RX L – megérkezett az első hétüléses Lexus Európába
A Genfben frissen leleplezett, és azonnal rendelhető vadonatúj RX L révén a Lexus még több teret ad a luxusnak: a 11 centiméterrel megnövekedett hossz, az elektromosan dönthető harmadik üléssor révén immáron hét ülés, amelyek mindegyikéhez elérhető a prémium bőr kárpitozás, mindez kiegészítve a háromzónás klímával és az intelligens motoros mozgatású csomagtérajtóval, és természetesen az öntöltő, környezetbarát full hibrid technológiával – mindezek révén igazi csúcsragadozó született a prémium SUV szegmensben.
Immár a népesebb, vagy sok csomaggal utazó családok is élvezhetik egy tágas SUV összes előnyét, a Lexus ugyanis bemutatta a három üléssoros RX L modellt. 20 évvel ezelőtt éppen az RX teremtette meg a luxus-crossoverek szegmensét, és jelenleg is ez a legnépszerűbb Lexus SUV világszerte. A 2018-as RX 450hL és RX 350L ugyanazokat a stílusjegyeket hordozza, amelyek sikerre vitték az autót – ám utasterükben nem öt, hanem hét ülés van.
Az RX L modellek a harmadik üléssor beépítésével sem vesztették el karcsú formájukat és kiváló manőverező képességüket. A Lexus mesterien oldotta meg az autó átformálását: a karosszériát 110 mm-rel nyújtotta meg hátrafelé, és meredekebbre vette a hátsó szélvédőt, kellemes fejteret biztosítva a harmadik üléssorban utazóknak, és tágasabb rakteret kialakítva az üléstámlák mögött. A hétüléses változatba egy 60/40 arányban dönthető üléspadot építettek be. Hátulra is egyszerű a beszállás, mivel egy kar meghúzása után a második üléssor előrecsúszik. A harmadik üléssor mögött húzódó csomagtér hosszabb, mint a versenytársak modelljeiben. A Lexus úgy tervezte meg az RX L harmadik üléssorát, hogy ugyanolyan kényelmet és fényűzést kínáljon, mint a második sor, amely kissé magasabban helyezkedik el, hogy elegendő lábteret biztosítson a leghátul utazók számára. Az üléseket bőrkárpit borítja, amely többféle színben is megrendelhető. A háromzónás klímavezérlésnek köszönhetően a harmadik üléssor utasai maguk szabályozhatják a hőmérsékletet és a szellőzést, sőt az RX L vásárlói motorosan dönthető harmadik üléssort és intelligens, elektromos mozgatású csomagtérajtót is kérhetnek autójukhoz. Ez utóbbi úgy nyitható, ha az autós a Lexus embléma közelébe tartja a kezét. Az RX L modellek praktikumát és sokoldalúságát olyan megoldások növelik, mint a harmadik üléssor lehajtásával kialakítható sík raktérpadló, a két pohártartó, a könnyen mozgatható és elpakolható kalaptartó, illetve a csomagtér oldalában futó, burkolattal takart rögzítősínek.
Jellegzetes Lexus-dizájn
A 2018-as RX L modellek ugyanazt a magas színvonalú biztonságot, stílust, luxust és teljesítményt kínálják, mint az ötszemélyes változatok. A SUV sokoldalúságát a luxusszedán komfortjával ötvöző, trendteremtő típust továbbra is a márka éles szögletekkel és határozott ívekkel megformált, hatásos formavilága jellemzi. A Lexus jellegzetes, orsó formájú hűtőrácsa körül elegáns krómszegély fut, és az elemet L-alakú LED fényszórók keretezik. Az RX L modellek feketére festett C-oszlopa olyan benyomást kelt, mintha a tető az autó fölött lebegne. Az orsó forma az autó hátsó részén is felismerhető, ahol a hátsó sárvédőkre is kifutó, L-alakú lámpatestek ölelik körül a csomagtérajtót. Az autóhoz 20 colos könnyűfém keréktárcsák is rendelhetők, amelyek hatásosan hangsúlyozzák ki az RX L erőteljes kiállását. A karosszéria fényezését makromolekuláris polimerből készült karcolásálló, ‘öngyógyító’ bevonat védi.
Biztonság
A 2018-as RX L modellekben mindhárom üléssor utasait megóvja a kabin teljes hosszában végighúzódó függönylégzsák. A Lexus Safety System + a legtöbb piacon alapfelszereltség; a csomagban többek közt megtalálható a gyalogosészlelő funkcióval kiegészített ütközés elleni biztonsági rendszer (PCS), a kormánykorrekciót is biztosító sávtartó asszisztens (LKA), az automatikus távfény-vezérlés és a minden sebességtartományban használható adaptív sebességtartó automatika. A vásárlók rendelhetnek még holttérfigyelőt (BSM), panoráma monitort (PVM), intelligens parkolássegítő szenzort (IPS), hátsó keresztirányú forgalomfigyelő fékrendszert és adaptív fényszórórendszert (AHS) is.
RX 450hL
A három üléssoros modellt kereső nyugat-európai luxusautó-vásárlók ideális útitársnak találják majd a Lexus RX 450hL változatot. A Lexus Hybrid Drive rendszer hatásosan kombinálja a D-4S befecskendezéses V6-os benzinmotor és a két, nagy forgatónyomatékú elektromotor-generátor erejét, így a 313 lóerős összteljesítményű rendszer lendületesen gyorsítja az autót, és magabiztos előzést garantál. A hibrid hajtású modell igazán egyedi összkerékhajtást kínál. A hagyományos fogaskerék-áttételes és hátsó kardántengelyes megoldás helyett a Lexus mérnökei egy elektromotort építettek a hátsó tengelyhez; ez hajtja meg a hátsó kerekeket, szükség esetén optimális tapadást biztosítva.
RX 350L
A 2018-as Lexus RX 350L a hétszemélyes kabin és a még nagyobb csomagtér mellett is komoly menetdinamikát kínál. A 3,5 literes V6-os blokk fejlett D-4S üzemanyag-befecskendezéssel működik, ami optimális égési körülményeket teremt. Az üzemanyag-fogyasztást hatásosan csökkenti, hogy a szívóoldalon széles tartományban üzemelő, intelligens változó szelepvezérlés (VVT-iW), a kipufogóoldalon pedig VVT-i vezérlés működik, így a motor Otto- és Atkinson-ciklusban egyaránt képes működni. Ennek eredményeként a teljesítmény 216 kW (294 LE) és 358 Nm, és a motor erejét egy nyolcfokozatú automata sebességváltó továbbítja a kerekekhez. Az üzemmódválasztó segítségével az RX 350L vezetője négy különféle beállítás közül választhat. A Normal üzemmód ideális a hétköznapi, takarékos közlekedéshez. A Sport / Sport+ beállításban a motor gyorsabban és határozottabban reagál, az ECO fokozatban pedig a teljes hajtáslánc a lehető legtakarékosabban működik. Az RX 350L változathoz is megrendelhető a dinamikus nyomatékvezérlésű AWD rendszer. Normál útviszonyok mellett a rendszer az első kerekeket hajtja, csökkentve ezzel az autó üzemanyag-fogyasztását. A dinamikus nyomatékvezérlésű AWD folyamatosan kapja az adatokat a különféle érzékelőktől (a kerekek fordulatáról, a motor fordulatszámáról, a fojtószelep nyitási szögéről és az autóra ható oldalirányú perdületi erőkről), és szükség esetén forgatónyomatékot továbbít a hátsó kerekekhez egy elektromágneses vezérlésű tengelykapcsolón keresztül, ami a hátsó differenciálműben található. Amikor az autó gyorsít, a rendszer automatikusan összkerékhajtásra kapcsol, hogy megakadályozza az első kerekek kipörgését. Egyenletes sebességnél a rendszer visszavált elsőkerékhajtásra, ám amikor a szenzorok a kerekek megcsúszását érzékelik, a berendezés az addigi 100:0 arányról egészen 50-50 arányig képes megváltoztatni a vonóerő megosztását az első és a hátsó tengelyek között. A 4,2 colos TFT multi-információs kijelzőn a vezető minden pillanatban ellenőrizheti, milyen mértékben osztja el a rendszer a nyomatékot az első és a hátsó, illetve a bal és jobb oldali kerekek között.
Irányítás, rugózási kényelem
A Lexus RX L modellek mind a hét utasa ugyanazt a sima és csendes rugózást élvezheti, amit már jól ismerünk az ötszemélyes változatokból. Az első rugóstag és a kettős keresztlengőkaros hátsó futómű minden útfelületen kimagasló agilitást és sima futást biztosít. Az elektromos szervokormánnyal (EPS) könnyedén és kényelmesen irányítható az autó, és a vezető kiváló visszajelzéseket kap az útról. Az opcióként rendelhető adaptív futómű mindig a pillanatnyi útviszonyokhoz igazítja a lengéscsillapítók beállítását.
Igényesen kialakított, fényűző utastér
Az RX kifogástalan kidolgozású kabinjában testhez simuló ülések és a középkonzoltól a kesztyűtartóig lágyan ívelő, gyönyörűen megmunkált fabetétek várják az utasokat. Az utastér díszítőelemei többféle kivitelben választhatók; ilyen például a Matt Bambusz, a Diófa, a Sötétbarna Shimamoku, a 3D Film és a Lézermetszésű Sötét Fa. Az alapkivitelű modellek 3D Film dekorációs elemein csillogó fekete színben ragyog a dombornyomású, háromdimenziós hatású mintázat. A műszerfal felületébe belesimuló Head-Up Display (HUD) színes képként vetíti a szélvédőre a legfontosabb információkat, hogy a vezetőnek egyetlen pillanatra se kelljen elfordítania tekintetét a forgalomról.