Duna Autó Zrt.

Renault Kadjar 1.3 TCe teszt – kíméletes beavatkozás

2016-ban járt nálunk utoljára a Kadjar és ugyanebben az évben érte el eladásainak csúcsát is, vitték, mint a cukrot, összességében nagyjából 400 ezer került belőle Európa útjaira. A vevői lelkesedés 2018-ra némileg alábbhagyott, ám ahogy ez lenni szokott, a négyéves ciklus leteltét követően bevetették a facelift-modellt, ami látszatra ugyan túl sok újat nem mutat, azonban jobban szemügyre véve gyorsan kiderül, hogy kívül, belül, de még a motortérben is találhatunk eltéréseket az elődmodellhez képest. Nem is kellett több, mi is elhoztuk tesztre a francia szabadidőautót, nézzük meg együtt, hogy mely pontjain szabták át a Kadjart.

Ha valami, hát az rögtön feltűnhet, hogy kívülről tényleg csak egy óvatos szépészeti kezelésen esett át a Renault kompakt SUV-ja, ami két dolgot jelez: a forma időtálló, nem veszített frissességéből, illetve voltak a külsőnél fontosabb részletek is, amik megújulásra szorultak. Az, hogy a látványos „plasztikázás” helyett inkább egy átfogó faceliftet kaptunk, egyáltalán nem probléma, sőt.

Persze a kötelező körök itt is megvoltak, kicsit szélesebbre húzták a Kadjar „mosolyát”, a lökhárító alsó részét gyakorlatilag megfordították és feljebb tolták, ezáltal kissé morcosabb lett a front. A ködlámpákat jóval markánsabb elemekkel szegélyezték, a LED főfényszórók köré vezették a szintén LED-es indexeket, ez a megoldás kimondottan dekoratív. Hátul szintén a lökhárítóhoz nyúltak hozzá, részletesebb és tagoltabb lett, így kidolgozottabb hatást is kelt. A lámpatest már itt is hirdeti magán „LED Light Design” mivoltát.

A Kadjar alig észrevehetően, 4 centivel lett hosszabb a frissítés következményeképp, a magasság változása inkább már csak katalógusadat, hiszen 6 mm-ről van szó. Készül belőle összkerekes változat is (a Blue DCi 150 erőforrással érhető el), és bár ez épp nem az, 20 cm-es hasmagassága bőven alkalmassá teszi némi telekjárásra.

A belteret is mérsékelt módon alakították át, 1-2 jelentősebb és jó néhány apróbb finomhangolásból áll össze a facelift utastér, ilyen például az ajtóbelső gombjainak a háttérvilágítása, vagy épp a kijelző alatt található, állítható tónusú hangulatfény, de még az aprótartót is lecserélték. Új kárpitok is elérhetőek, akár alcantarát is kérhetünk az ülésekre, de az oldalt varrott bőr, középen mintás szövetkárpit borítás is jól mutat, a kihúzható combtámasz pedig növeli a komfortérzetet, igaz kicsit lötyögősebb a kelleténél. Az anyagminőség maradt a régi, strapabíró, sprőd műanyagok, minimális lakkozott felület, néhány helyen – mint például a kapaszkodón, vagy épp a csúsztathatós könyöklőn – puha, varrott megoldások jellemzőek, összességében rendben van.

A digitális műszerfal a facelift előtti Kadjarnál még újdonságnak számított, azonban mára már szinte az összes középkategóriás Renaultba belepakolták, alanyunknál sem változtattak a bevált recepten. Nem úgy, mint a középkonzol esetében. A Qashqai-ból is ismerős klímapanelt lecserélték, helyére egy a Duster vezérlőjéhez megszólalásig hasonló, kétzónás, hármas egység került. A tekerők belsejébe integrált visszajelzések letisztultak, átláthatóvá teszik a kezelést. A központi kijelzőt is átalakították, ugyanúgy 7 colos maradt, ám a fizikai gombokat érintésérzékenyekre cserélték, többek között a parkolóasszisztens és a sávelhagyásra figyelmeztető segédlet is itt kapcsolható.

