MEGÉRKEZETT MAGYARORSZÁGRA AZ ÚJ CITROËN C3: TÁGASABB BELTERET, MÉG TÖBB TECHNOLÓGIÁT ÉS EGY HIBRID VÁLTOZATOT IS KÍNÁL
A mai naptól az új C3 benzines változata elérhető a Citroën márkakereskedéseiben. A Citroën ezzel az európai piac egy olyan bestsellerét újítja meg, amelyből 2016 óta több mint 1,5 millió példány kelt el. Az emblematikus modell a mai napig töretlen sikernek örvend. A Citroën minden egyes generációváltáskor egy újabb innovatív koncepcióval rázta fel a piacot, ügyelve arra, hogy a korábbi változat előnyös tulajdonságait is megőrizze. Ilyenek az erőteljes és egyedi design, az egyedülálló fedélzeti kényelem, a napi szinten hasznos felszerelések vagy a vonzó ár.
E szabály alól az új Citroën C3 sem kivétel. Az innovatív, modern és kreatív megoldásokban gazdag modell minden tekintetben előrelépés az előző generációhoz képest, és valódi változást hoz a B szegmensbeli ötajtósok piacán. Továbbra is nagy népszerűségre törekszik, és széles közönséget céloz meg azzal, hogy sokak számára megfizethető, és az ügyfelek igényeihez igazodó különböző energetikai megoldásokat kínál.
Az új C3-ast úgy tervezték, hogy minden az egyszerű és kényelmes használatot szolgálja. A Hibrid 100 változat például nagyobb tömegek számára is elérhetővé teszi a villamos autózást. A feltöltést nem igénylő járművel városon belül akár felerészt elektromos üzemmódban közlekedhetünk, megtapasztalva az egyenletes és zökkenőmentes elektromos vezetés élményét úgy, hogy közben a jármű fenntartási költsége és a környezeti lábnyomunk is kisebb.
Mi több, a Citroën a C3-ason most először alkalmazza progresszív hidraulikus ütközőelemekkel ellátott innovatív felfüggesztési rendszerét, amely a modell valamennyi változatán alapfelszerelés. Az otthonosság és a nyugalom érzetét erősítik a megújult Citroën Advanced Comfort ülések (MAX felszereltségi szinten), az újfajta felépítésű, letisztult stílusú C-Zen Lounge műszerfal, a Citroën head
up display és a kompakt kormány is.
A jó közérzethez a könnyű beszállás és a bőséges helykínálat is hozzátartozik. A C3 a nagyobb hasmagasságnak, illetve összmagasságnak köszönhetően mindkét tekintetben fejlődött. Ennek az autó hossza sem látta kárát, a 4,01 méteres jármű városban közlekedve változatlanul praktikusnak és fürgének bizonyul. És természetesen minden felszerelés – pl. 10,25’’ érintőképernyő 3D online navigációval, automata légkondicionáló és vezeték nélküli telefontöltés, illetve -tükrözés – adott ahhoz (MAX felszereltségi szinten), hogy az utazást igazi kikapcsolódásként éljük meg.
Az új C3 így design, kényelem és technológia tökéletes kombinációját kínálja továbbra is vonzó áron. A kézi váltóval társított, 1,2 literes, 100 lóerős benzines változat kezdőára 6 190 000 Ft, az elektromos változaté 9.890.000Ft. A Hibrid 100 hajtáslánc gyártása jövő év elején indul.
48 V-OS HIBRID TECHNOLÓGIA: AZ IDEÁLIS MEGOLDÁS EGY SOKOLDALÚ VÁROSI AUTÓ ESETÉBEN
Az 1,2 literes turbómotor mellett az új C3 most először hibrid hajtásláncot is kínál, amit a moduláris kialakítású, többféle energiaforrással társítható, sokoldalú Smart Car platform tett lehetővé.
Hibrid 100 változat (Magyarországra 2025 első negyedévében érkezik): az új C3 a 48 V-os hibrid technológia révén elérhetőbbé teszi az elektromos autózást. A kis helyigényű, könnyű és megfizethető technológia különösen jól passzol ehhez a sokoldalú városi autóhoz, amely városban akár 50%-ban is képes elektromos üzemmódban közlekedni. Feltöltés nélkül élvezhetjük az elektromos autózás előnyeit, a zaj- és vibrációmentes vezetéstől az alacsonyabb fenntartási költségig, a kisebb környezeti lábnyomról nem is beszélve.
Ez a hibrid megoldás egyesíti magában a benzines és az elektromos meghajtás előnyeit, ahol a két motor együtt vagy felváltva, de teljesen automatikusan, a vezető beavatkozása nélkül működik. A 48 V-os hibrid technológián alapuló rendszer egy meghatározott menetfázisokban töltődő 48 V-os lítium ion akkumulátorból, egy kifejezetten ehhez a rendszerhez tervezett 100 lóerős (74 kW) új generációs háromhengeres benzinmotorból és egy új, duplakuplungos ë-DCS6 váltóból áll, mely egy Franciaországban gyártott 21 kW-os villanymotort is magában foglal.
