fbpx

MEGÉRKEZETT MAGYARORSZÁGRA AZ ÚJ CITROËN C3: TÁGASABB BELTERET, MÉG TÖBB TECHNOLÓGIÁT ÉS EGY HIBRID VÁLTOZATOT IS KÍNÁL

A mai naptól az új C3 benzines változata elérhető a Citroën  márkakereskedéseiben. A Citroën ezzel az európai piac egy olyan bestsellerét újítja meg, amelyből  2016 óta több mint 1,5 millió példány kelt el. Az emblematikus modell a mai napig töretlen sikernek  örvend. A Citroën minden egyes generációváltáskor egy újabb innovatív koncepcióval rázta fel a  piacot, ügyelve arra, hogy a korábbi változat előnyös tulajdonságait is megőrizze. Ilyenek az erőteljes  és egyedi design, az egyedülálló fedélzeti kényelem, a napi szinten hasznos felszerelések vagy a vonzó  ár. 

E szabály alól az új Citroën C3 sem kivétel. Az innovatív, modern és kreatív megoldásokban gazdag  modell minden tekintetben előrelépés az előző generációhoz képest, és valódi változást hoz a B  szegmensbeli ötajtósok piacán. Továbbra is nagy népszerűségre törekszik, és széles közönséget céloz  meg azzal, hogy sokak számára megfizethető, és az ügyfelek igényeihez igazodó különböző  energetikai megoldásokat kínál.

Copyright William Crozes @ Continental Productions

Az új C3-ast úgy tervezték, hogy minden az egyszerű és kényelmes használatot szolgálja. A Hibrid 100  változat például nagyobb tömegek számára is elérhetővé teszi a villamos autózást. A feltöltést nem  igénylő járművel városon belül akár felerészt elektromos üzemmódban közlekedhetünk,  megtapasztalva az egyenletes és zökkenőmentes elektromos vezetés élményét úgy, hogy közben a  jármű fenntartási költsége és a környezeti lábnyomunk is kisebb.  

Mi több, a Citroën a C3-ason most először alkalmazza progresszív hidraulikus ütközőelemekkel ellátott  innovatív felfüggesztési rendszerét, amely a modell valamennyi változatán alapfelszerelés. Az  otthonosság és a nyugalom érzetét erősítik a megújult Citroën Advanced Comfort ülések (MAX  felszereltségi szinten), az újfajta felépítésű, letisztult stílusú C-Zen Lounge műszerfal, a Citroën head 

up display és a kompakt kormány is. 

A jó közérzethez a könnyű beszállás és a bőséges helykínálat is hozzátartozik. A C3 a nagyobb  hasmagasságnak, illetve összmagasságnak köszönhetően mindkét tekintetben fejlődött. Ennek az  autó hossza sem látta kárát, a 4,01 méteres jármű városban közlekedve változatlanul praktikusnak és  fürgének bizonyul. És természetesen minden felszerelés – pl. 10,25’’ érintőképernyő 3D online  navigációval, automata légkondicionáló és vezeték nélküli telefontöltés, illetve -tükrözés – adott  ahhoz (MAX felszereltségi szinten), hogy az utazást igazi kikapcsolódásként éljük meg.  

Az új C3 így design, kényelem és technológia tökéletes kombinációját kínálja továbbra is vonzó áron. A kézi váltóval társított, 1,2 literes, 100 lóerős benzines változat kezdőára 6 190 000 Ft, az elektromos  változaté 9.890.000Ft. A Hibrid 100 hajtáslánc gyártása jövő év elején indul. 

48 V-OS HIBRID TECHNOLÓGIA: AZ IDEÁLIS MEGOLDÁS EGY SOKOLDALÚ  VÁROSI AUTÓ ESETÉBEN 

Az 1,2 literes turbómotor mellett az új C3 most először hibrid hajtásláncot is kínál, amit a moduláris  kialakítású, többféle energiaforrással társítható, sokoldalú Smart Car platform tett lehetővé.  

