Mitsubishi L200 teszt – ideális munkaeszköz
Az L200 tipikusan az a fajta pickup, melyre ha ránézünk, egyből kedvünk támad belepattanni és elkötni. Mindegy, hogy merre, nem számít, hogy hova, csak menjünk vele, mert ez a járgány pillanatok alatt kihozza a „nagyautós” érzést mindenkiből, és teszi mindezt úgy, hogy mellette a hétköznapokban is teljesen használható marad.
A külső dizájn inkább egy erős faceliftnek tűnik, ettől függetlenül megnyerő a kinézete, a forma szintén a megszokott, az ötödik generációs L200 követi elődeit és vele együtt az éppen aktuális trendet is. Elsőre hatalmasnak tűnik az 1.8 tonnás Mitsubishi, de pillanatok alatt hozzá lehet szokni, minden terepen kezes bárányként viselkedik, sehol nem kell különösebb kompromisszumokat kötni. Az 1780 mm magasságú és 3000 mm tengelytávú, Super Select 4WD II összkerékhajtással ellátott pickupot igen nehéz zavarba hozni, bárhol elmegy, ha kell a szántáson, viszont ha úgy alakul, az autópályán is. A plató 1.47 méter széles és 1.52 méter hosszúságú, strapabíró műanyag borítást kapott, a védőkeret egyébként nem a szériafelszereltség része, de érdemes kérni. A karosszéria nem csupán kívülről tűnik masszívnak, számos ponton korrózióálló acél igyekszik megakadályozni az átrozsdásodást.
A beszállást fellépő és a vezetőoldalon is megtalálható kapaszkodó segíti, a dupla kabinos L200 korrekt helykínálattal rendelkezik, hibátlan az üléspozíció, a székek ráadásul komfortosak, jó tartásúak, hosszútávon is kényelmesek maradnak. Strapabíró, ám kellemes tapintású beltéri elemek jellemzik, egyedül a középkonzol lakkozott felületeit kellett volna kihagyni, ugyanis teljességgel feleslegesek egy ilyen járműbe. A beltér kidolgozása időtállónak tűnik, a leegyszerűsített műszerfal és az áttekinthető középkonzol nem von el több figyelmet, mint amennyit szükséges. Az Intense Plus felszereltségű tesztmodell minden olyan földi jóval el lett látva, ami csak egy pickupnak kellhet, kapott sávelhagyás jelzőt, tolatókamerát (sajnos szenzorok nélkül), start-stop rendszert a takarékosság jegyében, multifunkciós kormánykereket, érintőképernyős fedélzeti rendszert, automata fényszórót és esőszenzort, illetve tempomatot is (ez minden modellben megtalálható). A már említett, platón található védőműanyag mellett alsó motorborítás és automatikusan behajló visszapillantó is járt. Biztonsági szempontból lényeges az utánfutó stabilizáló rendszer, a hegymeneti elindulássegítő, valamint az aktív stabilitás kontroll és kipörgésgátló is.
Menetteljesítménye szintén kiérdemli a pozitív jelzőket, a 2.4 literes, 181 lóerős turbódízel motor 180 km/órás maximális sebességet képes biztosítani, ez több, mint elegendő egy pickup esetében. A rövid úton járó, hatgangos manuális váltó kényelmes és pontos. A meglepően dinamikus, 8 literes átlagfogyasztású L200 bármiféle megerőltetés nélkül hozza a kötelezőt, érzésem szerint leginkább a 100-120 km/órás sebességtartományban mozog otthonosan. Ennél a pontnál fontos megemlíteni, hogy a zajszigetelésen sokat fejlesztettek az előző generációhoz képest, a motor hangja persze azért be-beszűrődik, de egyáltalán nem zavaró módon.
Manőverezhetősége mérete ellenére kitűnő, precíz, eltalált rásegítésű a kormánymű, az 5.2 méter hosszú járműnek mindössze 5.9 méteres sugarú a fordulóköre, kategóriájában ez kiemelkedő adatnak számít. A feszes, strapabíró futómű elől kettős kereszt-lengőkaros, tekercsrugós, ehhez csatlakozik a kanyarstabilizátor, hátul pedig laprugós megoldást alkalmaztak. A rugózás időnként kissé keménynek hat, de nem mondható kényelmetlennek, nyilván ez nem egy személyautó. A fékrendszer szintén meggyőző, a hátsó dobfékek szó szerint állják a sarat. Az L200 bátran nevezhető igáslónak is, hiszen vontatási kapacitása 3.1 tonna, megengedett össztömege pedig 2905 kg.
A Mitsubishi ismét kellemes „munkatársat” alkotott, melyet szinte bármilyen feladattal meg lehet bízni. Nem alkalmaztak kényszermegoldásokat, jól átgondolt konstrukcióról van szó, minden fronton megfelelően helytáll. Az árcédulát ehhez mérten érdemes véleményezni, a 154 lovas Club Cab – Inform nettó (!) listaára 5.19 millió, a 181 lóerős, Double Cab – Instyle, automatával 7.540.000 forint, tesztalanyunk középtájon helyezkedik el a 6.640.000 forintos árával (a bruttó listaárak +27% áfával értendőek).
A tesztautót az Emil Frey Magyarország Kft. biztosította.
Bense Róbert