Fokozott vezetési élmény mellett alacsonyabb a fogyasztás és a CO2-kibocsátás: az egyszerű és zökkenőmentes működést biztosító Hibrid 100 változatot a 205 Nm nyomatéknak köszönhetően (ebből 55 Nm a villanymotoré) nagyfokú kényelem és sokoldalúság jellemzi, ami a benzines változathoz képest közel 10%-kal alacsonyabb károsanyag-kibocsátással és fogyasztással párosul.
Vegyes WLTP ciklus szerint mérve a jármű CO2-kibocsátása 117 g/km (hitelesítésre váró adat). Erőteljes gyorsításkor a villanymotor 9 kW (kb. 12 LE) többletteljesítményt biztosít, ami a dinamikus gyorsulások révén minden körülmények között kényelmes használatot garantál.
1,2 literes turbómotor: belépő szinten a Citroën C3-hoz egy 100 lóerős, 1,2 literes benzines turbómotor tartozik, amelyhez egy 6 fokozatú kézi váltó társul. A teljesítmény és a megbízhatóság érdekében teljesen újratervezett motor mostantól vezérműlánccal van felszerelve. Ez a megfizethető árú változat sokoldalú használatot tesz lehetővé. Vegyes WLTP ciklusban mért CO2-kibocsátása 126–128 g/km.
ELEKTROMOSSÁG – KÖNNYEDÉN
A 83 kW/113 LE teljesítményű villanymotor elegendő teljesítményt és nyomatékot biztosít a mindennapos használathoz és a hosszabb utazásokhoz is, míg a 44 kWh-s LFP akkumulátor (a WLTP-szabvány szerint) 320 km-es hatótávot biztosít.
A 100 kW-os egyenáramú gyorstöltéssel mindössze 26 perc alatt 20%-ról 80%-ra növelhető a töltöttség. Ehhez több mint 540 000 töltőállomás áll rendelkezésre szerte Európában.
A Stellantis ezen a modellen alkalmazza első ízben a kifejezetten elektromos járművekhez kifejlesztett, költséghatékony megoldást, amelynek alapját egy (WLTP szerint) akár 320 km-es hatótávolságot biztosító, 44 kWh-s LFP (lítium-vas-foszfát) akkumulátorcsomag képezi. Az akku töltöttsége 100 kW-os egyenáramú gyorstöltéssel alig 26 perc alatt 20%-ról 80%-ra növelhető.
Hagyományos, váltóáramú töltéssel 7 kW-os teljesítmény mellett kb. 4 óra 10 perc alatt lehet 20-ról 80%-ra növelni a töltöttséget – 11 kW rendelkezésre állása esetén ehhez mindössze 2 óra 50 perc szükséges. Az otthoni és a nyilvános töltőállomások váltóárammal működő berendezéseihez könnyen hozzá lehet férni az autóhoz járó standard Mode 3 kábellel, amely nemcsak az otthoni hálózatról, wallbox segítségével történő töltésekhez, hanem a nyilvános töltőállomások rendszeres használatához is ideális. A kábel egyfázisú 7,4 kW-os vagy háromfázisú, 11 kW-os wallboxokhoz egyaránt használható.
A 83 kW (113 LE) teljesítményű motor és a teljesen automata váltómű alig 11 másodperc alatt képes felgyorsítani az autót 0-ról 100 km/h sebességre, a továbbiakban pedig akár 135 km/h-s végsebesség elérésére is alkalmassá teszi. Az új ë-C3 így több mint elegendő erőt és teljesítményt kínál a mindennapos közlekedéshez, különösen a városi és elővárosi forgalomban.
EGYEDÜLÁLLÓ KOMFORTÉLMÉNY
A Citroën C3 a sima, zökkenőmentes vezetésről és fedélzeti kényelméről híres. A modell e tekintetben most még tovább megy, és a külvilág zajától elzárt utastérben a kellemes vezetési élményt egyfajta védőburokhatással ötvözi.
Citroën Advanced Comfort® futómű: az új C3 most először alkalmaz progresszív hidraulikus ütközőelemekkel ellátott felfüggesztési rendszert. Az exkluzív Citroën-innováció a C3 valamennyi változatán szériafelszerelés, és az utasok számára a fedélzeti kényelem kivételes élményét nyújtja. A rendszer a jármű sarkain a lengéscsillapító és a rugó mellett – a mechanikus ütközők helyett – két hidraulikus ütközőelemet használ, egyet a be-, egyet pedig a kirugózáshoz.
