Mitsubishi ASX 1.3 Turbo (158 Le) Mild Hybrid DCT Instyle teszt – Az újracsiszolt gyémánt
A Mitsubishi nehéz időkön ment keresztül az elmúlt években. A gazdasági világválság, a szigorodó EU-s szabályozások, valamint a koronavírus is komoly nehézségeket okozott a legendás japán márkának. A 2020-as évek elején a MMC az ázsiai piacra fókuszált, azonban a Renault–Nissan–Mitsubishi szövetségnek köszönhetően újra érkeznek Európába is a „három gyémánt” emblémával ellátott új autók. Ilyen például a megújult ASX is, amely a Renault Captur testvérmodellje. Most mi is kipróbálhattuk a Mitsubishi ASX második generációs facelift változatát.
A Mitsubishi ASX 1.3 Turbo (158 Le) Mild Hybrid DCT Instyle külseje
Az autó dizájnját a Renault főtervezője, Gilles Vidal és csapata álmodta meg. Nyugodtan mondhatjuk, hogy a Captur és az ASX olyanok, mint két tojás. Gyakorlatilag csak az embléma és a hűtőmaszk tér el a két típus között. A Mitsubishi ASX egy igazi B-szegmensbeli crossover a maga 4.239 mm hosszával, 1.797 mm szélességével, és 1.575 mm magasságával. Elölről nézve a hosszúkás LED-es fényszórók, és a hangsúlyos krómozott hűtőmaszk morcos külsőt kölcsönöznek a Captur… akarom mondani az ASX-nek. A kocsi „Sunrise Red” fényezése nagyon jól harmonizál a feketére fújt tetővel és visszapillantó tükrökkel. Az oldalsó ablakok alatt egy króm díszcsík fut végig egészen a C-oszlopig, ami lebegő tető érzetet kelt. A 18 colos könnyűfémfelnik jól kitöltik a kerékjáratokat. Hátul szintén LED-es lámpákkal találkozunk, a csomagtérajtón pedig ott díszeleg a Mitsubishi felirat.
A Mitsubishi ASX 1.3 Turbo (158 Le) Mild Hybrid DCT Instyle utastere
A kocsi belsejében a sötét színek dominálnak, de a négy fokozatban állítható elektromos panorámatetőnek köszönhetően több napfényt engedhetünk be az utastérbe. A műszerfal és az ajtók borítása kemény műanyagból készült, de mégsem zörög. A kormány fogása jó, a rajta lévő gombok pedig ismerősek lehetnek a Renaultból. A vezető egy 10 colos digitális műszeregységről olvashatja le az utazáshoz szükséges információkat. Középen egy 10,4 colos infotainment képernyőről vezérelhetjük többek között a multimédiát, a navigációt, a szellőztetést, valamint itt tudjuk kiválasztani a vezetési módokat (Comfort, ECO, Sport, egyéni) is. Fizikai gombokkal is találkozunk a középkonzolon, amivel a szellőztetést tudjuk szabályozni. Indukciós telefontöltő, valamint két darab USB-C port is a rendelkezésünkre áll, az Android Auto és az Apple CarPlay pedig vezeték nélkül is működik. A 9 hangszórós Harman/Kardon prémium audiorendszer fantasztikus hangzást biztosít az utazásunk során.
A hét sebességes DCT automata sebességváltó karja a középkonzol „lebegő” részén található. Az első ülések kényelmesek, jól tartanak, ráadásul hűvösebb időben fűteni is tudjuk azokat. A hátsó sorban utazóknak is akad elegendő hely, bár hosszabb úton nem szívesen ülnék be hátra. A csomagtartó alaphelyzetben 484 liter, de a 60:40 arányban ledönthető hátsó üléstámláknak köszönhetően ez 1596 literre bővíthető.
A Mitsubishi ASX 1.3 Turbo (158 Le) Mild Hybrid DCT Instyle vezetési élménye
Tesztautónkban az 1332 köbcentis, turbós erőforrás dolgozik, mild hibrid rásegítéssel, amely jól mozgatja az 1346 kilogrammos karosszériát. A WLTP szabály szerint 6 liter/100 km körül van a kocsi átlagfogyasztása, amit nagyjából sikerült is elérnem. Közel 600 kilométert mentem vele, amiben volt autópálya, valamint városi közlekedés is, és ez alatt a táv alatt nekem 6,1 litert mutatott a számláló. A kormányzása tetszett, de a fordulókörével nem teljesen voltam megelégedve. A futóműve feszes, kicsit kényes az úthibákra, de autópályán nagyon kényelmes. Számos vezetés támogató és biztonsági rendszer áll a rendelkezésünkre, mint például az adaptív tempomat (ACC), az ütközéselkerülő rendszer (FCM), a parkolási asszisztens, a hátsó keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszer (RCTA), a holttérfigyelő rendszer, valamint a 360 fokos kamerarendszer.
Összességében az ASX nekem nagyon tetszett, abszolút azt nyújtotta, amit vártam tőle. Ez az autó tökéletes választás lehet olyanoknak, akik családdal, vagy kisebb társasággal szeretnének utazni rövidebb vagy akár hosszabb távokra. Kényelmes, megbízható, és még pakolni is lehet bele. Az autó alapára 2025 júliusában 8.999.000 Ft, míg az általunk tesztelt ASX Instyle felszereltség 13.349.000 Ft-tól lehet a miénk.
A tesztlehetőségért köszönet a Mitsubishi Motors Magyarországnak!
Szöveg/fotók: Szalai Zsolt
Facebook:
tesztelok.hu
Instagram:
tesztelok.hu
TikTok:
tesztelok.hu csatorna
YouTube:
tesztelok.hu csatorna