Copyright Damien Vignaux @ Continental Productions

Hibrid 100 változat (Magyarországra 2025 első negyedévében érkezik): az új C3 a 48 V-os hibrid  technológia révén elérhetőbbé teszi az elektromos autózást. A kis helyigényű, könnyű és megfizethető  technológia különösen jól passzol ehhez a sokoldalú városi autóhoz, amely városban akár 50%-ban is  képes elektromos üzemmódban közlekedni. Feltöltés nélkül élvezhetjük az elektromos autózás  előnyeit, a zaj- és vibrációmentes vezetéstől az alacsonyabb fenntartási költségig, a kisebb környezeti  lábnyomról nem is beszélve. 

Ez a hibrid megoldás egyesíti magában a benzines és az elektromos meghajtás előnyeit, ahol a két  motor együtt vagy felváltva, de teljesen automatikusan, a vezető beavatkozása nélkül működik. A 48 V-os hibrid technológián alapuló rendszer egy meghatározott menetfázisokban töltődő 48 V-os lítium ion akkumulátorból, egy kifejezetten ehhez a rendszerhez tervezett 100 lóerős (74 kW) új generációs  háromhengeres benzinmotorból és egy új, duplakuplungos ë-DCS6 váltóból áll, mely egy  Franciaországban gyártott 21 kW-os villanymotort is magában foglal. 

Fokozott vezetési élmény mellett alacsonyabb a fogyasztás és a CO2-kibocsátás: az egyszerű és  zökkenőmentes működést biztosító Hibrid 100 változatot a 205 Nm nyomatéknak köszönhetően  (ebből 55 Nm a villanymotoré) nagyfokú kényelem és sokoldalúság jellemzi, ami a benzines  változathoz képest közel 10%-kal alacsonyabb károsanyag-kibocsátással és fogyasztással párosul.

Vegyes WLTP ciklus szerint mérve a jármű CO2-kibocsátása 117 g/km (hitelesítésre váró adat). Erőteljes  gyorsításkor a villanymotor 9 kW (kb. 12 LE) többletteljesítményt biztosít, ami a dinamikus gyorsulások  révén minden körülmények között kényelmes használatot garantál. 

1,2 literes turbómotor: belépő szinten a Citroën C3-hoz egy 100 lóerős, 1,2 literes benzines turbómotor  tartozik, amelyhez egy 6 fokozatú kézi váltó társul. A teljesítmény és a megbízhatóság érdekében  teljesen újratervezett motor mostantól vezérműlánccal van felszerelve. Ez a megfizethető árú  változat sokoldalú használatot tesz lehetővé. Vegyes WLTP ciklusban mért CO2-kibocsátása 126–128 g/km. 

Copyright William Crozes @ Continental Productions

ELEKTROMOSSÁG – KÖNNYEDÉN 

A 83 kW/113 LE teljesítményű villanymotor elegendő teljesítményt és nyomatékot biztosít a  mindennapos használathoz és a hosszabb utazásokhoz is, míg a 44 kWh-s LFP akkumulátor (a  WLTP-szabvány szerint) 320 km-es hatótávot biztosít. 

A 100 kW-os egyenáramú gyorstöltéssel mindössze 26 perc alatt 20%-ról 80%-ra növelhető a  töltöttség. Ehhez több mint 540 000 töltőállomás áll rendelkezésre szerte Európában.  

A Stellantis ezen a modellen alkalmazza első ízben a kifejezetten elektromos járművekhez kifejlesztett,  költséghatékony megoldást, amelynek alapját egy (WLTP szerint) akár 320 km-es hatótávolságot  biztosító, 44 kWh-s LFP (lítium-vas-foszfát) akkumulátorcsomag képezi. Az akku töltöttsége 100 kW-os  egyenáramú gyorstöltéssel alig 26 perc alatt 20%-ról 80%-ra növelhető. 