E műszaki megoldásnak hála a mérnökök szabadabban állíthatják be a felfüggesztést, ami sokkal simább útfogást biztosít, és azt az érzést kelti, mintha a jármű átsiklana a bukkanók fölött. A rendszer előnyei alacsony sebességnél az útegyenetlenségek kiszűrésénél, illetve a fekvőrendőrökön való áthaladáskor érzékelhetők. A rugó és a lengéscsillapító ilyenkor a hidraulikus ütközőelemekkel együttműködve fokozatosan lassítják a mozgást, és megakadályozzák a végállásoknál fellépő rázkódást. Közepes sebességnél az újítás az előre-hátra való karosszériamozgások jobb kezelését eredményezi, így az autó egyenetlen utakon is vízszintes marad.
Advanced Comfort® ülések: a kényelmes felfüggesztés tökéletes kiegészítőjeként az új C3 Citroën MAX felszereltségű változatain az Advanced Comfort® ülések az ergonómia és a kényelmes testtartás szempontjából szintén előrelépést jelentenek. Az újratervezést követően még inkább körülölelik az utasokat, és egyben jobb oldaltartást biztosítanak. A 10 mm-rel vastagabb nagy sűrűségű habszivacs az első pillanattól puha és kényelmes érzést nyújt, és hosszú távon is jó alátámasztást garantál.
C-Zen Lounge koncepció: az utastér első részét úgy tervezték, hogy egyszerű, otthonos és ergonomikus legyen, enyhítse a mentális terhelést, és a nyugalom érzését erősítse. Ezt mindenekelőtt egy rendkívül letisztult műszerfallal sikerült elérni, amely hangsúlyosan vízszintes vonalai révén szélesebbnek láttatja a teret. Könnyed és szellős kialakításának köszönhetően a vezető és az első utas oldalán is sok hely szabadult fel. A műszerfal két jól elkülönülő szintre oszlik, felül a műszaki elemek, alul pedig egy meleg hatású, ún. „Sofa Design” kárpitozású rész található, mely a puha tapintású kanapékról kapta a nevét.
A műszerfal felső részét illetően igazi újításnak számít, hogy eltűnt a hagyományos műszercsoport. Az új ë-C3-on alkalmazta először a márka az új Citroën head-up display kijelzőt, mely a jármű adatait a műszerfal és a szélvédő találkozásánál elhelyezkedő fényes fekete részre vetíti. Ezzel az ötletes megoldással egyrészt elkerülhető az adatok dupla megjelenítése, ami a head-up kijelzők és a műszercsoport között gyakran előfordul, másrészt a vezető a kulcsfontosságú információkat úgy tudja leolvasni, hogy közben mindvégig az úton tarthatja a szemét. További újítás a kisebb és könnyebben kezelhető, új többfunkciós kormánykerék.
NAGYOBB HELYKÍNÁLAT MELLETT VÁLTOZATLANUL FÜRGE VISELKEDÉS
Változatlanul mozgékony és könnyen kormányozható: a 4,01 m hosszú új C3 elődjénél mindössze 19 mm-rel hosszabb. Továbbra is nagyon kompakt tehát, ami nagyobb mozgékonyságot biztosít (fordulóköre 10,6 m), kis alapterülete pedig stresszmentes manőverezést és parkolást tesz lehetővé.
Könnyebb beszállás: az új C3 tetőcsomagtartó rudak nélkül 1,57 m magas, így közel 100 mm-rel magasabb, mint az előző generáció. Ennek egyik előnye a nagyobb hasmagasság, ami az előző változathoz képest 135 mm-ről 197 mm-re nőtt. Ez amellett, hogy a járműnek enyhén SUV-s kinézetet kölcsönöz, a be- és kiszállást is megkönnyíti (az ügyfelek kényelme szempontjából ez nagyon fontos), a városi, illetve elővárosi környezetben gyakori fekvőrendőrökön és kátyúkban pedig magabiztosabb vezetést biztosít.
Tágasabb beltér nagyobb láb-, fej- és könyöktérrel: a korábbi változathoz képest az ülőlapok 76 mm rel magasabban helyezkednek el. Ez megemelt vezetési pozíciót jelent, ami fokozott kontrollt és nagyobb biztonságérzetet eredményez. A kilátás is jobb, ami hozzájárul az utasok jobb közérzetéhez.
A magasabb kialakításnak köszönhetően nagyobb a belmagasság (az átlagosnál 31 mm-rel több hely van a fej fölött), az üléspozíció megfelelő beállításával pedig a lábtér is növelhető. Az új C3 a hátsó sorban a piaci átlagnál legalább 20 mm-rel nagyobb lábtérrel büszkélkedhet. A tervezők arra is figyelmet fordítottak, hogy könyökmagasságban is elegendő hely álljon rendelkezésre: a hátsó utasok könyöktere 19 mm-rel, az első utasoké 21 mm-rel nagyobb az átlagosnál.
