek helyettem a képek és döntse el mindenki, hogy tetszik-e vagy sem:
A SsangYong Tivoli Style automata 1.5 T-GDI belseje
Az utasterében egyből feltűnik a méretes multi kormány és a mögötte található 10.25 colos HD felbontású teljesen digitális műszerfal egység. Rengeteg információ megjeleníthető ezen a felületen, már ha megtalálod… – Többek között az Apple Carplay navigációja is- és még nem is nyúltam a 8 colos érintőképernyős konzolhoz. Az Android Auto és az Apple Car Play használatával nincs szükség az autóban navigációra, hiszen ezeknek köszönhetően pillanatok alatt kikerül a kijelzőre a Waze, igaz vezetékkel tudja csak, de legalább azt stabilan. Az infotainment alatt kapott helyet a kétzónás klíma átlátható kezelőszerve, amely a prémium autók belterét idézi. Lejjebb tekintve az első ülések fűtésének gombjai találhatók. Ugyan csak egy USB csatlakozó található a középkonzol aljában, azonban egy 15 W-os vezeték nélküli töltőpad is helyet kapott, ahol a jobb egyben utazó tudja tölteni a mobilkészülékét, amíg a sofőr navigál. A helykínálatra sem lehet panasz ugyanis a kategória egyik legnagyobb hátsó üléssorával rendelkezik, melyek háttámlája dönthető, így 1115 literre növelhető a 423 literes csomagtér.
A SsangYong Tivoli Style automata 1.5 T-GDI erőforrása és fogyasztása
Az orrában egy mindenféle elektromos vagy hibrid rásegítést mellőző 1.5 literes, négyhengeres turbómotor található. A korábbi modellekhez hasonlóan ez is osztrák AVL fejlesztés és nagyon is jó technika. A teljesítmény adatoka olvasgatva pedig az az érzésed támadhat, hogy a 163 lóerő és 260 Nm nyomaték szépen mozgathatja az 1300 kg körüli kasztnit.
Egyetlen hátránya talán a fogyasztása, ami WLTP szerint 7.7 liter. A korábbi modellel 8.8 literes átlagot tudtam prezentálni. Jelenlegi alanyommal viszont 10.2 literes átlagot írt ki a digitális műszeregység 100 km-re vetítve kombinált használat mellett. A teljes igazsághoz hozzátartozik, hogy még erősen bejáratós, mivel 2600 km körül van benne összesen és azért a 3-5000 megtett km szükséges ahhoz, hogy beálljon a fogyasztása. Ha 8-9 liter között el is lehet vele járni, akkor is soknak gondolom 2024-ben, úgy, hogy a Vitara azért 6-7 liter között vidáman elketyeg.
A SsangYong Tivoli Style automata 1.5 T-GDI vezetési élménye
Emlékeimben tisztán él a kép, hogy a 2019-es modellben ugyan túl feszesnek találtam akkor a manuális váltót, de azzal lehetett lendületesen közlekedni és a kormány holtjátékának ellenére is jól lehetett vele autózni. Ahogyan a címben is említettem a kevesebb néha több… Az előbb leírt emlékek alapján hasonlóra számítottam most is, de ez az automata váltó hazavágta az egész élményt és meghozta a keserű szájízt. Még sportban sem lehet vele dinamikusan autózni, lepadlózva is sokat gondolkodik, lassan reagál mindenre. Nem is egyszer volt olyan, hogy inkább nem előztem ki. Egyáltalán nem érezni a 163 lóerőt, amit elvileg tud. Ez részben az elektromos gázpedál hangolása miatt is lehet. Viszont, hogy valami pozitív dolgot is említsek. A futómű zseniálisan elnyeli az úthibákat és kormánymű is meglepően direktnek tűnik.
A SsangYong Tivoli Style automata 1.5 T-GDI árfekvése
2024 decemberében az alapfelszereltségű manuális váltóval ellátott Tivoli éppen hogy nem éri el a 8 millió forintot. A tesztautó ára Style felszereltséggel, 6 fokozatú automata váltóval, 18″-os Diamond Cutting felnivel, és tech csomaggal viszont már majdnem eléri a 9 millió forintos határt. Szerintem nem éri meg az automata váltó felárát, ha beleszerettél a Tivoliba (mert alapvetően nem nehéz) akkor azt javaslom, hogy manuális váltóval vidd haza… Ezzel szemben az új Suzuki Vitara kezdőára kb. 200 000 Ft-tal kedvezőbb és bármelyik motorral kevesebbet fogyaszt mint a Tivoli.
A SsangYong Tivoli Style automata 1.5 T-GDI-ről röviden
Összességében a teszthét végére vegyes érzéseim lettek, mert az új Tivoli szerintem mutatós darab lett. Megfordultak az emberek utána az utcán, a beltere ugyan kicsit komor és a sok fekete összenyomja a teret, de legalább kényelmesek az ülések. Jól kilátni belőle, magasan ül az ember. Nagyon kíváncsi vagyok egy manuális váltóval szerelt verzióra is, mivel ez az Aisin hat fokozatú automata váltó finoman szólva sem győzött meg.
Kövess minket Te is!
YouTube:
tesztelok.hu csatorna
Facebook:
https://www.facebook.com/tesztelok.hu
Instagram:
https://www.instagram.com/tesztelok.hu/
Teszt/fotók: Háfra Zsolt
A tesztlehetőségért köszönet WAE Kft.-nek!