A felület matt borítást kapott és egy ezüst dekorcsíkkal választották el a klímaegységtől, így az összkép sokkal elegánsabbá vált. Maga a rendszer a Renault szabványát követi, van táblafelismerős navigációja, tolatókamerája első-hátsó radar visszajelzéssel, a Multi Sense módválasztót viszont hiába keressük. Kiemelendő a BOSE hangrendszer, igaz ez már feláras, a konfigurációs listán 200 ezer forintért jelölhetjük be, cserébe valóban korrekt hangzást kapunk, szükség is van rá, mert a szigetelés nem lett a legrózsásabb, valamivel el kell nyomni a zajokat. Lehetne még tovább tupírozni az Intens felszereltséget egyéb csomagokkal is, példának okáért egy LED+Techno csomag fix panorámatetővel 650 ezer forinttal dobná meg a végösszeget, itt lehet átbogarászni a különböző opciós lehetőségeket.

A helykínálat mindkét soron rendben van, a magas kialakításnak köszönhetően a fejtér is bőséges, a hátsó ülőlapok hossza sem szenved csorbát. A csomagtér 472/1478 literes űrtartalma is megfelelő, a duplapadlónak köszönhetően rejtett rekesz is jár, azonban sajnos bővítés esetén nem teljesen sík a rakodófelület.

A Kadjar motorpalettája is átalakult, dízelek közül az 1.5-ös Blue DCi 115 az 1.7-es Blue DCi pedig 150 lóerős teljesítményszinten érhető el, míg benzinesek esetén a Daimlerrel közösen fejlesztett 1.33 literes 140 (240 Nm) és 160 lóerős (260 Nm) változatokban vásárolható meg. Ugyanezzel a motorral hoztuk el néhány hete a Mégane GrandCoupét is, ami abban fürgének érződött, itt már kevésbé fickós, ez persze a plusz 160 kilogrammnak is köszönhető, ugyanis a Kadjar súlya papíron 1442 kilogrammot nyom. Mindazonáltal elegendő ez is, a százas sprintet 10 másodperc körül hozza, a végsebesség pedig 200 km/óra. Aki mégis inkább a nyomatékosabb, erőteljesebb hatást keresi, annak a csúcsdízel lehet az ideális választás. A fogyasztás országút-pálya kombóval 6.5 liter körül tartható, városban sem fogja lerabolni gazdája pénztárcáját, 7.5 literrel el lehet vele kocogni.

Maga a vezetési élmény hozza a kötelezőt, a változó rásegítésű szervo ügyes, a hatsebességes, hosszú fokozatokkal rendelkező manuális váltó kapcsolási érzete viszont inkább az átlagos kategóriába sorolható, a start-stop rendszer pedig néha rosszalkodott, tévesen aktiválta magát. Hogy maradjunk a franciáknál, egy Peugeot-hoz hasonlítva még bőven lehetne finomítani a működésén. A futómű viszont kellemes pont, érződik a feszessége, cserébe viszont nincs nyoma billegésnek, kanyarban is jó marad a manőverezhetőség. 19 colos abroncsokkal vélhetően már zavaróbb lenne egy-egy nagyobb úthiba, ám szerencsére 16-18 colosok között is válogathatunk, ezek jobb komfortszintet garantálnak.

A Renault különböző extra kedvezményekkel vezette be a felfrissített Kadjart, használtautó-beszámítás, opciós csomag akció és finanszírozási lehetőségek is adottak, emellett pedig kedvezőek az alapárak is. A Zen felszereltségű, 140 lóerős benzinessel szerelt modell 5.8 milliótól indul, de tesztautónk is befért a Renault napokon 7 millió alá, ami a konkurens típusokat nézve a legkedvezőbb lehetőségek között van, így minden bizonnyal újra szárnyra kapnak a Renault családi szabadidőautójának eladási mutatói.

A tesztlehetőségért köszönet az Autó Triplex Kft.-nek!

Teszt | fotók: Bense Róbert


Töltsd fel, add el, vedd meg – próbáld ki te is az autotveszek.hu-t!

Címkék

Kapcsolódó tartalmak