Hagyományos, váltóáramú töltéssel 7 kW-os teljesítmény mellett kb. 4 óra 10 perc alatt lehet 20-ról  80%-ra növelni a töltöttséget – 11 kW rendelkezésre állása esetén ehhez mindössze 2 óra 50 perc  szükséges. Az otthoni és a nyilvános töltőállomások váltóárammal működő berendezéseihez könnyen  hozzá lehet férni az autóhoz járó standard Mode 3 kábellel, amely nemcsak az otthoni hálózatról,  wallbox segítségével történő töltésekhez, hanem a nyilvános töltőállomások rendszeres használatához  is ideális. A kábel egyfázisú 7,4 kW-os vagy háromfázisú, 11 kW-os wallboxokhoz egyaránt használható. 

A 83 kW (113 LE) teljesítményű motor és a teljesen automata váltómű alig 11 másodperc alatt képes  felgyorsítani az autót 0-ról 100 km/h sebességre, a továbbiakban pedig akár 135 km/h-s végsebesség  elérésére is alkalmassá teszi. Az új ë-C3 így több mint elegendő erőt és teljesítményt kínál a  mindennapos közlekedéshez, különösen a városi és elővárosi forgalomban. 

EGYEDÜLÁLLÓ KOMFORTÉLMÉNY 

Copyright William Crozes @ Continental Productions

A Citroën C3 a sima, zökkenőmentes vezetésről és fedélzeti kényelméről híres. A modell e  tekintetben most még tovább megy, és a külvilág zajától elzárt utastérben a kellemes vezetési  élményt egyfajta védőburokhatással ötvözi.  

Citroën Advanced Comfort® futómű: az új C3 most először alkalmaz progresszív hidraulikus  ütközőelemekkel ellátott felfüggesztési rendszert. Az exkluzív Citroën-innováció a C3 valamennyi  változatán szériafelszerelés, és az utasok számára a fedélzeti kényelem kivételes élményét nyújtja. A  rendszer a jármű sarkain a lengéscsillapító és a rugó mellett – a mechanikus ütközők helyett – két  hidraulikus ütközőelemet használ, egyet a be-, egyet pedig a kirugózáshoz. 

E műszaki megoldásnak hála a mérnökök szabadabban állíthatják be a felfüggesztést, ami sokkal  simább útfogást biztosít, és azt az érzést kelti, mintha a jármű átsiklana a bukkanók fölött. A rendszer  előnyei alacsony sebességnél az útegyenetlenségek kiszűrésénél, illetve a fekvőrendőrökön való  áthaladáskor érzékelhetők. A rugó és a lengéscsillapító ilyenkor a hidraulikus ütközőelemekkel  együttműködve fokozatosan lassítják a mozgást, és megakadályozzák a végállásoknál fellépő  rázkódást. Közepes sebességnél az újítás az előre-hátra való karosszériamozgások jobb kezelését  eredményezi, így az autó egyenetlen utakon is vízszintes marad. 

Advanced Comfort® ülések: a kényelmes felfüggesztés tökéletes kiegészítőjeként az új C3 Citroën  MAX felszereltségű változatain az Advanced Comfort® ülések az ergonómia és a kényelmes testtartás  szempontjából szintén előrelépést jelentenek. Az újratervezést követően még inkább körülölelik az  utasokat, és egyben jobb oldaltartást biztosítanak. A 10 mm-rel vastagabb nagy sűrűségű habszivacs  az első pillanattól puha és kényelmes érzést nyújt, és hosszú távon is jó alátámasztást garantál. 

C-Zen Lounge koncepció: az utastér első részét úgy tervezték, hogy egyszerű, otthonos és  ergonomikus legyen, enyhítse a mentális terhelést, és a nyugalom érzését erősítse. Ezt mindenekelőtt  egy rendkívül letisztult műszerfallal sikerült elérni, amely hangsúlyosan vízszintes vonalai révén  szélesebbnek láttatja a teret. Könnyed és szellős kialakításának köszönhetően a vezető és az első utas  oldalán is sok hely szabadult fel. A műszerfal két jól elkülönülő szintre oszlik, felül a műszaki elemek,  alul pedig egy meleg hatású, ún. „Sofa Design” kárpitozású rész található, mely a puha tapintású  kanapékról kapta a nevét. 