Az új C3-ban a különböző tárgyak és csomagok szállítása is egyszerű. A nagyobb utastérben hasznos és ötletes tárolóhelyek találhatók az ajtópaneleken, a középkonzolon és a középső kartámasz alatt. A középkonzolban egy vezeték nélküli okostelefon-töltő felület is van a MAX felszereltségű modelleken. A korábbinál 10 literrel nagyobb (310 l) csomagtartóban bőséges hely áll rendelkezésre, ami a – MAX felszereltségi szinten – 3:2 arányban lehajtható hátsó üléspadnak köszönhetően még tovább növelhető.
GAZDAGABB FELSZERELTSÉG, BŐVEBB KAPCSOLÓDÁSI ÉS TECHNOLÓGIAI KÍNÁLAT
Az új C3-ból kétféle felszereltségi szint lesz elérhető:
A Citroën igyekszik minél egyszerűbbé tenni az autósok életét. A könnyebb tájékozódás és választás érdekében megújult honlapon az ügyfelek a következő két felszereltségi szint közül választhatnak: „YOU” változat magas szintű alapfelszereltséggel: pl. LED-es első fényszórók, Citroën Advanced Comfort® futómű, Active Safety Brake vészfékező rendszer, új Citroën head-up display kijelző, okostelefon-dokkoló, elektromosan állítható külső visszapillantó tükrök, automatikus tompított fényszóró-kapcsolás, hátsó parkolóradar, hátsó spoiler, sebességtartó és -határoló automatika, manuális légkondicionáló és 6 légzsák.
A „MAX” változat az előbbieken felül a következőket kínálja: a karosszéria színétől eltérő színű tető, dekoratív tetőrudak, első és hátsó védőlemez, 17” gyémántvágott könnyűfém keréktárcsák, LED-es hátsó lámpák, sötétített üvegű hátsó ablakok. A beltérben 10,25” színes érintőképernyő a legkorszerűbb infotainment rendszerrel és 3D navigációval, bőrhatású szövet/Metropolitan Grey szövet kárpitozású Citroën Advanced Comfort ülések, a második üléssorban 3:2 arányban lehajtható ülések, automata légkondicionáló, vezeték nélküli telefontöltés, tolatókamera, elektrokróm belső visszapillantó tükör, elektromosam működtetett hátsó ablakok, elektromosan behajló, fűthető külső visszapillantó tükrök, automata ablaktörlők, intelligens távolságifényszóró-vezérlés.
A középutas választás pedig egy „YOU PLUS” csomag”, mely a két szint közé helyezkedik be. Megrendelésével az autóra számos külső elem érkezik, amitől még vonzóbb lesz: 17″ kétszínű acél keréktárcsa, karosszériától eltérő színű tető, fekete tetősínek, Color Clip színbetétek. Növeli az utazási komfortot a magasságában állítható vezetőoldali ülés, az elektromosan állítható, behajtható, fűthető visszapillantótükrök, az esőérzékelős ablaktörlő, és a PLUS beltérhangulat – szövetkárpit Advanced Comfort ülésekkel. És az autó infotainment rendszere is magasabb szintre lép (a YOU-hoz képest): My Citroën Play 10,25″ érintőképernyőt kapunk vezeték nélküli telefontükrözéssel, rádióval, USB-C csatlakozóval a műszerfalon (adat és töltés) és 2 db USB-C csatlakozóval a 2. üléssorban, a Citroën vetített műszeregység pedig már TFT technológiájú. Sőt az autó praktikusságát is fokozzák a 1/3–2/3 arányban lehajtható hátsó ülések. A YOU PLUS csomag ára bruttó 900 000 Ft, és Turbo 100, Hibrid 100 és Elektromos 320 meghajtással is rendelhető lesz.
A céges vásárlóknak örömhír, hogy a népszerű C3 Profi kivitel az új C3 modellen is elérhető lesz. Ez a haszongépjármű kategóriába eső, kétüléses változat a kisteherszállító vállalkozók igényeire válaszol. Az új C3 Profi a maximális kényelmet nyújtja azoknak, akik a munkanapjuk nagy részét az autóban ülve töltik: a modellen alapfelszereltségnek számít a Citroën Advanced Comfort® futómű, a Citroën Advanced Comfort® ülések és a vezeték nélküli telefontükrözésre képes 10,25” színes érintőképernyő. Az autó külső stílusát a karosszériától eltérő színű tető és a 17” felnik határozzák meg. A C3 Profi gyártása 2025 első negyedévében indul, és a Turbo 100, illetve Elektromos 320 hajtáslánccal lesz elérhető.