Ősszel jön a Kia Stonic
A vadonatúj Kia Stonic látványos és magabiztos crossover, amely új vevőket csábíthat a Kiához Európa egyik legfiatalabb, leggyorsabban növekvő autópiaci szegmensében. A városi crossover (B-SUV) kategóriában jelenleg évente 1,1 millió autót adnak el Európában – ez a teljes piac közel 7 százaléka –, a várakozások szerint a szegmens 2020-ra elérheti az évi kétmilliós darabszámot is.
„Az eladott darabszámokat tekintve a B-SUV szegmens 2020-ra várhatóan túlnő a C-SUV (kompakt szabadidő-autó) kategórián: eddigre az Európában eladott új autók több mint egy tizede a Stonic méretosztályába tartozik majd.” – mondta Michael Cole, a Kia Motors Europe ügyvezető igazgatója. A B-SUV szegmensre a legkülönfélébb kategóriákból váltanak az ügyfelek: 21 százalékuk városi kisautót cserél hasonló méretű crossoverre, míg 15 százalékuk családi (kompakt) ferdehátúból ül át. A Stonic és a hozzá hasonló autók a kompakt egyterűjüket lecserélni vágyó vásárlók számára is vonzó lehetőséget testesítenek meg. „A Kia Stonic ennek a gyorsan növekvő kategóriának az egyik legvonzóbb képviselője, a Kia egyedülálló garanciális feltételeivel, valamint a márka közismert megbízhatóságával, minőségével és modern formavilágával. A szegmens növekedésével a Stonic alighanem a Kia egyik legnépszerűbb típusává növi ki magát.”
A Kia legújabb B-szegmensbeli crossover modellje kívül-belül minden eddiginél több személyre szabási lehetőséget kínál, az autó stílusa hamisítatlanul európai. A Stonic a márka történetének talán legfeltűnőbb formatervével büszkélkedhet; az autó azonnal Kiaként azonosítható, az olyan meghatározó stíluselemeknek köszönhetően, mint a tigrisorr hűtőmaszk. Az Európában, a Kia koreai dizájnstúdiójával karöltve tervezett karosszéria markáns vízszintes vonalakat elegyít lágyabb kidolgozású, plasztikus felületekkel. A Stonic teteje – amit a 2013-as Kia Provo tanulmányautó ihletett – lehetővé teszi, hogy a vevők kéttónusú fényezést válasszanak. Akár 20 féle kéttónusú színkombináció áll rendelkezésükre; a tető ötféle markáns árnyalatban kérhető.
A hajtáslánc-választék könnyű, méretcsökkentett benzines és dízelüzemű turbómotorokból, valamint azokhoz kapcsolódó kézi sebességváltókból áll, ami maximális vezetési élményt és gazdaságos üzemet eredményez. A Kia könnyű, 120 lóerős, 1,0 literes T-GDI (közvetlen befecskendezéses turbós benzines) motorja mellett egy 1,25 literes, illetve egy 1,4 literes, hengerenkénti szívócső-befecskendezéses (MPI) szívómotor alkotja a benzines választékot. A kínálat legcsekélyebb károsanyag-kibocsátású tagja a takarékos, 1,6 literes dízelmotor.
Az autó európai hangolású kormányműve és felfüggesztése izgalmas vezethetőséget kínál, közvetlen kormányreakciókkal és stabil rugózással. Az új modellhez alapfelszerelés a menetstabilizáló elektronika (ESC) és a jármű stabilitás-szabályozó rendszer (VSM) is, így az elsőkerék-hajtású Stonic minden körülmények között élvezetesen és magabiztosan vezethető. A VSM rendszer olyan funkciókkal is bír, mint a nyomatékvektor-szabályozás, az egyenesfutás-stabilizálás, vagy az ívmeneti fékszabályozás.
A Stonic utasterét az ergonómia és a modern technológia uralja; a vásárlók a külsőhöz hasonlóan itt is érvényre juttathatják személyes ízlésüket, az élénk árnyalatú színcsomagok választékán keresztül. A kategória egyik legfejlettebb képviselőjeként a Stonic olyan új futómű-szabályozó és infotainment technológiákat vezet be, amelyek biztonságosabbá, kényelmesebbé és praktikusabbá is teszik az utazást. Alapfelszerelés lesz az Apple CarPlay™ és az Android Auto™, így az érintőképernyős infotainment rendszer tökéletes okostelefonos funkcionalitást nyújt.
Az autó alapját adó masszív, biztonságos és könnyű platform és vázszerkezet 51 százalékban nagy szakítószilárdságú acélból készült. A karosszéria magabiztos vezethetőséget, kiemelkedő utaskomfortot, valamint minden helyzetben kifinomult viselkedést szavatol. A Kia DRIVE WISE fejlett vezetőtámogató rendszerei (ADAS) még magasabb szintű aktív biztonságot eredményeznek. Az ADAS olyan technológiákat egyesít magában, mint az önműködő vészfékrendszer (AEB) gyalogosfelismerő és frontális ütközésre figyelmeztető (FCA) funkcióval; holttér-felügyelet (BSD) keresztirányú forgalom-felügyelettel (RCTA); vagy a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDWS). Az új, fúziós kamera rendszerrel felvértezett Stonic adaptív távolsági világítás (HBA) és vezető éberség-felügyelet (DAW) rendszerei még tovább növelik a biztonságot.
A Stonic európai értékesítése 2017 őszén indul. 7 éves vagy 150 000 kilométeres gyári garanciával kerül forgalomba.