A műszerfal felső részét illetően igazi újításnak számít, hogy eltűnt a hagyományos műszercsoport.  Az új ë-C3-on alkalmazta először a márka az új Citroën head-up display kijelzőt, mely a jármű adatait  a műszerfal és a szélvédő találkozásánál elhelyezkedő fényes fekete részre vetíti. Ezzel az ötletes  megoldással egyrészt elkerülhető az adatok dupla megjelenítése, ami a head-up kijelzők és a  műszercsoport között gyakran előfordul, másrészt a vezető a kulcsfontosságú információkat úgy tudja  leolvasni, hogy közben mindvégig az úton tarthatja a szemét. További újítás a kisebb és könnyebben  kezelhető, új többfunkciós kormánykerék. 

NAGYOBB HELYKÍNÁLAT MELLETT VÁLTOZATLANUL FÜRGE VISELKEDÉS  

Változatlanul mozgékony és könnyen kormányozható: a 4,01 m hosszú új C3 elődjénél mindössze  19 mm-rel hosszabb. Továbbra is nagyon kompakt tehát, ami nagyobb mozgékonyságot biztosít (fordulóköre 10,6 m), kis alapterülete pedig stresszmentes manőverezést és parkolást tesz lehetővé. 

Könnyebb beszállás: az új C3 tetőcsomagtartó rudak nélkül 1,57 m magas, így közel 100 mm-rel magasabb, mint az előző generáció. Ennek egyik előnye a nagyobb hasmagasság, ami az előző  változathoz képest 135 mm-ről 197 mm-re nőtt. Ez amellett, hogy a járműnek enyhén SUV-s kinézetet  kölcsönöz, a be- és kiszállást is megkönnyíti (az ügyfelek kényelme szempontjából ez nagyon fontos), a városi, illetve elővárosi környezetben gyakori fekvőrendőrökön és kátyúkban pedig magabiztosabb  vezetést biztosít. 

Tágasabb beltér nagyobb láb-, fej- és könyöktérrel: a korábbi változathoz képest az ülőlapok 76 mm rel magasabban helyezkednek el. Ez megemelt vezetési pozíciót jelent, ami fokozott kontrollt és  nagyobb biztonságérzetet eredményez. A kilátás is jobb, ami hozzájárul az utasok jobb közérzetéhez. 

A magasabb kialakításnak köszönhetően nagyobb a belmagasság (az átlagosnál 31 mm-rel több hely  van a fej fölött), az üléspozíció megfelelő beállításával pedig a lábtér is növelhető. Az új C3 a hátsó  sorban a piaci átlagnál legalább 20 mm-rel nagyobb lábtérrel büszkélkedhet. A tervezők arra is  figyelmet fordítottak, hogy könyökmagasságban is elegendő hely álljon rendelkezésre: a hátsó utasok  könyöktere 19 mm-rel, az első utasoké 21 mm-rel nagyobb az átlagosnál. 

Az új C3-ban a különböző tárgyak és csomagok szállítása is egyszerű. A nagyobb utastérben hasznos és ötletes tárolóhelyek találhatók az ajtópaneleken, a középkonzolon és a középső kartámasz  alatt. A középkonzolban egy vezeték nélküli okostelefon-töltő felület is van a MAX felszereltségű  modelleken. A korábbinál 10 literrel nagyobb (310 l) csomagtartóban bőséges hely áll rendelkezésre,  ami a – MAX felszereltségi szinten – 3:2 arányban lehajtható hátsó üléspadnak köszönhetően még  tovább növelhető. 

