Rolls-Royce Dawn – fényűző kabrió
Ha meghalljuk a márkanevet, nem feltétlenül a tető nélküli autókázás jut eszünkbe, sokkal inkább egy sofőr által vezetett luxuscirkáló, melynek tulajdonosa a hátsó üléssoron terpeszkedik. Persze a Dawn-nak is van hasonló oldala, ám inkább illik hozzá a hosszú, kiengedett haj, mint az öltöny.
Ez viszont még nem jelenti azt, hogy kevesebbet kellene érte fizetni, sőt mi több, a februárban gazdára talált első darabért cirka 215 millió forintnak megfelelő összeget fizettek, külön öröm viszont, hogy a pénzt jótékonysági célokra fordították. A Rolls-Royce kabriója ennél egyébként jóval olcsóbb, bár hozzánk a 114 milliós árcédula sem áll sokkal közelebb, de az biztos, hogy aki ebből a modellből birtokol egyet, annak lesz pár nagyon kellemes órája a volán mögött. Ugyanis a tavalyi Frankfurti Autószalonon bemutatott típus egy teljes értékű, négyszemélyes óriás, ami a nyitott tetős autók esetében meglehetősen szokatlannak tűnik.
A pompás belteret természetesen elegáns és minőségi anyagok borítják, lehetőség van teljesen egyedire szabni a szín- és anyagkombinációkat, meglepően fiatalos hatású variációk is helyet kaptak a kínálatban. A vászontető 50 km/órás sebességig mozgatható, zárt állapotban garantált a tökéletes hangszigetelés.
A Dawn klasszikus példája a bivalyerős, ám elegánsan vonuló autónak, a motortérben a Wraith-ből már „ismerős” 6.6 literes V12-es biturbó csücsül, az 571 lóerős gépezet 4.9 másodperc alatt van százon, az elektronika 250-nél parancsol megálljt. Nem rossz egy közel 2.7 tonnás monstrumtól! A Dawn visszatérésére hat évtizedet kellett ugyan várni, ám a Rolls-Royce méltó utóddal élesztette fel a nevet.
Bense Róbert