GAZDAGABB FELSZERELTSÉG, BŐVEBB KAPCSOLÓDÁSI ÉS TECHNOLÓGIAI  KÍNÁLAT 

Az új C3-ból kétféle felszereltségi szint lesz elérhető:  

A Citroën igyekszik minél egyszerűbbé tenni az autósok életét. A könnyebb tájékozódás és választás  érdekében megújult honlapon az ügyfelek a következő két felszereltségi szint közül választhatnak:  „YOU” változat magas szintű alapfelszereltséggel: pl. LED-es első fényszórók, Citroën Advanced  Comfort® futómű, Active Safety Brake vészfékező rendszer, új Citroën head-up display kijelző,  okostelefon-dokkoló, elektromosan állítható külső visszapillantó tükrök, automatikus tompított  fényszóró-kapcsolás, hátsó parkolóradar, hátsó spoiler, sebességtartó és -határoló automatika,  manuális légkondicionáló és 6 légzsák.  

A „MAX” változat az előbbieken felül a következőket kínálja: a karosszéria színétől eltérő színű tető,  dekoratív tetőrudak, első és hátsó védőlemez, 17” gyémántvágott könnyűfém keréktárcsák, LED-es  hátsó lámpák, sötétített üvegű hátsó ablakok. A beltérben 10,25” színes érintőképernyő a  legkorszerűbb infotainment rendszerrel és 3D navigációval, bőrhatású szövet/Metropolitan Grey  szövet kárpitozású Citroën Advanced Comfort ülések, a második üléssorban 3:2 arányban lehajtható  ülések, automata légkondicionáló, vezeték nélküli telefontöltés, tolatókamera, elektrokróm belső  visszapillantó tükör, elektromosam működtetett hátsó ablakok, elektromosan behajló, fűthető külső  visszapillantó tükrök, automata ablaktörlők, intelligens távolságifényszóró-vezérlés. 

A középutas választás pedig egy „YOU PLUS” csomag”, mely a két szint közé helyezkedik be.  Megrendelésével az autóra számos külső elem érkezik, amitől még vonzóbb lesz: 17″ kétszínű acél  keréktárcsa, karosszériától eltérő színű tető, fekete tetősínek, Color Clip színbetétek. Növeli az utazási  komfortot a magasságában állítható vezetőoldali ülés, az elektromosan állítható, behajtható, fűthető  visszapillantótükrök, az esőérzékelős ablaktörlő, és a PLUS beltérhangulat – szövetkárpit Advanced  Comfort ülésekkel. És az autó infotainment rendszere is magasabb szintre lép (a YOU-hoz képest): My  Citroën Play 10,25″ érintőképernyőt kapunk vezeték nélküli telefontükrözéssel, rádióval, USB-C  csatlakozóval a műszerfalon (adat és töltés) és 2 db USB-C csatlakozóval a 2. üléssorban, a Citroën  vetített műszeregység pedig már TFT technológiájú. Sőt az autó praktikusságát is fokozzák a 1/3–2/3  arányban lehajtható hátsó ülések. A YOU PLUS csomag ára bruttó 900 000 Ft, és Turbo 100, Hibrid  100 és Elektromos 320 meghajtással is rendelhető lesz.

A céges vásárlóknak örömhír, hogy a népszerű C3 Profi kivitel az új C3 modellen is elérhető lesz. Ez a  haszongépjármű kategóriába eső, kétüléses változat a kisteherszállító vállalkozók igényeire válaszol.  Az új C3 Profi a maximális kényelmet nyújtja azoknak, akik a munkanapjuk nagy részét az autóban ülve  töltik: a modellen alapfelszereltségnek számít a Citroën Advanced Comfort® futómű, a Citroën  Advanced Comfort® ülések és a vezeték nélküli telefontükrözésre képes 10,25” színes érintőképernyő.  Az autó külső stílusát a karosszériától eltérő színű tető és a 17” felnik határozzák meg. A C3 Profi  gyártása 2025 első negyedévében indul, és a Turbo 100, illetve Elektromos 320 hajtáslánccal lesz  elérhető. 

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb